Start > Körkortsforum > FATTAR INTE ETT SKIT!!!

FATTAR INTE ETT SKIT!!!

Stina.A 2021-09-22 12:44 ! Citera #
Tjena! jag har teoriprov på fredag och jag är svin nervös. Jag skulle vilja fråga er om en sak för att jag känner mig helt dum i huvudet när jag gör prov här på denna hemsida så fattar jag inte vissa ord i frågan t.ex

Bilpool
Förrädiskt
Observationsområdet

Å sen det här frågan om cementblandaren som man ska dra efter bilen asså jag fattar ingenting

Får så jävla mycket ångest för att det är liksom inte långt kvar nu och dom flesta testerna jag har gjort ligger på 38-41/ 70 mår piss alltså

Mvh en förvirrad själ
Gäst 2021-09-22 14:44 ! Citera #
Haka inte upp dig på frågorna. Läs mer i boken/online. Man får en mycket bättre förståelse.


snabb sökning på google:

Bilpool = En bilpool är en inrättning där många personer delar på en eller flera bilar, och delar på kostnaderna för bilens fasta kostnader. Finessen med bilpooler är att du bara betalar för bilen då du använder den. Läs mer här ---> http://www.gronabilister.se/bilpool

Synonym till Förädisk = Vilseledande, Missvisande, (kan vara) Farlig.

Ex på Förrädisk situation : Mycket snö och is = inte förrädiskt, eftersom faran är tydlig.
Fläckvis halka = förrädiskt, eftersom faran är dold. Läs mer här ----> https://korkortonline.se/teori/vinter-halka/

Ang observationsområdet:

Erfarna förare
Har rörlig och ”mjuk” blick.
Fokuserar på saker som rör sig.
Observationsområdet är bredare och längre

Oerfarna förare
Fäster blicken på saker och håller kvar blicken för länge (”ryckig” blick).
Fokuserar på stillastående saker.
Observationsområdet är smalare och kortare. Läs mer här: ------> Erfarna förare har ett bredare observationsområde, läs mer här ----> https://korkortonline.se/teori/synen/

Cementblandare: Du vill med din bil dra en cementblandare vars hjul endast består av stål. Vad gäller?
Du får dra cementblandaren, men i max 10 km/h.
Gäst 2021-09-22 19:12 ! Citera #
Min första reaktion till de där orden är ”Vafan är det?” Och jag klarade teoriprovet med god marginal så det är nog ingen fara. Grejen är att du ska ha läst boken mycket och förstått grunderna bakom varför just det svaret är rimligast/rätt. Då kan du i princip gå på känn. Det svaret som känns logiskt är rätt. ;)
Stina.A 2021-09-23 19:08 ! Citera #
Tack!! för hjälpen kommer göra mitt bästa i morgon.
hejdå;)
Gäst 2021-09-23 20:31 ! Citera #
Stina.A 2021-09-23
Tack!! för hjälpen kommer göra mitt bästa i morgon.
hejdå;)
Lycka till!

Ge oss en update sen om hur det gick :)
musse 2021-09-24 02:18 ! Citera #
Lycka till hoppas du tar den :)
Stina.A 2021-09-24 20:32 ! Citera #
Tjena jag var 2 poäng från att bli godkänd vilket suger men jag har redan bokat ett nytt prov

Tänk positivt! Och tro på dig själv!
Tackar för stödet allihopa

Hejdå

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor