Stort grattis!!
Du bevisar för alla att det lönar sig med att plugga, vilket tyvärr väldigt många härinne verkar dra sig för att göra, och då går det som det går också. Har man pluggat väl och kommer förberedd så är teorin inte speciellt svår
Jag klarade både teorin ock uppkörning på första försöken, men jag var väl förberedd. Så jag hoppas du grejar uppkörningen på första försöket också
Maxtiden på provet är 50 minuter, vilket låter väldigt lite för att hinna besvara 70 frågor. Men tar man det bara lugnt och markerar dom frågor man känner sig osäker på, så kan man med gott om tid hinna gå tillbaka och ägna lite mer tid till dom när alla andra frågor är besvarade.
Jag markerade 3 frågor när jag skrev mitt prov, och när jag kände mig färdig och tryckte på ”Rätta prov” knappen så hade jag nästan 27 minuter kvar. Så jag hade bara använt 23 minuter av dom 50 som man har till godo. Och då var det bara jag samt 2 tjejer samt en kille kvar i teorisalen. Vi var 10 stycken från början, men många verkade bara trycka och gissa sig fram, vilket hördes på dom när dom fick sina svar i handen.. Det var många ”Fan också” man hörde.. Alla vi 4 som var sist kvar klarade oss.. Så ta tid på er och läs frågorna extremt
noga!. Men framför allt så måste ni tro på er själva! Har ni pluggat ordentligt så ska det inte vara så svårt, även om frågorna är lite omformulerade mot vad ni är vana vid, man förstår ändå vad frågan frågar efter