Gäst 2022-10-08
Hej!
Det är så att jag nyss gjort min andra uppkörning och blev underkänd. Det gick åt helvete, att inspektören bad mig att åka tillbaka till Trafikverket på grund av att jag ansågs som en ”trafikfara”
Skulle köra mot ett mål, då jag av nervositet missade utfarten vid en cirkulationsplats. Inspektören bad mig att åka vidare där jag skulle ta vänster vid nästa cirkulationsplats. När jag tänker byta fil efter jag blinkar vänster, greppar inspektören tag i ratten och styr bilden så att jag ytterligare åker runt rondellen.
Av häpnad frågar jag varför, och han sade att jag hade gett fel signal till de andra förarna eftersom jag inte blinkade rätt? Saken är den att det inte fanns så mycket bilar i rondellen och hade sett det innan kl är (halv 11 på en lördag)
Försöker se bort det och han ber mig att åka tillbaka, när han IGEN tar tag i min ratt utan att informera mig. Inser ganska snabbt att det är kört men han ber mig att åka in en parkering där jag skulle testa backa och parkera vilket gick bra.
Problemet är att inspektören bad mig att åka tillbaka till Trafikverket efter 10 minuters körning. Har så mycket ångest eftersom det står att provet är avbrutet och att ingrepp skett. Känner att det är över för mig nu, har aldrig haft några problem med cirkulationsplatser då jag är medveten om att vid körfältsbyte ska man kolla döda vinkeln och blinka. Känner bara att inspektören gjorde det värre för mig när han tog tag i ratten vilket gjorde att jag blev väldigt osäker, hade en bra säkerhetsmarginal till de andra bilarna.
Fick inte ens en till chans då jag har 30 minuters körning, men fick bara köra 10 minuter
Blev dessutom inte underkänd för trafiksäkerhet men för min manövrering? Ser ut som att inspektören endast tog mina fel från min första uppkörning och kuggade mig. Inspektören har sedan innan ett känt rykte att kugga folk, och blev direkt stressad när jag såg att jag skulle göra min uppkörning med honom.
Det är så att jag nyss gjort min andra uppkörning och blev underkänd. Det gick åt helvete, att inspektören bad mig att åka tillbaka till Trafikverket på grund av att jag ansågs som en ”trafikfara”
Skulle köra mot ett mål, då jag av nervositet missade utfarten vid en cirkulationsplats. Inspektören bad mig att åka vidare där jag skulle ta vänster vid nästa cirkulationsplats. När jag tänker byta fil efter jag blinkar vänster, greppar inspektören tag i ratten och styr bilden så att jag ytterligare åker runt rondellen.
Av häpnad frågar jag varför, och han sade att jag hade gett fel signal till de andra förarna eftersom jag inte blinkade rätt? Saken är den att det inte fanns så mycket bilar i rondellen och hade sett det innan kl är (halv 11 på en lördag)
Försöker se bort det och han ber mig att åka tillbaka, när han IGEN tar tag i min ratt utan att informera mig. Inser ganska snabbt att det är kört men han ber mig att åka in en parkering där jag skulle testa backa och parkera vilket gick bra.
Problemet är att inspektören bad mig att åka tillbaka till Trafikverket efter 10 minuters körning. Har så mycket ångest eftersom det står att provet är avbrutet och att ingrepp skett. Känner att det är över för mig nu, har aldrig haft några problem med cirkulationsplatser då jag är medveten om att vid körfältsbyte ska man kolla döda vinkeln och blinka. Känner bara att inspektören gjorde det värre för mig när han tog tag i ratten vilket gjorde att jag blev väldigt osäker, hade en bra säkerhetsmarginal till de andra bilarna.
Fick inte ens en till chans då jag har 30 minuters körning, men fick bara köra 10 minuter
Blev dessutom inte underkänd för trafiksäkerhet men för min manövrering? Ser ut som att inspektören endast tog mina fel från min första uppkörning och kuggade mig. Inspektören har sedan innan ett känt rykte att kugga folk, och blev direkt stressad när jag såg att jag skulle göra min uppkörning med honom.
sen är det möjligt att han såg på vägen dit att du inte har 100% koll på risker och då är det ingen mening att fortsätta din uppkörning.
Gäller att kolla speglar och över axeln (döda vinklen) om och om igen och göra det övertydligt så inspektören ser att du har koll, utan att du tappar fokus framåt.
När du kör ute på vägen se faror innan du är där så att säga, personer som närmar sig övergångsställe som kanske ska gå över när väl du är framme.
Samma i rondeller tänk i förväg, behöver jag sakta in för få fri väg ut ur rondellen inte bara köra och hoppas på att andra hjälper dig ur rondellen.
Man får den kunskapen genom erfarenhet så ta det lugnt innan du bokar igen och öva öva.
Håller tummarna till nästa gång!
Mvh
Piraten.