Start > Körkortsforum > Körkortstillstånd - glasögon?

Körkortstillstånd - glasögon?

wille 2017-05-13 03:56 ! Citera #
Jag Måste ha glasögon , haha på uppkörning glömde sätta på dem , dem sa ingeting. :D :D :D 8-)
RD 2019-02-22 19:33 ! Citera #
Hej!

Jag gjorde syntestet för körkort tillstånd idag på Smarteyes.
Och jag har -8 i mitt synsystem jag ser väldigt bra i mina glasögon. Men dom vill ändå göra en till synkontroll på mig. Blir jätte orolig att jag kanske inte får övningsköra men jag har glassögon och jag ser bra med dom.
Så min fråga till er är ska jag vara orolig fast jag har glössögon och min styrka är -8? Eller ska jag ta det lugnt för just nu är jag väldigt förvirrad.
Gäst 2021-06-29 09:55 ! Citera #
Om det står att man måste ha ”glasögon eller linser”, och man har linser när man blir stoppad i trafikkontroll, hur sjutton kan polisen då veta att man verkligen har linserna i?? Har alltid undrat över det! Visst, det går att se kanten på linsen i ögat om man tittar noga, men hur vet de liksom att man inte bara har färgade linser utan styrka?
gäst 2021-06-29 21:35 ! Citera #
Gäst 2021-06-29
Om det står att man måste ha ”glasögon eller linser”, och man har linser när man blir stoppad i trafikkontroll, hur sjutton kan polisen då veta att man verkligen har linserna i?? Har alltid undrat över det! Visst, det går att se kanten på linsen i ögat om man tittar noga, men hur vet de liksom att man inte bara har färgade linser utan styrka?
Och varför skulle man ut köra bil (fordön) med dåliga ögon?.nedsatt syn altså..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 08:59
3
I går 22:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor