Start > Körkortsforum > Tips för att klara teoriprovet

Tips för att klara teoriprovet

Nima 2011-06-15 17:44 ! Citera #
Hej

Jag gjörde teoriprovet igår for första gången och klarade med 58 pöang
Här är mina råd.

1.Läs boken engång, du behöver inte vara fokuserade på den 100%, men du måste läsa hela den.
Läs den som om du läser en roman, de avdelningar som lär vara intreserade för dig,kommer at sitta direkt in och du kommer alltid ihåg de.

2.Köp de där online frågor här, de är värt varenda kronor.
Börja göra 65 tester hela tiden, på tid.
När tested är klar, gå igenom ALL frågor på 65 tester, inte bara de du hade fel, gå igenom de som du hade rätt också. (Det här är väldigt viktig)

3.Gör samtliga 1000 frågor, från början kommer det vara lätt,sen blir det svårt, och i slutet, efter 800 frågor, du märker förbättrigar på dina resultat

4.Under tiden du går igenom de 1000 frågor, om det finns frågor du inte riktig förstå, titta på den i boken.
Det är viktig at du gör en koppling från frågor till boken.

5.När 1000 frågor är klar, reseta frågor och börja genom från fråga 1
den här gången, fokusera at gåigenom minst 500-600 av frågor.

6.Det är oehört viktig at du lär dig memorera svar på alla de där tråkiga frågor, som vad gör olika gaser,
hur långt kan du se med halvljus och hellljus, hur många procent är olika olyckor,etc..
Tro mig, den riktiga prövet är mycket mer svårare än de frågor som är här, och de frågor som svaret är endast memorerat, är de, du kan altid luta på in den, riktiga prövet.

Med ovan teknik, jag klarade prövet, under en tid av två veckor, varje kväll 1.5 timme.
Observera, at i slutet,när jag görde tester här, jag hade alltid mellan 93-100% rätt, men i den riktiga prövet, fick jag endast 89%.


/nima
Ryssfemma 2011-06-15 18:22 ! Citera #
Själv läste jag 190 sidor och pluggade på körskolans program ett par gånger. Gäller att läsa kanske 30 sidor, sammanfatta, läsa, sammanfatta. Praktiken kommer även hjälpa dig på provet, när du kör bil kommer du lära dig en hel del.
lillnilla 2011-06-20 22:14 ! Citera #
Stämmer ryktet att det är mkt frågor om släpvagnar? Jag river snart mitt hår över hur mkt det står om släpvagnar i teoriboken och alla frågor som kommer om detta i alla gratistester jag gör. Jag lovar dyrt o heligt att aldrig köra m släp!
All fakta om avgaser..koldioxid o kolmonoxid..gör en heller inte så munter.
Ryssfemma 2011-06-24 05:10 ! Citera #
lillnilla
Stämmer ryktet att det är mkt frågor om släpvagnar? Jag river snart mitt hår över hur mkt det står om släpvagnar i teoriboken och alla frågor som kommer om detta i alla gratistester jag gör. Jag lovar dyrt o heligt att aldrig köra m släp!
All fakta om avgaser..koldioxid o kolmonoxid..gör en heller inte så munter.

Det finns 32 trafikreglersfrågor, cirka 3-4 av dem handlar om släp och vikt.
malina 2011-07-21 16:32 ! Citera #
Tack för bra tips! Jag har mitt teoriprov om två veckor och har märkt hur värdefullt det är att göra mycket tester på datorn. För mig har det varit bra att göra tester först för att se vilka områden i boken som jag bör läsa lite noggrannare.
inspektörn 2011-07-22 19:23 ! Citera #
Pluggar ni för provet eller för en kunskap som skall rädda livet på er själva och/eller andra i trafiken??
Testerna är ju för fasen bara ett stickprov på den kunskap ni skall ha ute i trafiken!!!!
Låt en erfaren förare gå igenom sida för sida i boken med er, så att ni kan ställa frågor och få förklaringar till VARFÖR saker och ting är som det är!
Gäst 2011-08-03 16:49 ! Citera #
Jag har haft tre teroi prov så här långt första provet fick jag 48 poäng. Jag total underskatta provet, ja pluggade inte så mycket dessutom läste jag jag en 9 årig gammal trafik bok samt gjorde endast gratis testerna här. Inför andra testet köpte jag bonniertrafik skola på CD. Skiten hade en aktiveringsnyckel helvete som inte fungerar. Jag blev nästan galen. De går inte att nå dom varken på mejl eller på telefon. Jag köpte senaste boken då istället, jag läste igenom den två gånger. Sen repeterade jag igenom hela boken. På testet fick jag 48 igen! ALLTSÅ HUR!? hur kunde jag få samma poäng igen som första gången fast mina kunskaper är mycket bättre?. Direkt efter såg jag DITT tips att köpa 1000 frågorna göra alla 1000 sen gjorde jag om 700 stycken. jag brukar få mellan 85 % till 95 % rätt ohja ja vet att riktiga provet är mycket svårare. Jag försöker att förstå varje fråga inte bara ytlära mig, dessutom kompletterar jag sakerna i boken. Jag har pluggat ca två timmar varje dag i tio dagar.

Idag gjorde jag provet, kändes rätt bra frågorna var inte så olika dom 1000 frågorna på sidan men så mycket svårare dock. Jag kan erkänna att jag gjorde provet lite för snabbt men de kändes ju bra. Jag trycker färdigt och får 49 poäng. Alltså hur i HELVETE kan ja få en poäng mer fast mina kunskaper är en biljon gånger bättre än första gången? Svaret ligger i trafikregler, de 32 för max poäng jag får 21 varje gång.
De känns som jag förstår de allra mesta och trafikreglerna är naturliga men ändå.

Jag har teori om en vecka igen nu tänker jag läsa boken igen, göra alla 1000 frågorna igen. Bara nöta nöta mer kan jag inte.
Har ni något bra tips hur jag ska klarar? Om jag fortsätter kugga gång på gång kommer jag bli en mycket farlig person
gulljenta 2011-08-03 23:35 ! Citera #
Nima
Hej

Jag gjörde teoriprovet igår for första gången och klarade med 58 pöang
Här är mina råd.

1.Läs boken engång, du behöver inte vara fokuserade på den 100%, men du måste läsa hela den.
Läs den som om du läser en roman, de avdelningar som lär vara intreserade för dig,kommer at sitta direkt in och du kommer alltid ihåg de.

2.Köp de där online frågor här, de är värt varenda kronor.
Börja göra 65 tester hela tiden, på tid.
När tested är klar, gå igenom ALL frågor på 65 tester, inte bara de du hade fel, gå igenom de som du hade rätt också. (Det här är väldigt viktig)

3.Gör samtliga 1000 frågor, från början kommer det vara lätt,sen blir det svårt, och i slutet, efter 800 frågor, du märker förbättrigar på dina resultat

4.Under tiden du går igenom de 1000 frågor, om det finns frågor du inte riktig förstå, titta på den i boken.
Det är viktig at du gör en koppling från frågor till boken.

5.När 1000 frågor är klar, reseta frågor och börja genom från fråga 1
den här gången, fokusera at gåigenom minst 500-600 av frågor.

6.Det är oehört viktig at du lär dig memorera svar på alla de där tråkiga frågor, som vad gör olika gaser,
hur långt kan du se med halvljus och hellljus, hur många procent är olika olyckor,etc..
Tro mig, den riktiga prövet är mycket mer svårare än de frågor som är här, och de frågor som svaret är endast memorerat, är de, du kan altid luta på in den, riktiga prövet.

Med ovan teknik, jag klarade prövet, under en tid av två veckor, varje kväll 1.5 timme.
Observera, at i slutet,när jag görde tester här, jag hade alltid mellan 93-100% rätt, men i den riktiga prövet, fick jag endast 89%.


/nima


Jeg gjorde nesten det du skrev her, irriterte meg litt for at det ikke fantes test for MC også her.
I dag tok jeg provet på A behörighet og fikk godkänd :)
Lalaa 2013-03-16 13:45 ! Citera #
Oooh jag har provet på onsdag 20/3 :(
dhg 2013-03-19 15:12 ! Citera #
Hur ska man pluggar in det här med 1000frågor?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest