Start > Körkortsforum > Kuggat 4 gången !!

Kuggat 4 gången !!

Gäst 2021-05-31 18:25 ! Citera #
Ett tips!

När det är som läget är nu, då ingen kan övningsköra med dig, så kika på olika övningskörningsmoment på youtube tex (särskilt dem.momenten du brister i), läs här på sidan, osv. Så håller du hjärnan aktiv vad gäller körningen!
Finns hur mycket som helst!
När du har tid över såklart.

Det är bättre än att man varken kör eller tittar/läser teori. För mig funkar det allafall :) Brukar kolla bilar på blocket också för skojs skull :D Där blir det ett köp såsmåningom i framtiden!
Martina 2021-06-03 07:23 ! Citera #
Så jobbig situation!
Jag förstår att stressen kan ta över. Jag är 33 år och tog automatkörkort för strax över 2 veckor sen.

Jag klarade det på första men jag är säker på att det är för att kvällen innan släppte all min nervositet. Jag vet inte varför.
Jag hade inte kört något hemma utan tog 15 lektioner på körskola och två dagar innan var jag så nervös att jag kände att jag bara skiter i det här. Hade svårt att andas och grät massor.

Sen bara släppte allt. Hade det inte gjort det hade jag nog inte klarat det, då jag glömde bort allt vad en bil är och hur man kör.
Det som jag tror hjälpte mig var att jag bara tänkte att om jag inte klarar det ska jag inte ha körkort nu.
När jag sedan körde upp fick jag en sjukt trevlig inspektör som pratade hela tiden, det underlättade för mig (kan du köra upp nån annanstans? Kanske är jobbigt köra upp med samma nu dessutom). Jag kände mig bekväm. Innan hade jag även ställt mig in på att det är en vän jag ska köra någonstans,

Förstår att det är typ noll tröst i det här i och med att jag klarade det men ville bara få fram att jag tror verkligen det är nervositeten och någonstans behöver du hitta ett sätt att lita på dig själv.
Kanske att körskolan inte ska ge dig anvisningar alls utan öva mer på självständigt körande. Kanske redan görs men det hjälpte mig.
Lycka till! Och ge inte upp, din dag kommer!
Gäst 2021-06-23 19:45 ! Citera #
Är i princip i samma situation, har barn, jobb och mår dåligt. kuggade min andra uppkörning igår ,hon var så otrevlig att det inte går och beskriva. Man ska ha lite tur vilken trafikinspektörer man får faktiskt. Känner många som inte ens kan agera i visa trafiksituationer så ja att ha tur kan spela en stor roll. Vi ska kämpa vidare. Ge inte upp .
Gäst 2021-06-23 20:43 ! Citera #
Gäst 2021-06-23
Är i princip i samma situation, har barn, jobb och mår dåligt. kuggade min andra uppkörning igår ,hon var så otrevlig att det inte går och beskriva. Man ska ha lite tur vilken trafikinspektörer man får faktiskt. Känner många som inte ens kan agera i visa trafiksituationer så ja att ha tur kan spela en stor roll. Vi ska kämpa vidare. Ge inte upp .
Var det så illa??
Vart körde du upp och på vilket sätt var hon otrevlig??
Gäst 2021-06-23 22:10 ! Citera #
Ja hon var väldigt otydligt, arg , sur och när jag frågade varför kuggade jag så säger hon jaha och du frågar varför du blev underkänd , ja men det e klat jag vill veta. Jag accepterar att jag har kuggat men att bli bemött på det här sättet är ju lite hårt. Hela uppkörning gick åt helvete för jag kännde hur sur hon var.
Gäst 2021-06-23 22:51 ! Citera #
Gäst 2021-06-23
Ja hon var väldigt otydligt, arg , sur och när jag frågade varför kuggade jag så säger hon jaha och du frågar varför du blev underkänd , ja men det e klat jag vill veta. Jag accepterar att jag har kuggat men att bli bemött på det här sättet är ju lite hårt. Hela uppkörning gick åt helvete för jag kännde hur sur hon var.
Oj, hoppas det går bra nästa gång! Håller tummarna för dig.. har också uppkörningen imorgon faktiskt.

Vart gjorde du uppkörningen?
Gäst 2021-06-24 06:34 ! Citera #
Håller tummarna för dig. Hoppas att allt går bra.
Gäst 2021-06-24 17:43 ! Citera #
Hur gick det med uppkörningen ??
Mia 2021-06-25 09:39 ! Citera #
Gäst 2021-06-24
Hur gick det med uppkörningen ??
Ah det gick super, klarade på första! Igår i högsbo :) fick dock allt möjligt på uppkörningen och massor av kluriga korsningar, spanska svängen etc :)
Gäst 2021-06-25 10:40 ! Citera #
Grattis till körkortet ;)

Gjorde min tredje uppkörning men tyvärr kuggade jag igen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor