Start > Körkortsforum > ÄR JAG REDO???

ÄR JAG REDO???

taio 2011-01-15 14:57 ! Citera #
Hej,

som sagt är jag redo för teoriprovet tror ni??

Jag har läst teoriboken en gång ordentligt plus att jag ligger på 95% på blandat här på körkortonline.. ÄR JAG REDO???????????????
Gäst 2011-01-15 16:39 ! Citera #
En gång bara? Krävs det inte mycket mer än så? :P hehe. Men det beror ju på hur mycket förkunskaper men har. Jag pluggar mer teori än de flesta andra av mina vänner, men det beror mycket på att de haft moppe ett tag. De har ju redan lärt sig vissa grunder i trafiken.

Gratistestet här på kortkortonline har ju ändå bara 65 frågor, vilket kanske inte är allt som krävs för ett godkänt på teoriprovet?

Känner du av att det känns osäkert så tycker jag du ska plugga mer. Onödigt att misslyckas ju. Men känns det bra så go for it. :D Lycka till!
Gäst 2011-01-17 01:56 ! Citera #
Låter bra :)
Gäst 2011-01-20 02:09 ! Citera #
Lite svårt för oss att bedöma om du är redo eller ej, men det låter ju bra. Du verkar ha koll på frågorna här, men för att vara på den mer säkra sidan, läs igenom teoriboken i alla fall en gång till så du fräschar upp minnet en sista gång. Betyder ju nödvändigtvis inte att du klarar det riktiga provet för att du klarar frågorna här, men eftersom jag anser att det riktiga provet är lättare än detta, dvs. mer lättformulerade frågor så ska du nog ha en bra chans, men aldrig fel att läsa på lite mer, men det där känner man ofta själv, om man är redo för ett prov :D
Neta 2011-01-20 19:41 ! Citera #
:? Jag tror nog att du får plugg en hel del mer.
Själv har jag klivit över 30 sträcket med några år, läst teori, kört en hel del bil & varit väldigt intresserad av bilkörning i nästan hela mitt liv.
Det jag vill poängtera är att du är nog inte redo än.
Plugga på & lycka till :) :) :) :)
Gisla 2011-01-30 01:08 ! Citera #
Notera att han skrev att han läst igenom boken en gång ordentligt, det är svårt att utläsa hur mycket han pluggat av bara det. Det är skillnad på att skumläsa igenom en bok och att granska sida för sida. Att gå igenom allt material är bra, sedan kan blandade ”stickprover” vara bra, se om du kan hitta fler källor till prover, sök runt lite på nätet. Känner du dig redo, gå och skriv, du kan alltid skriva igen om du kuggar.
Gäst 2011-02-28 14:58 ! Citera #
Det är rätt svårt att veta, bara genom detta inlägg... Även om man har läst igenom ordentligt en gång så behöver man inte ha memorerat allt, det är väl det som är det viktiga - samt att man har en djupare förståelse för vad som står. En sak som jag tror är viktig är att du känner att du är redo, 95% rätt är bra (och mer än vad Vägverket faktiskt kräver) men samtidigt så känns det som att frågorna här har varit rätt lätta. Har du använt dig av de 65 gratisfrågorna eller har du använt fler test på sidan än så? Det kan vara avgörande, då det känns som att gratisfrågorna inte bedömer kunskapen helt ordentligt.
Lycka till! :)
Parros 2011-03-08 16:23 ! Citera #
Endast du vet om du själv är redo. Om du får många rätt på olika teoriprov är det värt ett försök.
Tro på dig själv och du klarar det utan några problem, vi här på körkortonline håller tummarna för dig !

mvh Parros
Gäst 2011-03-23 19:59 ! Citera #
Det är väldigt olika, tänk på hur du är när du är nervös . ( vilket du nog kommer att vara på teoriprovet) om du ej brukar vara nervös är det nog inga problem, annats få du kanske öva lite till.
mykis 2011-03-28 12:13 ! Citera #
Nja, jag tvivlar men om du känner att du är det så är det nog så!:)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest