Start > Körkortsforum > Kuggade..igen

Kuggade..igen

Gäst 2021-08-28 18:46 ! Citera #
Första gången kuggade jag för att jag tog det försiktigt där man bör och då tolkade inspektören det som.att jag var osäker. Denna gången visade jag mig mer säker och höll hastigheten perfekt, ja förutom där det inte går. Det känns som att hur man än gör går det åt helvetet. Varför verkar det som att alla inte bedömmer på samma sätt? Är det fler som upplevt samma o hur klarade ni det sen isf. Vill även tillägga att jag höll koll på omgivningen men inte tillräckligt enligt inspektören för att inte mina ögon rörde sig i 190.
Ö 2021-08-30 07:42 ! Citera #
Sååå löjliga kan jag bara säga . Varje inspektör upptäcker något nytt. Jag är också kuggad men vi kommer att klara det.
Lara 2021-08-30 11:50 ! Citera #
Kuggade min fjärde uppkörning idag, riktigt ledsamt kan jag säga :/ på min andra uppkörning tyckte han att det gick för långsamt i korsningar där högerregeln gällde och jag blev tillsagd att ha i tvåans växel och vara redo på att bromsa. Idag gjorde jag som jag tidigare blev tillsagd men nej, då tyckte den nya personen att det gick för snabbt och att jag bör krypköra fram istället. Helt omöjligt känns det som! Vet inte vad jag ska ta mig till, man vill ju så gärna ge upp när man har försökt så många gånger och så länge. Dessutom så går tiden för mitt teoriprov ut den 17:e september :/
Gäst 2021-08-30 13:32 ! Citera #
Alltså det finns ingen speciell växel för korsningar där högerregeln gäller, du kan inte alltid köra fram i tvåan det beror helt på hur skymt det är. Det är upp till dig som förare att bestämma hur mycket du måste sänka hastigheten beroende på sikten. Du ska köra i en sådan hastighet att du hinner bromsa och väja för bilar från höger utan att det blir en panikbroms eller att du skrämmer föraren som kommer från höger.
Gäst 2021-08-30 14:30 ! Citera #
Lara 2021-08-30
Kuggade min fjärde uppkörning idag, riktigt ledsamt kan jag säga :/ på min andra uppkörning tyckte han att det gick för långsamt i korsningar där högerregeln gällde och jag blev tillsagd att ha i tvåans växel och vara redo på att bromsa. Idag gjorde jag som jag tidigare blev tillsagd men nej, då tyckte den nya personen att det gick för snabbt och att jag bör krypköra fram istället. Helt omöjligt känns det som! Vet inte vad jag ska ta mig till, man vill ju så gärna ge upp när man har försökt så många gånger och så länge. Dessutom så går tiden för mitt teoriprov ut den 17:e september :/
Hej på dig, jag förstå hur det känns men försök oxå att byta ort,kolla gärna hela tiden på avboningar tider . tänkte fråga hur fick du den 4 tiden,blev den 24 timmar eller några veckor när du hittade din 4e test?
Gäst 2021-08-30 17:36 ! Citera #
Hej! Tack för tipset men jag känner samtidigt att jag helst vill köra upp i min ort eftersom jag känner till de flesta vägarna osv. Är bara så less på att jag med stor sannolikhet kommer behöva göra om teorin pga att man blir bedömd olika vid varje uppkörning.

Vad menar du med 24 timmar eller några veckor?
Gäst 2021-08-30 17:39 ! Citera #
Gäst 2021-08-30
Hej på dig, jag förstå hur det känns men försök oxå att byta ort,kolla gärna hela tiden på avboningar tider . tänkte fråga hur fick du den 4 tiden,blev den 24 timmar eller några veckor när du hittade din 4e test?
Hej! Tack för tipset men jag känner samtidigt att jag helst vill köra upp i min ort eftersom jag känner till de flesta vägarna osv. Är bara så less på att jag med stor sannolikhet kommer behöva göra om teorin pga att man blir bedömd olika vid varje uppkörning

Vad menar du med 24 timmar eller några veckor?
Gäst 2021-08-30 18:33 ! Citera #
Gäst 2021-08-30
Hej! Tack för tipset men jag känner samtidigt att jag helst vill köra upp i min ort eftersom jag känner till de flesta vägarna osv. Är bara så less på att jag med stor sannolikhet kommer behöva göra om teorin pga att man blir bedömd olika vid varje uppkörning.

Vad menar du med 24 timmar eller några veckor?
Om man kugga 3 ggr då bli det svårt att hitta den 4e, eftersom man äe ej längre prioriteras, för att hitta tid man har då 24 timmar , t.ex om en person har avbokad för en veckan datum du kan ej se dig ,du kan bara se om det e sammadag som du kollar eller nästan dag.
det är därför vill jag veta hur gjorde eller när fick du boka din 4 uppkörning ?
Gäst 2021-08-30 19:09 ! Citera #
Gäst 2021-08-30
Om man kugga 3 ggr då bli det svårt att hitta den 4e, eftersom man äe ej längre prioriteras, för att hitta tid man har då 24 timmar , t.ex om en person har avbokad för en veckan datum du kan ej se dig ,du kan bara se om det e sammadag som du kollar eller nästan dag.
det är därför vill jag veta hur gjorde eller när fick du boka din 4 uppkörning ?
Mhmm, jag vet faktiskt inte. Tänkte inte så mycket på det då men jag bokade den fjärde uppkörning för drygt 1,5 månader sedan.

Är du i samma sits som jag och behöver hitta fler tider?
Gäst 2021-08-30 19:14 ! Citera #
Okej, ja :?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
7
I dag 08:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo