Start > Körkortsforum > Gjort teoriprov idag!! detalje…

Gjort teoriprov idag!! detaljer och tips

tisslan 2010-06-10 12:41 ! Citera #
Idag har jag skrivit mitt teoriprov.
Ska berätta allt som hände för er som är så nervösa som jag var.

Kunde till att börja med inte sova ordentligt på 2 dagar. När jag vaknade i morse var jag inte så nervös, kikade igenom boken och vägmärkena en sista gång. När jag gick hemifrån visste jag att jag inte hade en chans att förbereda mig mer och det var läskigt.
När jag kom fram till provet var jag en kvart tidig så jag började prata med en kille som också skulle skriva men för MC (hade B) så han hade lite tips. Han skrämde upp mig. Hur som helst, vi blev ombedda att följa med in i provsalen och visa upp leg på vägen in. Fick välja en plats vid valfri dator och sätta igång provet när vi kände oss beredda.
Jag klickade mig igenom provet på 30 minuter, tog det mkt lugnt för jag brukar missa ord i frågorna som totalt ändrar betydelsen, t.ex: ”inte”.
När jag gjort det gjorde jag allt från början och markerade frågor jag fortfarande var osäker på. Sedan körde jag en sista vända på bara dom markerade frågorna.
När jag tyckte att jag var klar och tryckte på ”rätta” så kom det upp en lite ruta som säger ”är du verkligen säker? nu finns det ingen återvändo” OMFG!!! magen vred sig. svarade ”ja” och fick fram resultatet

Fick 63 rätt av 65 möjliga. Vilken känsla!!!

Hade jag haft bättre minne hade jag berättat om frågorna men jag kommer inte ihåg en enda specifik. det jag var mest nervös över var all denna jävla statistik men det kom inte en enda sån så det var jag ganska nöjd över.


Mina tips till dig som ska skriva:
-Läs igenom boken i god tid så att du kan låta allt sjunka in.
-Använd dig av studiehäftet som kommer med boken, där får du träna på det mest relevanta.
-Frågorna som man kan vinna eller köpa här var till mkt hjälp för mig, inte för att dom som kommer på provet är likadana men man får lov att tänka till lite, dessutom så är förklaringarna jättebra!! lär dig inte svaren utan försöka att få förklarat varför det är så. Det är då man kan svara på frågor man aldrig hört förut.
- Ät ngt innan du gör provet.
-Försök att inte känna dig stressad under provet, det är gott om tid och du kan lyssna på frågorna om du vill oxå. Om du vet att du har gjort att du kunnat för att förbereda dig så kommer du förmodligen att klara det.
-Tänk logiskt!!!
-På några frågor ska man berätta vad som är mest rätt, då lär man hitta nåt nyckelord.
-Fråga dig innan du trycker på ”rätta”: Är jag säker på att det inte finns ngt mer jag kan göra nu?


LYCKA till allihopa och var inte för nervösa, lägg energin på att plugga ist.


Nu blev detta en jävla lång historia, förmodligen hyfsat ointressant men jag ville bara berätta =)=)=)
Gäst 2010-06-12 13:26 ! Citera #
Jag har teorin om ca 1 vecka, hoppas att det går lika bra för mig som dig :D
lydiajoh 2010-06-13 20:00 ! Citera #
TACK SÅ JÄTTEMYCKET! Har provet på fredag, verkligen superbra tips :D
Gäst 2010-06-28 21:58 ! Citera #
Creds för tipsen, hade nog tänkt mig liknande redan men tack ändå :)
Har provet nästa vecka, ska plugga varje dag från och med idag tills prov dagen.
Kombinerar läsandet med provskrivningar på skolans datorer.

Håller tummarna.
Friday 2010-06-30 14:19 ! Citera #
Det gäller att tro på sig själv och bara bestämma sig för att det kommer gå bra, jag kommer att lyckas! Det tror jag i alla fall för hjärnan är en häftig sak, den påverkar så mycket av det vi gör, tänker och tycker! :)
Jayson 2010-08-09 18:19 ! Citera #
Tack för tipsen! har också teori om några dagar, känner av nerverna men ska fokusera på att plugga! Känne rmig ganska förberedd men man kan nog inte lära sig för mkt, right ? ;)
headstrong_ 2010-08-21 19:27 ! Citera #
Tack för tipsen!

Skriver på tisdag och vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Har frågat kompisarna som redan tagit kortet men deras svar är bara ”äh, det finns inte så mycket att säga.. Bara svara på frågorna.”

Så TACK för lite info om vad man ska tänka på. Och speciellt för att du skrev att den där rutan ploppade upp; hade jag inte vetat det hade jag hållit på kvävas när den dyker upp!
Gäst 2010-08-22 19:39 ! Citera #
Man får väl ta och säga stort grattis!! Riktigt duktigt att dessutom sätta 63/65!! Det är ju superbra! :)

Tack för tipsen, nu vet jag hur jag ska förbereda mig inför teoriprovet.
idinficka 2010-08-28 02:55 ! Citera #
Hej!
Tack så mycket för dina tips. Dom kommer bli tillanvändning. Bra gjort att bara få två fel också. Tänkte fråga hur lång tid man har på sig?

Jag har själv hört skräckhistorier om provet, att det skall vara jätte svårt och så. Syrrans kompis klara det på typ 8:onde försöker tror jag. Själv tycker jag nästan lite synd om dem som har så svårt för det.
Hoppas du klarade uppkörningen!
Mvh Jesper
Malinn 2010-08-30 14:32 ! Citera #
Jättebra tips! Ska tänka på att ta det lungt, det är ju så onödigt att slarva!
Men 30min sa du att det tog att gå igenom dom första gången.. - hur länge blev det totalt? Vad är det för maxtid? Hoppas det är länge för jag tycker verkligen inte om tidspress :?
/Malin

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo