Start > Körkortsforum > ÄR JAG REDO???

ÄR JAG REDO???

Gäst 2011-04-19 09:18 ! Citera #
Här kommer frågan in om det är djupinlärning eller ytinlärning du har tillgodogjort dig. Dessutom fick du 95% första gången du gjorde provet, eller efter att du har gjort provet upprepade gånger.

Egentligen är det bara du själv som kan avgöra om du känner dig redo. Dock skulle jag tro att du behöver plugga lite till.
Ellinor 2011-04-20 16:10 ! Citera #
Jag har nyligen gjort teoriprovet och märkt att flera frågor är på den nivån att Körkortsboken och övningar på den här sidan är grunden men att man sedan måste tänka själv. Kan man inte grunderna tillräckligt så finns det risk för att man blandar ihop saker och ting på provet exv. hastigheter. Ibland kommer ett djupare förståelse först när man läst en bok eller slagit upp valda delar i en bok för andra gången. Det må vara torrt och tråkigt att läsa böcker men du har stor nytta av det när du väl är ute i trafiken när du kör själv och inte har någon annan att fråga. Prova gärna med RoadQuiz där du kör i digital miljö, svara på teorifrågor m.m.
Crim 2011-06-30 23:36 ! Citera #
Har du testat provet flera gånger eller bara en gång 95%? Kanske bara var väldigt passande frågor eller tur denna gång! Gör lite fler test prov och läs igen så du kan vara 100% säker att du klarar. Inte värt att betala extra för att du var lite lat! Lycka till
Gäst 2011-08-01 13:42 ! Citera #
Kan tyvärr vara så att du är redo för att klara teoriprovet. Ytinlärning är inte så svårt för de flesta. Däremot betyder det ju inte att du blir en säker förare i längden. Du ska lära dig allt för att kunna komma ihåg det så länge du kör bil. Ligger du verkligen på den nivån? Ta det lugnt med pluggstressen och tänk på att körkortet fås på prov och att kunskapen från böcker och test behövs även efter teoriprovet!! :)
RetarD 2011-08-08 19:33 ! Citera #
Jag tycker det låter som att du är redo men det beror ju också lite på hur man kan hantera press och så... Om du tvekar så kanske det är ett tecken på att du inte är det. Hur som helst tror jag det är någonting man själv måste känna att man är för om man känner sig redo och förberedd så ökar självkänslan och man påverkas mindre av stress. (Så är det med mig iallafall) :)
Lycka till! :D
Gäst 2011-09-14 17:01 ! Citera #
Du låter redo!
Gäst 2011-09-15 13:13 ! Citera #
Jag tror nog att du är redo, om du inte har matat in informationen utan och förstå de förstås. Jag tror att man lär sig mer genom att svara på fårgor än och sträck läsa . Så du är nog redo =)
Gäst 2011-09-19 13:51 ! Citera #
Det borde nog gå bra.
Gäst 2011-12-25 15:53 ! Citera #
Jag tror att du är förberedd. Själv kommer jag också att läsa igenom boken seriöst en gång och sedan skumma genom det andra och göra måga internettester. Om man har gjort det kan man ändå inte göra så mycket mer än att testa. Hoppas du klarar det:)
korkortsfragor 2012-02-01 22:24 ! Citera #
Hur mycket har du kört? För min egen del så känns det som att all den körning jag gjort innan jag läst teori :o gör att det känns lätt att plöja igenom teorin. Behövs absolut pluggas en del men det fastnar rätt snabbt då jag kan sätta teorin i ett sammanhang pga av de timmar jag varit ute och övningskört.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 18:00
2
I går 13:14
8
I går 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor