Hej
Jag gjörde teoriprovet igår for första gången och klarade med 58 pöang
Här är mina råd.
1.Läs boken engång, du behöver inte vara fokuserade på den 100%, men du måste läsa hela den.
Läs den som om du läser en roman, de avdelningar som lär vara intreserade för dig,kommer at sitta direkt in och du kommer alltid ihåg de.
2.Köp de där online frågor här, de är värt varenda kronor.
Börja göra 65 tester hela tiden, på tid.
När tested är klar, gå igenom ALL frågor på 65 tester, inte bara de du hade fel, gå igenom de som du hade rätt också. (Det här är väldigt viktig)
3.Gör samtliga 1000 frågor, från början kommer det vara lätt,sen blir det svårt, och i slutet, efter 800 frågor, du märker förbättrigar på dina resultat
4.Under tiden du går igenom de 1000 frågor, om det finns frågor du inte riktig förstå, titta på den i boken.
Det är viktig at du gör en koppling från frågor till boken.
5.När 1000 frågor är klar, reseta frågor och börja genom från fråga 1
den här gången, fokusera at gåigenom minst 500-600 av frågor.
6.Det är oehört viktig at du lär dig memorera svar på alla de där tråkiga frågor, som vad gör olika gaser,
hur långt kan du se med halvljus och hellljus, hur många procent är olika olyckor,etc..
Tro mig, den riktiga prövet är mycket mer svårare än de frågor som är här, och de frågor som svaret är endast memorerat, är de, du kan altid luta på in den, riktiga prövet.
Med ovan teknik, jag klarade prövet, under en tid av två veckor, varje kväll 1.5 timme.
Observera, at i slutet,när jag görde tester här, jag hade alltid mellan 93-100% rätt, men i den riktiga prövet, fick jag endast 89%.
/nima