Start > Körkortsforum > Gjort teoriprov idag!! detalje…

Gjort teoriprov idag!! detaljer och tips

Winni 2013-02-10 13:37 ! Citera #
Wow! Vilken detaljerad beskrivning och superbra tips... Skönt att höra om någon det gått så bra för på första försöket :)
Jossan88 2015-10-14 17:59 ! Citera #
Stort grattis!!
Du bevisar för alla att det lönar sig med att plugga, vilket tyvärr väldigt många härinne verkar dra sig för att göra, och då går det som det går också. Har man pluggat väl och kommer förberedd så är teorin inte speciellt svår :)
Jag klarade både teorin ock uppkörning på första försöken, men jag var väl förberedd. Så jag hoppas du grejar uppkörningen på första försöket också :)

Maxtiden på provet är 50 minuter, vilket låter väldigt lite för att hinna besvara 70 frågor. Men tar man det bara lugnt och markerar dom frågor man känner sig osäker på, så kan man med gott om tid hinna gå tillbaka och ägna lite mer tid till dom när alla andra frågor är besvarade.

Jag markerade 3 frågor när jag skrev mitt prov, och när jag kände mig färdig och tryckte på ”Rätta prov” knappen så hade jag nästan 27 minuter kvar. Så jag hade bara använt 23 minuter av dom 50 som man har till godo. Och då var det bara jag samt 2 tjejer samt en kille kvar i teorisalen. Vi var 10 stycken från början, men många verkade bara trycka och gissa sig fram, vilket hördes på dom när dom fick sina svar i handen.. Det var många ”Fan också” man hörde.. Alla vi 4 som var sist kvar klarade oss.. Så ta tid på er och läs frågorna extremt noga!. Men framför allt så måste ni tro på er själva! Har ni pluggat ordentligt så ska det inte vara så svårt, även om frågorna är lite omformulerade mot vad ni är vana vid, man förstår ändå vad frågan frågar efter :D
Gäst 2016-01-04 18:15 ! Citera #
Stort grattis till så bra resultat!

Själv skrev jag provet för två dagar sedan och jag kunde inte hållit med mer om att det inte finns någon anledning att stressa igenom det. Själv fick jag 64/65 (tack vare att körkortonline.se såklart)

Såg i en annan tråd att du klarade uppkörningen på första försöket oxå. Tack för superbra inlägg och tips :)
youtu 2016-01-04 20:59 ! Citera #
januari
Upptakten 2016-01-12 14:46 ! Citera #
Gjorde provet igår. Mitt tips är att gå igen frågorna relativt snabbt och sätta flagga för de frågor som man inte är helt säker på. Sedan kan man gå tillbaka och grunna mera på dessa. Bland annat fanns det en bildfråga som inte hade så bra upplösning. Man fick förstora upp och titta noggrant för att se vad det var för vägmärken.
Det som förvånade mig var att det var ganska många som lämnade in provet när det var 10-20 minuter kvar. Samma personer satt sedan utanför och beklagade sig att de inte blivit godkända.
Gäst 2016-01-12 17:46 ! Citera #
Upptakten 2016-01-12
Gjorde provet igår. Mitt tips är att gå igen frågorna relativt snabbt och sätta flagga för de frågor som man inte är helt säker på. Sedan kan man gå tillbaka och grunna mera på dessa. Bland annat fanns det en bildfråga som inte hade så bra upplösning. Man fick förstora upp och titta noggrant för att se vad det var för vägmärken.
Det som förvånade mig var att det var ganska många som lämnade in provet när det var 10-20 minuter kvar. Samma personer satt sedan utanför och beklagade sig att de inte blivit godkända.
Det var samma sak när jag skrev mitt prov, vissa var klara och lämnade salen efter att det bara hade gått 10-15 minuter, men sedan satt dom som du skrev utanför och kunde inte fatta att dom kuggade :)

Själv hade jag 22 minuter kvar när jag var klar, och då var jag nästan sist kvar av alla 12 som skrev provet samtidigt.
Men till skillnad från dom så klarade jag provet då jag hade pluggat teorin stenhårt under 5 veckor, läst boken ett antal gånger, styrkt under en massa saker som jag tyckte var viktigt att komma ihåg, samt gjort en del prover på både körskolan och här på körkortonline. Jag fick 62/65 så det lönar sig att plugga, plus att man sparar in pengar fr att slippa göra ett omprov :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor