Start > Körkortsforum > Egen bil vs föräldrars bil

Egen bil vs föräldrars bil

Gäst 2010-08-17 19:57 ! Citera #
Vilka här fixade en egen bil direkt efter att ni fått körkort eller t.o.m innan det, och vilka kör med sina föräldrars även efter taget körkort? Ganska intressant att veta.
Mada 2010-09-12 19:24 ! Citera #
Jag har länge funderat på att skaffa bil i samma ögonblick jag ska ta körkort, att köpa en billig volvo är liknande (mer har man ju inte råd med) så jag slet en sommar på ett jobb för att få ihop pengar till bilen men eftersom jag betalar körkortet själv också så var det inte värt att lägga pengar på en bil efteråt. Men jag skulle inte tveka om jag hade pengarna till det. Det handlar ju mycket om att man inte vill vara begränsad när man väl tagit körkort, att behöva tjata på morsan varje dag att man ska få ta bilen till skolan då det ska regna osv. :P
Gäst 2010-09-14 18:12 ! Citera #
Kommer inte köpa en egen bil direkt efter taget körkort. Då jag studerar så ser jag inte meningen med att slösa pengar på försäkring och skatt, när jag lika gärna kan låna föräldrarnas bil.
Gäst 2010-09-14 21:30 ! Citera #
Fixade egen bil direkt :) Toyota Avensis 2001, mycket bra bil! kan lätt rekommendera den!
sandra k 2010-10-02 15:47 ! Citera #
Jag fick en bil av mina föräldrar 8-)
Victor A 2010-10-03 22:38 ! Citera #
Jag kan tänka mig att egen bil är grymt mycket skönare än att låna föräldrarnas eftersom då behöver man inte fråga de om lov och så vidare men som student blir egen bil en plånboksätare eftersom besinen är så förbannat dyr idag och man lär betala skatt och försäkringar själv. Men om man skaffar egen bil och man inte har körkort och kanske inte är så intresserad av att fixa körkortet så kan egen bil vara vändpunkten för att bli intresserad, iallafall är det så för mig. Intresset skapas när man har produkten! c(=
Gäst 2010-11-08 19:10 ! Citera #
För mig blir det att låna föräldrarnas bil, vi har ändå två så jag tror inte det blir några problem så länge jag tankar ibland haha. Blir en alldeles för stor kostnad att köpa en egen bil nu, bensin och allt, nä!
Gäst 2010-11-23 13:00 ! Citera #
Jag har ingen bil nu, men brukar använda farsans merca
steven 2010-12-02 09:48 ! Citera #
ThePitbull
jag har ingen bil nu, men brukar använda farsans merca

jag tog farsans ford och körde med den i skogn men var inte roligt att köra olagligt men i alla fall har jag redan fått en bil fast jag har två år kvar te körkortet kärran min är en fin 245ma
steven 2010-12-02 09:49 ! Citera #
Victor A
jag kan tänka mig att egen bil är grymt mycket skönare än att låna föräldrarnas eftersom då behöver man inte fråga de om lov och så vidare men som student blir egen bil en plånboksätare eftersom besinen är så förbannat dyr idag och man lär betala skatt och försäkringar själv. Men om man skaffar egen bil och man inte har körkort och kanske inte är så intresserad av att fixa körkortet så kan egen bil vara vändpunkten för att bli intresserad, iallafall är det så för mig. Intresset skapas när man har produkten! c(=


jag tycker att det är skönt att ta sina bilnyckler och sätta sig i sin egen bil men man ska så klart ha körkort :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo