Start > Körkortsforum > För er som ska skriva Teoripro…

För er som ska skriva Teoriprovet.

Pra 2010-11-17 22:16 ! Citera #
Jag skrev teori provet igår (Tisdagen den 16 november) och fick 60 rätt av 65 möjliga. Så med andra ord klarade jag teori provet med mycket bra marginal.

Provet består av allt som allt 70 frågor. 5 av dessa frågorna är TESTFRÅGOR, det innebär att dessa 5 kommer INTE påverka ditt resultat och vilka dessa frågor är får du inte se, det vet endast vägverket. Så du kan alltså få max 65 rätt. Du har 50 min på dig o svara på alla 70 frågor.

Så här pluggade jag inför teori provet
Läste boken 4-5 gånger, 3 hade räckt men jag ville vara helt säker. Fick inloggningar från min trafikskola så jag kunde göra teori provet där på deras hemsida. Funkade skit bra gjorde 20 såna tester fick alltid 59-62 rätt. Sen när de väl gällde på VV inför det riktiga provet så klickade jag mig igenom provet på 25 min (halva tiden dvs) och fick 60 underbara poäng. Många av frågorna som kom upp på riktiga provet fanns på testfrågorna jag hade gjort innan, de va lite olika formulerade men frågan va detsamma.

Lite tips till er som ska skriva snart.
Öva lite på tjänstevikt, bruttovikt o sånt för de kan komma, jag fick 1 fråga om det men jag vet att vissa jag känner fått fler.
Läs om släp o så fick 1 fråga där med men har hänt att fler kommit.

Nu till det viktigaste TRAFIKREGLER och TRAFIKSÄKERHET - Läs mycket om detta, enbart detta utgör mer än hälften av provet.

Provet är LOGISKT dvs kan du trafik reglerna så klarar du provet. Så det e enbart logiskt tänkande. MEN kom ihåg detta.
LÄS FRÅGAN NOGA, LÄS SVARS ALTERNATIVEN NOGA O KOLLA PÅ BILDERNA RIKTIGT NOGA!!

Enbart en liten skylt på bilden, ett ord som FÅR eller INTE kan ändra hela frågan/svaren.
Ta god tid på er o stressa inte, intala er själva att ni fixar detta.

Hoppas detta hjälpte lite, se till o inte vara nervösa utan va helt lugna o tänk inte för mycket på vad för resultat ni kommer få.
WILLDO 2010-11-17 22:57 ! Citera #
Skriver kunskapsprovet B imorgon eftermiddag!

Jag har skumläst boken 1 gång.
Läst igenom vägmärken och har koll på uträkningar av stopp, broms, reaktions sträckor och tidsvinster.
Arbetat med bonniers trafikskola 2010 i några timmar.
Gjort testprov på 3 olika hemsidor (alla gratis).
laddat hem körkortstest 2 från str och klarat dessa 2-3 gånger om.
Skall nu jobba lite mer med trafikreglerna och eventuellt utföra ännu ett test imorgon bitti, sen blir det till att åka till stan - klippa sig (man skall ju ändå ha kortet ett par år ;)

Hoppas man kan sova ikväll.. :)

Jag tror på mig själv och misslyckas jag är det bara att boka ny tid och köra igen!
Pra 2010-11-18 11:13 ! Citera #
Grymt! Mycket bra inställning. Säg till hur det gick efter du gjort provet :D
WILLDO 2010-11-19 23:20 ! Citera #
Jag gjorde provet i måndags och fick 54/65 poäng.
Klarade det och kör upp på måndag! :)
gabriella.g 2010-11-20 14:41 ! Citera #
Grattis, berätta gärna hur det gick på uppkörningen också!
Jag har pluggat lite som dig, inget överambitiöst men känner ändå att det sitter ganska bra, återkommer när jag skrivit teorin och ser om jag lyckats lika bra som dig!

Vad var svårast på provet, om du kommer ihåg? Något speciellt du kan tipsa om?
Pra 2010-11-20 16:17 ! Citera #
Bra jobbat. A du får hoppas på att du inte får en sur kärring eller sur gubbe på uppkörningen. ÖVERDRIV MED ALLT. o glöm för fan inte o kolla döda vinkeln enbart det kan kugga dig. De på VV älskar o kugga folk. Dont feed the monster
WILLDO 2010-11-22 18:34 ! Citera #
Satte uppkörningen felfritt nyss! :)
Körde upp i södertälje och var inte speciellt nervös, så det är trots allt inte djävulen som sitter i passagerarsätet..

Andas djupt och kör försiktigt så skall det gå bra!

Ps.
Röd v70, akta er!
Gäst 2010-11-23 12:54 ! Citera #
BRA!
Gäst 2012-01-29 12:04 ! Citera #
Pra
Bra jobbat. A du får hoppas på att du inte får en sur kärring eller sur gubbe på uppkörningen. ÖVERDRIV MED ALLT. o glöm för fan inte o kolla döda vinkeln enbart det kan kugga dig. De på VV älskar o kugga folk. Dont feed the monster


Bu vet jag att detta är en 2 år gammal tråd, men finns säkerligen fler som jag som ska köra upp och skriva upp strax och behöver lite tips. Jag noterade det du skrev ’’ överdriv med allt ’’ . Detta är inte bra i alla lägen. Jag känner en kompis som har en kompis som blev kuggad just för att han överdrev med att kolla. Det kan säkerligen vara så att han stod stilla för länge flera gånger när han tillexemper kunde ha kört upprepade gånger, men som sagt. kolla allt överallt och även ifall DU redan kollat lite åt höger tex, KOLLA RIKTIGT NOGA och VRID på huvudet så att VV personal verkligen ser att du kollar. Kan säker vara så att dem missar det annars.
Här sitter jag och ger tips till mig själv innan jag ska köra om 4 dagar :p
inspektörn 2012-01-29 21:03 ! Citera #
För fasen!
Kör naturligt annars får ni nackspärr!!!!!
Har man en normal och korrekt avsökning så ser inspektören det om ni så har burka på er!
Krångla inte till det med att anta ett beteende ni haft tidigare!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo