Start > Körkortsforum > Någon som kuggat 3 gånger och …

Någon som kuggat 3 gånger och ändå fått ny tid snabbt?

Bobbo 2021-05-07 09:38 ! Citera #
Kuggade igår, för tredje gången. Körde på en väg med högerregel. Stannar för en bil från höger, han tittar upp, vi får ögonkontakt, sen tittar han ner (kanske mobil) igen. Han kör inte, så jag väljer att köra. Inspektören säger sen att jag har stenkoll på allt, även högerregeln, och menar att jag skulle stått kvar. Trodde ju på det här med helhetsbedömning
Nu när jag kuggat 3 gånger har jag ej längre företräde, går det ändå att få tag I tid fort?
Marie 2021-05-07 09:53 ! Citera #
Har samma dilemma mitt teoriprov går ut i augusti o hittar inga nya tider någon som ändå fått en ”reservtid snabbt”?
Gäst 2021-05-07 11:02 ! Citera #
Märkligt att du blev kuggad pga detta, om biöen från höger inte kör så är väl ögonkontakt bra och ok att köra då? Var körde du upp?
Gäst 2021-05-07 11:52 ! Citera #
Ja jag blev väldigt förvånad över att jag kuggade. Men han menade att jag skulle ha stått kvar. Körde i Västervik.
Gäst 2021-05-07 11:54 ! Citera #
Jag frågade honom till och med om det bara var det han hade anmärkningar på, och det var det. Tyckte det var riktigt hårt.
Gäst 2021-05-07 11:55 ! Citera #
Gud vad konstig att du blev kuggad på det? Jag menar, det gäller ju att ha ett samspel med sina medtrafikanter som du ju hade om ni ändå hade ögonkontakt.

Jag kollade Trafikverket varje morgon i flera dagar och tillslut hittade jag en tid till veckan efter och körde upp i onsdags, fick godkänt trots småfel. Känns som det beror lite på var man kör upp ibland....
Bobbo 2021-05-07 11:58 ! Citera #
Ja jag kände så, hade jag kört med en körkortsinspektör jag hade en av de andra gångerna känns det som att jag hade blivit godkänd. Särskilt när han säger ”du har ju stenkoll”...
Jag får kolla så ofta jag kan då efter ny tid.
hejsa 2021-05-07 14:42 ! Citera #
Från min upplevelse ifall man får godkännt eller inte beror mest på vem man fått som inspektör och inte alltid hur bra en kör. 2 gånger har jag fått höra att jag körde väldigt bra men tyvär blablabla, sista gången åkte jag förbi en väjnings skylt men klarade det ändå. Var nästan säker på att de inte skulle godkännas men killen var schysst och mycket trevlig jämfört med de förra jag haft. Leta varje dag så kmr du förhoppnings viss hitta ny tid.
Gäst 2021-05-07 15:37 ! Citera #
Känns som att många upplever att det beror på vem man får som inspektör. Det är riktigt trist, för det är en dyr historia. Och när enda sättet för mig att övningsköra är på körskola blir det ännu dyrare.. jag behöver hålla igång min körning tills jag får en ny tid.
Känns så tråkigt den här gången, då jag förstod till 100% varför jag kuggade de andra gångerna, sen när det går riktigt bra, så kuggar man på en sån här konstig sak..
Gäst 2021-05-07 16:58 ! Citera #
Håller med ovanstående. Har själv bara möjligheten till att köra på skola, har själv kuggat två gånger och första lediga tid jag hittar är i september, närmre när teorin gått ut.. första gången blev jag kuggad på min manövrering, hur jag backade runt hörn, vilket inte var asbra och jag visste att jag inte var jätte vass på detta, tyckte dock inte det skulle behöva gå ut över att jag kuggade helt för jag körde bra i övrigt. Andra gången var att jag inte riktade blicken tillräckligt långt fram och detta kan ge konsekvenser, har alltså inte haft andra ”orsaker” men ja, det är bara att fortsätta kämpa och hitta nya tider...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 21:53
2
I går 19:03
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov