Hej,
Jag har fått reda på trafikskolan att de har bokat uppkörning till mig på en fredag eftermiddag och jag är lite nervös över att rusningstrafiken kommer påverka min körning. Finns det någon i forumet som har haft sin uppkörning fredag eftermiddag och i så fall, har det haft en påverkan på din körning?
Hej!
Jag körde dessvärre inte upp på eftermiddagen men hade min uppkörning kl 8 på en fredag. Så det räknas väll lite som rusningstid även där.
Utifrån det perspektivet tydde ingeting på att det var särskilt mycket svårare än mitt på dagen. Självklart är det en del bilar men det är inget som ska påverka körningen. Glöm inte att tänka extra noga på att planera körningen eftersom det är extra viktigt att man tar en lucka i exempelvis en cirkulationsplats om det är mycket bilar runt omkring. (Främst miljötänk men även att du inte ska stå i evigheter o vänta på din tur
)
Jag upplevde att bilarna till stor del faktiskt hjälpte mig, man kommer in en rytm och om man är osäker på något kan man använda ”imitationsinlärning” - alltså att imitera hur andra gör. Var dock försiktigt med detta eftersom alla förare inte är perfekta om vi säger så.
Så det finns ingen anledning att vara nervös över tiden, utan lite på din körförmåga.
Lycka till!