Start > Körkortsforum > Lätt eller svårt?

Lätt eller svårt?

Bella 2021-04-18 21:01 ! Citera #
Hur upplevde Du din uppkörning? Var det lättare än du föreställt dig att det skulle vara, eller var det svårare än du föreställt dig? :)
Gäst1 2021-04-18 21:08 ! Citera #
Bella 2021-04-18
Hur upplevde Du din uppkörning? Var det lättare än du föreställt dig att det skulle vara, eller var det svårare än du föreställt dig? :)
Så mycket lättare än vad jag vågat drömma om! Körde dessutom upp i en stad jag aldrig vart i. Kändes som jag körde i ca 5 min, tiden flög fort som tusan. Jag var oerhört förberedd på allt (för mig) svårt, hade räknat med att få fickparkera, backa runt hörn & backparkera, vilket jag INTE behövde göra alls. Eftersom tiden gick så fort kändes det inte som om jag kört upp, kände mig ”lurad”(??) när inspektörn sa att vi ska köra tbx till trafikverket, trodde det va ett skämt & att jag hade kuggat.
Trodde jag skulle behöva göra så mycket mer, men näe
Klarade första försöket :) :)
Madde 2021-04-18 22:07 ! Citera #
Gäst1 2021-04-18
Så mycket lättare än vad jag vågat drömma om! Körde dessutom upp i en stad jag aldrig vart i. Kändes som jag körde i ca 5 min, tiden flög fort som tusan. Jag var oerhört förberedd på allt (för mig) svårt, hade räknat med att få fickparkera, backa runt hörn & backparkera, vilket jag INTE behövde göra alls. Eftersom tiden gick så fort kändes det inte som om jag kört upp, kände mig ”lurad”(??) när inspektörn sa att vi ska köra tbx till trafikverket, trodde det va ett skämt & att jag hade kuggat.
Trodde jag skulle behöva göra så mycket mer, men näe
Klarade första försöket :) :)
Samma här!!
Trodde jag skulle få göra massa moment som jag slapp. Körde upp i grannkommunen men fick primärt köra där jag bodde. Det var helt orealistiskt. Hade fasiken backat runt varenda jäkla hörn i Sollentuna liksom. :lol:
Sen hade jag bara klarat det helt plötsligt, på första försöket. Jag hade varit så rädd innan för att jag skulle få köra på alla ställen man brukar köra på i den kommunen och så kör vi hem till mig liksom. Det var så coolt, är så tacksam.
Gäst1 2021-04-19 10:00 ! Citera #
Madde 2021-04-18
Samma här!!
Trodde jag skulle få göra massa moment som jag slapp. Körde upp i grannkommunen men fick primärt köra där jag bodde. Det var helt orealistiskt. Hade fasiken backat runt varenda jäkla hörn i Sollentuna liksom. :lol:
Sen hade jag bara klarat det helt plötsligt, på första försöket. Jag hade varit så rädd innan för att jag skulle få köra på alla ställen man brukar köra på i den kommunen och så kör vi hem till mig liksom. Det var så coolt, är så tacksam.
Haha ja! Veckan innan uppkörningen hade jag backat runt alla möjliga hörn & fickparkerat i hela farsta, farsan va ju lagom road av den tråkighets-tortyren :D
Gäst 2021-04-19 12:29 ! Citera #
Helt ärligt så tror jag att det faktiskt spelar roll var man kör upp, och med vilken inspektör. Jag körde upp i Huddiksvall, och fick en extremt bra inspektör! Behövde inte backa runt hörn, fickparkera etc utan bara backa ut från parkeringsplatsen och parkera med nosen in. Hon var otroligt pedagogisk och såg helheten istället för små missar (missade att blinka i tid en gång - blinkade lite sent. Glömde svänga höger en gång i tätbebyggt område för såg inte vägen), men hon var lugn och bad mig bara ta nästa höger istället. Min kompis backade runt hörn, men det behövde inte vara perfekt, bara man har uppsikt och håller sig på vägen.
Gäst 2021-04-19 17:16 ! Citera #
Det kändes för lätt. Fick en skön gubbe som frågade vart jag bodde, så fick jag köra åt det hållet. Vägen vi körde från Farsta till Haninge hade jag kört säkert 20 gånger förut. Sen slapp jag i princip allt ”svårt” som t.ex vänstersväng på landsväg, backa runt hörn, fickparkera. För enkelt alltså. :| Mycket som gick rätt för mig den dagen. :D Kan nog säga med säkerhet att om jag hade blivit bedd att åka in mot stan istället på okända ställen så hade jag garanterat gjort misstag och fått underkänt.
Gäst 2021-04-19 19:12 ! Citera #
Själv fick jag välja valfri parkering när vi var framme vid trafikverket, backa runt hörn, landsvägskörning, och göra en effektiv inbromsning från ~70kmh. Och juste min säkerhetskontroll var att bara kontrollera vindrutetorkarna, inget mer. Så enkelt egentligen men det är ju såklart väldigt stränga krav så jag blev ändå kuggad.
Madde 2021-04-20 19:47 ! Citera #
Gäst1 2021-04-19
Haha ja! Veckan innan uppkörningen hade jag backat runt alla möjliga hörn & fickparkerat i hela farsta, farsan va ju lagom road av den tråkighets-tortyren :D
Hahaha, ja samma här. Min sambo sa att jag måste klara det för han skulle aldrig backa runt ett hörn med mig nånsin igen hahahaha :lol:
Bella 2021-05-03 15:09 ! Citera #
Gäst1 2021-04-18
Så mycket lättare än vad jag vågat drömma om! Körde dessutom upp i en stad jag aldrig vart i. Kändes som jag körde i ca 5 min, tiden flög fort som tusan. Jag var oerhört förberedd på allt (för mig) svårt, hade räknat med att få fickparkera, backa runt hörn & backparkera, vilket jag INTE behövde göra alls. Eftersom tiden gick så fort kändes det inte som om jag kört upp, kände mig ”lurad”(??) när inspektörn sa att vi ska köra tbx till trafikverket, trodde det va ett skämt & att jag hade kuggat.
Trodde jag skulle behöva göra så mycket mer, men näe
Klarade första försöket :) :)
Men alltså! Så skönt å höra! :) Jag har hört och läst om så många mardrömslika uppkörningar att jag haft ångest inför att boka min egen!

Grattis till körkortet! :D
Bella 2021-05-03 15:12 ! Citera #
Gäst 2021-04-19
Det kändes för lätt. Fick en skön gubbe som frågade vart jag bodde, så fick jag köra åt det hållet. Vägen vi körde från Farsta till Haninge hade jag kört säkert 20 gånger förut. Sen slapp jag i princip allt ”svårt” som t.ex vänstersväng på landsväg, backa runt hörn, fickparkera. För enkelt alltså. :| Mycket som gick rätt för mig den dagen. :D Kan nog säga med säkerhet att om jag hade blivit bedd att åka in mot stan istället på okända ställen så hade jag garanterat gjort misstag och fått underkänt.
Grattis till körkortet! :D
Själv har jag byggt upp något mardrömsscenario, att det kommer vara helt omöjligt att bli godkänd. Läser om så många som kuggar flera gånger om. :?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo