Start > Körkortsforum > För er som ska skriva Teoripro…

För er som ska skriva Teoriprovet.

Gäst 2012-01-30 18:21 ! Citera #
Är det någon som har koll på hur många poäng det är man behöver ha för att klara teoriprovet? Tänkte få resultaten som skrivits här i tråden i lite perspektiv. ^^
Gäst 2012-01-30 18:23 ! Citera #
Greensea
Är det någon som har koll på hur många poäng det är man behöver ha för att klara teoriprovet? Tänkte få resultaten som skrivits här i tråden i lite perspektiv. ^^


https://korkortonline.se/fakta/teoriprov/
Gäst 2012-01-30 18:53 ! Citera #

Ah, tack. Ska kolla direkt där nästa gång jag undrar något. :)
Jeton 2012-01-31 13:48 ! Citera #
Ni som ska göra göra teorin och upp körningen se till att läsa mycket i boken och strunta i tester som ni hittar på internet för sånt kan man aldrig lita på, allt som trafikskolan vill ha av dig står på boken.
Obs ! se till att inte vara nervösa för det kommer man inte långt med !!
rollonup 2012-01-31 15:59 ! Citera #
Jeton
Ni som ska göra göra teorin och upp körningen se till att läsa mycket i boken och strunta i tester som ni hittar på internet för sånt kan man aldrig lita på, allt som trafikskolan vill ha av dig står på boken.
Obs ! se till att inte vara nervösa för det kommer man inte långt med !!


Nja, håller inte riktigt med. Använd flera olika säkra källor, alltså tex. olika körkortsböcker eftersom all info som kan komma på provet finns inte alltid i just den upplagan du har. Som tex. fördjupande frågor ang. olika vägmärken, eller olycksstatistik. Det är bra att kolla upp färsk olycksstatistik istället för att blint lita på boken eller tester man gör då det är från olika årtal osv.
lillis 2012-02-08 22:05 ! Citera #
Hejsan jag har uppkörning den 23 feb och är jag skitnervös. Det tipset jag kan ge dig som jag tänker på är att man nog ska vara lugn och inte stressa så tror jag det går bra. Jag har teoriprov den 22 feb och jag har läst körkortsboken 3 ggr nu men ska läsa den 1 gång till pluggar även faserna på körskolan minst 3elelr 4 ggr i veckan och får godkänd varje gång.
Men jag är ändå nervös på hur frågorna ser ut på provet. Har du nå tips?

lillis
Hej 2017-10-08 22:58 ! Citera #
:) hej min mamma ska göra körkorts provet på onsdag eller torsdag. Hon klarade körningen men första provet kugga hon med 46 poäng nu har hon pluggat som ett djur. Jag är väldigt nervös om hur det ska gå. På pluggandet på datorn har det gått jätte bra men hon blir stressad och tänker mycket på tiden att hon måste läst igenom och svarat på 70 frågor på 50 min. Vad för strategi ska hon använda inför provet? :)
Svara gärna så snabbt som möjligt!
Hej hej 2017-10-09 23:34 ! Citera #
Hej 2017-10-08
:) hej min mamma ska göra körkorts provet på onsdag eller torsdag. Hon klarade körningen men första provet kugga hon med 46 poäng nu har hon pluggat som ett djur. Jag är väldigt nervös om hur det ska gå. På pluggandet på datorn har det gått jätte bra men hon blir stressad och tänker mycket på tiden att hon måste läst igenom och svarat på 70 frågor på 50 min. Vad för strategi ska hon använda inför provet? :)
Svara gärna så snabbt som möjligt!
Du finner svaret i din egna fråga :)
För du skrev att din mamma stressar upp sig för att hon inte tror att hon ska hinna med alla frågorna.
Hon behöver absolut inte stressa, 50 minuter är gott om tid, och har man pluggat rätt så kommer hon klara av dom flesta frågorna innan ens halva tiden har gått, så då kan hon ta dom resterande 25 minuterna för att gå igenom alla frågor en gång till bara för att vara säker.... Så gjorde jag, och jag var helt klar med 16 minuter kvar av tiden, klarade på första försöket med 59/65 (70) :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 18:00
2
I går 13:14
8
I går 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest