Du blandar päron och äpplen, ena stunden ska man följa reglerna andra inte.
Vad som är rätt och fel, bryr du dig inte om. Att taxiföraren blev frikänd, beror ju på att han gjorde en U-sväng, inte en vänstersväng, hindrade han någon? Vet inte.
Ett körprov handlar inte om att inspektörerna ska bedöma om du borde bli av med ett körkort eller ej.
Det handlar om att du ska vara säker i trafiken och att andra ska känna sig säker när du kör.
Med tanke på vad du skriver, så rekommenderar jag dig att åka kollektivt, för du är en trafikfara. Du är ett tydligt exempel på att det går att slinka igenom ett förarprov.
När du tycker det är rätt att köra ut framför en lastbil, jösses säger jag bara...
För alla andras skull, håll dig borta från trafiken och sluta ge de som försöker ta körkort tips, för de kommer bara kosta dem pengar, på nya körprov.
Lägg av med ditt jävla skitsnack! Jag tycker inte jag var någon trafikfara bara för att jag körde in på en landsväg i vägen för en lastbil. Tycker du jag har rätt att säga att lastbilsföraren hade varit en trafikfara om inte han hade bromsat i tid för mig utan bara medvetet kört rakt på mig? Det gjorde ju inte lastbilsföraren nu, och det är faktiskt lagstiftat att man som fordonsförare skall iaktta tillräcklig omsorg och försiktighet för att undvika trafikolyckor OAVSETT om andra trafikanter har väjningsplikt eller ej.
Förresten förekommer det ju att bussförare ibland kör in på en huvudled, utan att lämna fri väg för fordon på huvudleden som närmar sig; om du tycker jag är en trafikfara, ska man då också säga att bussförare är en trafikfara ibland? I så fall skulle det ju inte finnas någon möjlighet att åka buss eftersom ingen bussförare skulle ha tillåtits att köra buss om nu bussförarna anses vara trafikfarliga.
Förresten var det ju inte mitt fel att jag fick köra upp i Lidköping, jag skulle ju inte ha varit där och kört om det inte hade hänt att jag blev kuggad på första försöket i Västerås, jag borde faktiskt ha kunnat bli godkänd så jag fick slippa göra en andra uppkörning. Och jag ångrar skitmycket att jag åkte till Lidköping, och jag rekommenderar att man INTE kör upp där.
Tänk om du skulle göra ett misstag, att köra in på en huvudled samtidigt som någon förare på huvudleden närmar sig, ett misstag du säkert kommer göra förr eller senare, tycker du då det är rätt av den som färdas på huvudleden att inte stanna upp för dig utan bara köra rakt på dig?! Om något sånt skulle hända så kan jag nästan önska att du hade skadats för livet eller kanske t.o.m. mist livet, för jag tycker inte du är värd att leva om du bara håller på och provocerar folk genom att säga att folk är trafikfarliga, och att du beter dig på ett sånt provocerande sätt visar bara att du inte har något jävla liv, och det har inte uppkörningsinspektörer heller alltid tycker jag.
Jag har inte sagt att det är rätt att köra in på en huvudled i vägen för en lastbil som närmar sig, utan jag säger bara att jag inte tycker det behöver vara någon fara om man skulle köra in på en huvudled samtidigt som någon på huvudleden närmar sig och behöver bromsa/sänka farten. Om den som är på huvudleden kan undvika trafikolycka genom att sänka farten i tid så borde det ju inte vara någon jävla fara om man kör in på huvudleden samtidigt som den närmar sig, oavsett om den behöver bromsa.
Det var förresten den där inspektörens jävla fel att jag hamnade i en trafiksituation då jag skulle köra in på en landsväg som var farligt hårt trafikerad, utan någon som helst möjlighet att köra in på landsvägen utan risk för att tvinga någon som närmade sig att bromsa/sänka farten för mig. Om inte den där inspektören hade dirigerat in mig på den där djävulska landsvägen så hade ingen sån situation behövt uppstå - och förresten var det rätt korkat av dem att bygga en vanlig plankorsning där på landsvägen där jag körde upp; när den där landsvägen byggdes så borde man ha tänkt på att anlägga en cirkulationsplats där så att den där korsningen hade varit så säker som möjligt.
Som jag försökt påpeka så kan det ha hänt att den där lastbilen som närmade sig, samtidigt som jag försökte köra in då jag bedömde det som tillräckligt fritt att köra, körde i 90 km/tim, trots att en lastbil inte får köras så fort (utom på motorväg då), och om lastbilen körde för fort så borde det inte ha spelat någon roll om jag hade kört in på landsvägen på ett sätt som kunde hindra den, för lastbilsföraren skulle ändå ha saktat ned om han nu körde 90 på den där landsvägen; det är såvitt jag vet inte tillåtet att köra fortare än 80 där, och då skulle den där lastbilen inte kört i 90 som han eventuellt kan ha gjort. Kör man för fort så får man faktiskt se till att sänka farten.
Det blev inte direkt bättre att inspektören ingrep genom att stoppa mig då jag försökte köra in på landsvägen samtidigt som lastbilen kom, ett sånt rätt onödigt ingripande kunde ha gjort situationen mycket sämre; jag kunde ju ha blivit stillastående vid den där landsvägskorsningen kanske i evighet utan nån möjlighet att få komma iväg därifrån, är det bra?!
P.S.: En som har väjningsplikt behöver inte alltid vara ensam vållande till en ev. trafikolycka; en som kör på en huvudled kan faktiskt också anses som vållande, eller i vart fall medvållande, trots att den andra fordonsföraren haft väjningsplikt, om nu den som redan varit på huvudleden exempelvis skulle kört för fort - och lastbilen kunde som sagt ha kört i 90-95 och då körde den för fort eftersom det var 80 på landsvägen; vad spelar det då för roll om den behövt sänka farten för mig då jag körde in på landsvägen, jag tycker inte hade spelat så stor roll!?