Start > Körkortsforum > Egen bil vs föräldrars bil

Egen bil vs föräldrars bil

Gäst 2010-08-17 19:57 ! Citera #
Vilka här fixade en egen bil direkt efter att ni fått körkort eller t.o.m innan det, och vilka kör med sina föräldrars även efter taget körkort? Ganska intressant att veta.
Mada 2010-09-12 19:24 ! Citera #
Jag har länge funderat på att skaffa bil i samma ögonblick jag ska ta körkort, att köpa en billig volvo är liknande (mer har man ju inte råd med) så jag slet en sommar på ett jobb för att få ihop pengar till bilen men eftersom jag betalar körkortet själv också så var det inte värt att lägga pengar på en bil efteråt. Men jag skulle inte tveka om jag hade pengarna till det. Det handlar ju mycket om att man inte vill vara begränsad när man väl tagit körkort, att behöva tjata på morsan varje dag att man ska få ta bilen till skolan då det ska regna osv. :P
Gäst 2010-09-14 18:12 ! Citera #
Kommer inte köpa en egen bil direkt efter taget körkort. Då jag studerar så ser jag inte meningen med att slösa pengar på försäkring och skatt, när jag lika gärna kan låna föräldrarnas bil.
Gäst 2010-09-14 21:30 ! Citera #
Fixade egen bil direkt :) Toyota Avensis 2001, mycket bra bil! kan lätt rekommendera den!
sandra k 2010-10-02 15:47 ! Citera #
Jag fick en bil av mina föräldrar 8-)
Victor A 2010-10-03 22:38 ! Citera #
Jag kan tänka mig att egen bil är grymt mycket skönare än att låna föräldrarnas eftersom då behöver man inte fråga de om lov och så vidare men som student blir egen bil en plånboksätare eftersom besinen är så förbannat dyr idag och man lär betala skatt och försäkringar själv. Men om man skaffar egen bil och man inte har körkort och kanske inte är så intresserad av att fixa körkortet så kan egen bil vara vändpunkten för att bli intresserad, iallafall är det så för mig. Intresset skapas när man har produkten! c(=
Gäst 2010-11-08 19:10 ! Citera #