Grattis! Vad roligt! Skön känsla att klara det!
Vad fick du för backningsmanövrar? Körde du ungefär samma vända som jag fick köra? Du verkade också få en hel del frågor.
Angående MC har jag ingen aning. Låter mysko. Kanske för att säsongen inte har startat än? Tog själv kortet 2004. Allt har förändrats sedan dess.
/Nicke
Tack! Ja verkligen, Jag fick backa mot stängsel i tungbanan Librobäck tror jag det heter och innan det fick jag vända i korsning. Jag körde först mot E4 stockholm sen svängde av vid första avfarten och skulle köra mot strängäs istället sen var det industriområde nära tungbanan sen var jag tillbaka det gick fort kände jag kommer inte ihåg exakt var jag körde för att jag bor inte i Uppsala. Fick frågor om last, varför har skolan lastat bilen som det är lastad och vad är risken om lasten är inte säkrad. Varför ska lasten vara säkrad 80 % framåt och 50 åt sidorna och bakåt. Varför är lasten fördelad som det är fördelad, vad är risken om man inte fördelar lasten, Varför används förstängning och lite mer som jag inte kommer ihåg. Sen fick jag frågor om kopplingen, vad är det jag kontrollerar i pivåkopplingen och hur mycket glapp får det minst vara, Varför används fett på kopplingen och vad är risken om fett inte används. På vilket sätt kan man kontrollera glapp och varför slår jag på kingpin innan koppling och lite mer som jag inte minns.
Inspektören var väldigt lugn och trevlig. Trotts att ekipaget var nästan 17 meter och kallade han det för lilla bilen