Start > Körkortsforum > Betalning för tillverkning av …

Betalning för tillverkning av körkort?

Jeekay 2010-07-06 13:26 ! Citera #
Hej bilister och snart-till-att-bli bilister! :)

Jag har nu avklarat min uppkörning osv och får nu köra med den här lappen man fick efter godkänt körprov och teoriprov. Så jag fick ett brev hem till mig för några dagar sedan där det stod hur jag skulle ta ett foto och skriva en namnteckning som jag sedan skickar in. Har kört cirka 7 lektioner på körskolan, men mestadels hemma. Nu till frågan då; Med det här brevet fick jag inga uppgifter om betalning angående tillverkningen av mitt körkort och jag vet att det kostar någon/några hundringar att tillverka detta, men vem/vilka betalar jag in dessa pengar till? Är detta någonting som ingår när man betalar för uppkörning eller får man en faktura efter det har tillverkats? hur går detta till?
Gäst 2010-07-06 19:18 ! Citera #
Jag tror att du får en faktura ;)
Gäst 2010-07-06 19:43 ! Citera #
Faktura med själva körkortet? Fick du detta eller håller du på med ditt körkort?
Gäst 2010-07-06 20:16 ! Citera #
Gäst
Faktura med själva körkortet? Fick du detta eller håller du på med ditt körkort?


Läste du ens mitt inlägg? Prova en gång till ;)
allleeex 2010-07-07 14:43 ! Citera #
Du kommer få en faktura hem som du får betala in.
Gäst 2011-04-15 16:30 ! Citera #
Jag är också intresserad av att veta när fakturan kommer. Måste avgiften vara inbetald innan Transportstyrelsen tillverkar kortet?

Tack på förhand för svar!
Gäst 2011-04-16 16:15 ! Citera #
Gäst
Jag är också intresserad av att veta när fakturan kommer. Måste avgiften vara inbetald innan Transportstyrelsen tillverkar kortet?

Tack på förhand för svar!

Nej det behöver den inte
Jacob 2020-02-06 23:46 ! Citera #
Klarade uppkörning idag, uppkörning gick hur lätt som helst. För att det va en bra inspektor och trevligt människa. Om det hade vart en sur människa då var det fuckat, oavsett hur bra någon kör. Har några tjej kompisar som har gått till trafikskola nästan mer än ett år. trafikskolor tjänar pengar på folk. Det gör ont att de lurar folk hela tiden.
GÄST 2020-02-07 12:50 ! Citera #
Jacob 2020-02-06
Klarade uppkörning idag, uppkörning gick hur lätt som helst. För att det va en bra inspektor och trevligt människa. Om det hade vart en sur människa då var det fuckat, oavsett hur bra någon kör. Har några tjej kompisar som har gått till trafikskola nästan mer än ett år. trafikskolor tjänar pengar på folk. Det gör ont att de lurar folk hela tiden.
Du verkar inte veta att det är en myt att trafikskolor vill tjäna pengar på folk!
Hur tror du trafikskolans statistik ser ut dom medvetet låter folk mjölkas på pengar?
Hur tror deras rykte blir?

Tänk efter lite innan du börjar skriva på forum!
Fredde 2020-05-03 07:17 ! Citera #
Nu är det ju faktiskt så att om dom säger att han sade det så sade hon att han sade att dom gjorde det för att dom skulle få det som hon sade att dom inte skulle få om han sade det också. Om hon sade det så sade hon det för att dem sade att hon inte visste vad han sade och försökte få dem att tro att det faktiskt var på detta viset. Detta sade faktiskt han och jag tror ju på honom.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor