Egen bil vs föräldrars bil
jag fick en bil av mina föräldrar
Vissa har det bra
GRATTIS
Kostar så mycket med bil, kommer inte ha råd med det som student
Det får bli cykeln/buss/promenad för mig
Jag har inte tagit körkort än men när jag gör det tänker jag inte skaffa någon egen bil. Det beror dels på att jag inte tycker särskilt mycket om att köra bil och därför inte kommer köra tillräckligt mycket för att tjäna på att ha egen bil. Dessutom pluggar jag utomlands så jag är i Sverige ungefär halva tiden och i England resten så bil vore nog bara jobbigt. Att låna mina föräldrars bil kan gott och väl räcka till det lilla jag tänker köra.
Jag har en pappa som har en taxirörelse och kan därför inte låna/köra hans. Surt men sant!
Så då fixade min kille en till mig genom en polare. En SAAB 9000i för 800:-.
Jag tycker att en egen billig bil är mkt bättre eftersom man är ju lite klantig i början. Med parkeringar o sånt
Jag sparade ihop cirka 15000 och köpte en Golf, mycket bra bil som förstabil. Bilen är dock på min pappas namn då det blir billigare med försäkring etc.
Så mitt råd till dig är att om du köper en bil, ta det på en familjemedlem vars ålder är minst 25-30, och har inte krockat med en bil för då blir månadsbeloppet på försäkringen betydligt högre.
Vet flera av mina vänner som har egen bil och det ger dem möjligheten att verkligen kunna köra bil när de själva behöver. Man slipper fråga någon om lov och bilen är alltid tillgänglig när man själv behöver använda den. Jag själv önskar nog också en egen bil, men det sura blir alla extra kostnader som tillkommer med det. Det är frågan om det är värt det, det beror väl också på hur sin ekonomi ser ut för tillfället. Så fort jag får ett jobb och tagit körkortet så blir det nog egen!
Lånar fortfarande, tre år efter taget körkort, mina föräldrars bil. Aldrig haft en egen.
Känns ju som att det beror på om man har jobb eller inte, har man jobb så tycker jag man lika gärna kan köpa egen bil, har man inget jobb blir det kanske lite svårt att få pengarna att räcka.
Jag har haft bil när jag har gått på soc var inte så kul när det var dax att betala försäkringen på bilen annars gick det väl ann. Har inget jobb just nu och skulle jag inte ha bil som nu skulle mina chanser att få tag på ett jobb minska rätt rejält allt går handlar bara om prioritering av vad man vill satsa på..
Var inte planerat, men hade egen bil innan jag ens hade körkort. Lånar dock ibland föräldrarnas bilar också. Anledningen till varför jag fick en egen bil, är för att jag helt enkelt inte klarar mig utan bil. Bor på landet, och busstiderna är sämst. Så det är av rent praktiska skäl.
Senaste foruminläggen
Rubrik