Hej allihopa!
Jag körde upp för min 3:e gång, och den här gången i Bollnäs där jag klarade det!
Jag hade uppkörning klockan 14 och fick en suuuuupertrevlig man som hette Thomas! Han berättade snabbt vad man bedömde på och sen gick vi ut till bilen. Då jag hade kört upp sen innan behövde jag inte göra någon typ av säkerhetskontroll för det var redan godkänt. Direkt när jag skulle köra ut från parkeringen var jag så jävla nervös och fick motorstopp 2(!!) gånger innan jag ens kom ut från parkeringen, men när jag väl kom där ifrån så sa han direkt att det inte gjorde nånting och att han inte kommer ta med det i bedömningen, och det var så sjukt skönt och höra.
Eftersom jag inte är ifrån Bollnäs kan jag inte riktigt säga vart jag körde, men det var väldigt enkla vägar och det finns bara 4 rödljus i hela Bollnäs, så vi började med att köra ut på en 50 väg och körde igenom alla 4 rödljusen, och där efter körde vi ut på en landsväg då dem inte heller har motorvägar där uppe. Jag tog en högersväng från landsvägen in på en smal grusväg som tillslut ledde ut till landsvägen igen där jag fick ta en vänstersväng tillbaks där jag kom ifrån, och där fick jag motorstopp IGEN. Men då jag inte ens han komma ut på vägen var det inte farligt på nått sätt så han sa det var okej
)
Sedan från landsvägen körde vi in mot lite mer tätbyggda områden, där jag fick vänta i en T-korsning och köra tillbaks. Detta var superenkelt då vi var i ett helt dött område så det kom inga bilar alls.
Efter det körde vi runt på ganska stora vägar, och körde bara förbi 2 övergångsställen som var obevakade. Efter det körde vi tillbaks till Trafikverket och det fanns typ inga platser på parkeringen så bara att vänta på att hitta en ledig parkering tog typ 5 min haha, men efter en stund blev en ledig och behövde inte backa in elr nått sånt, bara köra rakt fram och parkera. Och han var så himla trevlig under hela provet, han pratade hela tiden för han märkte nog att jag var nervös haha, men jag klarade det!!
Så jag kan verkligen rekommendera att köra upp i Bollnäs!