Körde inte med trafikverkets bil, man får använda sin egna privata utan dubbelkommando om man har automat körkort.
Första provet kändes svårast för att jag inte var lika erfaren i trafiken, hade ju kört automat 2-2,5 år med egen bil innan jag valde att köra upp med manuell. Dock fick jag fler moment denna gången, tex vänstersväng landsväg två gånger inte en gång som det oftast är osv.
Ta det inte lätt, öva så att växlingen är 110%. Vet inte hur länge du haft körkort för automat men jag kunde trafiken in och ut så behövde aldrig tänka ”här gäller de här” osv de skedde automatiskt. Glöm inte att dom kollar inte bara på växlingen, dom kollar på allt. Planering, miljö m.m.
Jag har tyvärr inte egen bil :/
Tog precis automatkörkortet nyligen så jag tänkte övningsköra med manuellbil hos trafikskolan först innan jag kör upp hos trafikverket.
Dock har jag ju kört över 100 lektioner (manuellt) + 50 lektioner (automat) med endast trafikskola sedan tidigare innan jag fick mitt automatkörkort.
Så jag har som sagt övat mer med manuellt än med automat egentligen.
Aja, jag ska i vilket fall som öva lite mer med trafikskolan innan jag kör upp manuellt.