Tips inför körprov i Malmö

Öppet forum, ingen registrering
10:42
Länka

Jag har körprov nästa vecka

Ville höra era erfarenheter – vad är viktigast att tänka på under uppkörningen?

Vilka rutter fick ni köra i Malmö?

Alla tips uppskattas

17:50
Länka

Klara du provet?

00:14
Länka

Jag körde idag och kuggade, han började med säkerhetskontroll, kolla på däcket, Jag var så dumt och har bara kollat om det är pumpat bra, men man måste kolla på om det är sommar eller vinter däck och den är sliten hur mycket mm måste vara djupet osv.

Sen körde vi e6 mot Göteborg, jag hade problem med hastigheten vilket accelererade inte tillräckligt när jag skulle in till motorväg, var 68km så han varnade mig muntligt då fattade jag att jag har kuggat. Jag hade många fel, körde på heldragen linke när jag skulle ut från motorväg. På Väjningsplikten stannade jag helt vilket var det onödigt sa han, det gjorde jag på olika ställen men han påpekade mest på rondellen, last bilen var långt borta men jag stannade ändå, för jag var för försiktig.

Om jag bedömer inspektörens beteende kan jag säga att han var väldigt tyst vilket det bra för mig men han gjorde en bedömning med min trafiklärare efter provet, detta tyckte inte jag om då skämt så mycket. Om jag hade haft möjlighet att välja någon inspektör hade jag inte valt honom alls. Han kryssade alla möjliga momenten på bedömningslistan , jag kände mig verkligen dumt. Det var mitt första prov och var inte bra erfarenhet. Men ger jag inte upp och kommer fortsätta öva mer tills jag känner mig helt färdigt.

Lycka till

Öppet forum, ingen registrering