Start > Körkortsforum > Kuggade..igen

Kuggade..igen

Gäst 2021-08-31 21:17 ! Citera #
Gäst 2021-08-30
Hej! Tack för tipset men jag känner samtidigt att jag helst vill köra upp i min ort eftersom jag känner till de flesta vägarna osv. Är bara så less på att jag med stor sannolikhet kommer behöva göra om teorin pga att man blir bedömd olika vid varje uppkörning.

Vad menar du med 24 timmar eller några veckor?
Hejsan jag körde upp i Karlstad förra tisdagen (och kuggade pga att jag ”körde för långsamt vid övergångställ” där det dessutom var skymd sikt och körde inte speciellt långsamt.
Inspektören var inte så trevlig och de såg ut som han inte hade en bra dag.
Sen dagen efter hittade jag en tid i Skövde som ligger 2 timmar ifrån karlstad som var nästa vecka på måndagen. Fick en jättetrevlig tjej och körde likadant som jag gjorde i Karlstad och fick godkänt. Jag åkte dit 2 timmar innan och körde runt i staden och på landsvägarna.

Så ett tips är att kolla runt på andra ställen och kolla minst varje halvtimme på Trafikverkets hemsida för nya tider.
Gäst 2021-09-01 00:18 ! Citera #
Gäst 2021-08-31
Hejsan jag körde upp i Karlstad förra tisdagen (och kuggade pga att jag ”körde för långsamt vid övergångställ” där det dessutom var skymd sikt och körde inte speciellt långsamt.
Inspektören var inte så trevlig och de såg ut som han inte hade en bra dag.
Sen dagen efter hittade jag en tid i Skövde som ligger 2 timmar ifrån karlstad som var nästa vecka på måndagen. Fick en jättetrevlig tjej och körde likadant som jag gjorde i Karlstad och fick godkänt. Jag åkte dit 2 timmar innan och körde runt i staden och på landsvägarna.

Så ett tips är att kolla runt på andra ställen och kolla minst varje halvtimme på Trafikverkets hemsida för nya tider.
Tack så mycket, jag får ta och kolla runt på andra ställen.

Vart det rätt så lika vägar jämfört med din ort? Är orolig att det kommer kännas för främmande om jag kör upp någon annanstans :/
Gäst 2021-09-01 09:00 ! Citera #
Gäst 2021-09-01
Tack så mycket, jag får ta och kolla runt på andra ställen.

Vart det rätt så lika vägar jämfört med din ort? Är orolig att det kommer kännas för främmande om jag kör upp någon annanstans :/
Ja det var lite annorlunda fast åt det bra hållet, det var en mindre stad och det var lättare att köra upp I Skövde än i Karlstad tyckte jag även om jag bara kört i Karlstad innan.
Ett annat tips är att om du får en tid i nån annan stad som är mer än 1-2 timmar ifrån så kan du åka till en annan stad du aldrig kört i innan och köra där så får du se att du lär dig känna nya vägar ganska snabbt
Gäst 2021-09-01 15:03 ! Citera #
Gäst 2021-09-01
Ja det var lite annorlunda fast åt det bra hållet, det var en mindre stad och det var lättare att köra upp I Skövde än i Karlstad tyckte jag även om jag bara kört i Karlstad innan.
Ett annat tips är att om du får en tid i nån annan stad som är mer än 1-2 timmar ifrån så kan du åka till en annan stad du aldrig kört i innan och köra där så får du se att du lär dig känna nya vägar ganska snabbt
Update! Fick körkortet idag!! Hittade en tid idag kl 07:00, klarade uppkörningen för drygt en timme sedan, så otroligt skönt att äntligen få det avklarat :lol:

Det viktigaste är att man inte ger upp oavsett hur jobbigt och segt det känns! Personen som jag körde upp med var rätt allvarlig. Fick mestadels köra på landsväg och motorväg, och så fick jag också göra en effektiv bromsning. Medan jag körde så hade jag omedvetet råkat sätta på helljuset. Han sa åt mig att stänga av det och jag var då helt säker på att jag skulle bli kuggad. När jag hade kört tillbaka till Trafikverket och parkerat bilen så var jag helt redo på att höra ”underkänd” men istället sa han godkänt!! Det kändes helt overkligt :)
Gäst 2021-09-01 17:05 ! Citera #
Gäst 2021-09-01
Update! Fick körkortet idag!! Hittade en tid idag kl 07:00, klarade uppkörningen för drygt en timme sedan, så otroligt skönt att äntligen få det avklarat :lol:

Det viktigaste är att man inte ger upp oavsett hur jobbigt och segt det känns! Personen som jag körde upp med var rätt allvarlig. Fick mestadels köra på landsväg och motorväg, och så fick jag också göra en effektiv bromsning. Medan jag körde så hade jag omedvetet råkat sätta på helljuset. Han sa åt mig att stänga av det och jag var då helt säker på att jag skulle bli kuggad. När jag hade kört tillbaka till Trafikverket och parkerat bilen så var jag helt redo på att höra ”underkänd” men istället sa han godkänt!! Det kändes helt overkligt :)
Hej! Grattis till dig ! va skönt och läsa sin update, tänkte fråga är du¨¨ Lara¨¨ som hade sista 17/09
Gäst 2021-09-01 19:27 ! Citera #
Gäst 2021-09-01
Hej! Grattis till dig ! va skönt och läsa sin update, tänkte fråga är du¨¨ Lara¨¨ som hade sista 17/09
Ja precis, det är jag :)
Gäst 2021-09-06 14:32 ! Citera #
Hur gjorde du för att hitta tid? Vart körde du upp :):)
Gäst 2021-09-06 14:32 ! Citera #
Gäst 2021-09-01
Hej! Grattis till dig ! va skönt och läsa sin update, tänkte fråga är du¨¨ Lara¨¨ som hade sista 17/09
Hur gjorde du för att hitta tid?, vart körde du upp:):):):)
Gäst 2021-10-04 14:51 ! Citera #
Hej igen, ledsen för så sent svar!
Jag hittade tiden genom att gå in och uppdatera deras hemsida varje dag på morgonen, främst mellan kl 7-9. Jag körde upp i Malmö alla gånger :)
Gäst 2021-10-04 14:52 ! Citera #
Gäst 2021-09-06
Hur gjorde du för att hitta tid?, vart körde du upp:):):):)
Hej igen, ledsen för så sent svar!
Jag hittade tiden genom att gå in och uppdatera deras hemsida varje dag på morgonen, främst mellan kl 7-9. Jag körde upp i Malmö alla gånger :) :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I dag 21:08
4
I dag 18:45
4
I dag 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov