Start > Körkortsforum > Kuggade 6e uppkörningen

Kuggade 6e uppkörningen

miljöpartist 2021-08-04 21:12 ! Citera #
1) planering av körning
2) motorbromsar ofta
3) smidiga accelerationer
4) långsam körning i rondeller
5) undvik att bromsa hårt

är saker som inspektörer måste se, om du vill få körkort i Sverige. Det beror inte på om bilen är el/diesel/petrol automat eller manuel växla.
Gäst 2021-08-04 21:18 ! Citera #
Gäst 2021-08-04
Tror du alla automatbilar går på el? :). Miljö och planering av körning går hand i hand.
Det har du rätt i. Tänkte inte på det.
Gäst 2021-08-05 11:13 ! Citera #
Ge inte upp! Jag kuggade 7gånger och fick precis manuell körkort igår i Linköping.

Min tips är att träna mer i olika situationer som är mest farligt t.ex rondellen, infart /avfart landsväg (100väg) och motorväg.

Du kan säga till handledare att ge dig lite stress och spontant. Kanske träna i nytt området. Alternativ är att du får köra och göra nånting samtidigt (t.ex sätta på radio) det fungerar väldigt bra! Min hjärna tränar hur jag ska hantera en svår och förvånad situation.

Jag körde inte 100% perfekt.
Motorstopp vid infart i rondellen men startade i gång snabbt, försökte att inte panik. Svängde lite fel i 3-point turn men fixade snabbt så det var inte stort problem.

Du behöver att visa inspektör att du kan kontrollera situationen i lugnt och ro

Lycka till!


NAYA

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor