Start > Körkortsforum > Kuggade 6e uppkörningen

Kuggade 6e uppkörningen

Gäst 2021-08-04 17:30 ! Citera #
Är så less på det här nu. Alltid bara ett moment jag kuggar på och det är olika varje gång. Hur ska man få motivation att orka fortsätta? Eller är det bara att ge upp och inse att körkort inte är för alla?
Gäst 2021-08-04 17:41 ! Citera #
Vad kuggar du på?du måste förklara lite mer på vad du kuggat på tidigare.
Gäst 2021-08-04 17:59 ! Citera #
Första gången var för ett år sen och då var jag inte redo helt enkelt. Körde ut för snabbt i en rondell utan att se mig för ordentligt.

Andra gången så missade jag att jag skulle byta fil så fick hjärnstopp och körde över heldraget och fick motorstopp så den tar jag verkligen helt på mig.

Tredje gången glömde jag blinka vid körfältsbyte. Tittade dock och var inga bilar där över huvud taget. Absolut mitt eget fel och klantigt av mig att glömma blinkersen.

Fjärde gången blev instruktören tvungen att bromsa när jag skulle ut på en större väg med två filer där jag hade väjningsplikt. Det kom en bil som låg i höger körfält först men sen bytte till vänster. Bra tänker jag. Han bytte för att underlätta för mig att köra ut. När jag börjar köra så får han för sig att svänga in till höger körfält igen så instruktören blev tvungen att tvärnita. Absolut mitt fel där också. Med facit i hand skulle jag väntat tills han kört förbi helt och hållet.

Femte gången tänkte jag att jag ska köra automat istället. Fick köra elbil och kuggar på miljökörning. Trodde inte det ens va möjlighet, men absolut så kan det nog absolut vara.

Nu sjätte gången hade jag precis börjat min uppkörning. Kör I en minut innan jag ska ut på en större trafikerad landsväg. Ska svänga vänster. Hur mycket trafik som helst så finns ingen möjlighet att svänga ut. Ja ja tänker jag. Jag får helt enkelt vänta tills det finns en lucka. Det blir tomt till vänster och ser att det är en bil åt höger med god marginal som jag hinner ta luckan innan utan problem. Det tyckte inte instruktören som var tvungen att tvärnita. Står och väntar i säkert 10 sekunder innan bilen kommer fram som dessutom ska svänga in på min väg. Med facit i hand skulle jag ha väntat tills det var helt tomt med bilar.

Så ser mina uppkörningar ut.
Gäst 2021-08-04 18:13 ! Citera #
Oj, det med filbytet var lite väl hårt, det är värre man inte kollar än att blinka kan jag tycka? Var allt annat bra så var det lite väl hårt.

Landsvägsdelen blir jag förvirrad, dom vill man ska ta luckor men kanske är det för just den svängen anses rätt farlig som dom vill man ska vänta?

Har du kört upp i samma stad? Rekommenderar dig starkt att byta stad i så fall.
Gäst 2021-08-04 18:48 ! Citera #
Gäst 2021-08-04
Oj, det med filbytet var lite väl hårt, det är värre man inte kollar än att blinka kan jag tycka? Var allt annat bra så var det lite väl hårt.

Landsvägsdelen blir jag förvirrad, dom vill man ska ta luckor men kanske är det för just den svängen anses rätt farlig som dom vill man ska vänta?

Har du kört upp i samma stad? Rekommenderar dig starkt att byta stad i så fall.
Ja jag är också förvirrad över landsvägssvängen. Hade ju fått stå där hur länge som helst annars, men absolut. De har rätt såklart. De kan ju det där.

Jag har kört upp i olika städer varje gång. Är ju typ omöjligt att få tider så har tagit där det funnits ledigt.
Lia 2021-08-04 19:38 ! Citera #
Vart är det du kör upp? Känns som det är många moment att hålla koll på är med i samma sits som dig har många gånger tänkt ska det verkligen vara såhär svårt? Försöker få ut något från mina körlärare men domba kämpa på? Manba jaha tack känns hopplöst och känner med dig dyrt som fan är det också men nu när vi kommit så långt kanske vi ej ska ge upp? Kör du med körskola?
elov5 2021-08-04 20:11 ! Citera #
--> ”Femte gången tänkte jag att jag ska köra automat istället. Fick köra elbil och kuggar på miljökörning. Trodde inte det ens va möjlighet, men absolut så kan det nog absolut vara.”

vad fan är miljökörning med elbil? såvitt jag vet är alla elbilar automatväxlade.
Gäst 2021-08-04 20:32 ! Citera #
Miljökörning med automat kan exempelvis vara att släppa gasen när man ser att det är rött en bit bort ist för att gasa fram till rödljus och bromsa typ.
Gäst 2021-08-04 20:53 ! Citera #
Gäst 2021-08-04
Miljökörning med automat kan exempelvis vara att släppa gasen när man ser att det är rött en bit bort ist för att gasa fram till rödljus och bromsa typ.
För att spara på el och inte slita på däcken då eller?
Gäst 2021-08-04 21:02 ! Citera #
Gäst 2021-08-04
För att spara på el och inte slita på däcken då eller?
Tror du alla automatbilar går på el? :). Miljö och planering av körning går hand i hand.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo