Start > Körkortsforum > Tider på helger för körprov

Tider på helger för körprov

Adam 2021-04-03 16:31 ! Citera #
Hej undrade om jag kan hitta tider under helgen för körprov. Eller kan man bara hitta tider som tv lägger ut samt tider som folk avbokar på vardagar endast?

Ge mig era tankar .
Gäst 2021-04-03 19:23 ! Citera #
Är det inte bara på vardagar som prov utförs?
Björn He 2021-04-04 17:31 ! Citera #
När jag bokade (mitt första) körkortsprov under höstterminen 2013 så bokade jag tid för teoriprov på morgonen fredag den 27 september och tid för körprov nästa dag, som var lördag den 28:e, så ja! Det går att boka tid för åtminstone uppkörning under helger, för flera provorter har öppet även under helger, har JAG sett i alla fall, fast provavgiften är ju högre under kvällstid och helger än under dagtid på vardagar.

Dock så blev jag kuggad på uppkörningen den där höstlördagen. Han uppkörningsinspektören hävdade bl.a. att jag ”var uppe i 50 km/tim på 30-sträckan på Södra Ringvägen”, alltså den där gatan som går genom Västerås centrum, för det var precis där jag körde upp. Jag vill minnas att jag åkte ungefär 30 km/tim då jag närmade mig 30-skylten, men det måste väl ha hänt att bilen ökade farten när jag inte gasade, och då kom jag tydligen upp i 50 på 30-sträckan av misstag. Olyckligtvis hade inte jag fått lära mig att bilar som går på diesel kan öka farten utan att gasa, det är väl inte alltid hur lätt som helst att få lära sig sånt.

Den där bilen jag hyrde av Trafikverket var en dieseldriven Volkswagen Golf, och de flesta diesel-Golfar är ju tydligen riktiga djävla skitbilar! Framförallt Golf är såvitt jag fått veta dieseldrivna bilar som brukar ha förmåga att ”gasa av sig själva”, och att Golfar är riktiga skitbilar är tydligen orsaken till det.
Gäst 2021-04-06 09:56 ! Citera #
Björn Kugg skriver om saker som hände för 7 år sedan.
Kanske dags att gå vidare nu?
Gäst 2021-04-06 11:04 ! Citera #
Gäst 2021-04-06
Björn Kugg skriver om saker som hände för 7 år sedan.
Kanske dags att gå vidare nu?
2013 var inte hastighetsmätare uppfunna, så hur skulle den stackars killen kunna veta att han körde för fort på uppkörningen? Inget var hans fel, kom alltid ihåg det! ;)
Gäst 2021-04-06 12:35 ! Citera #
Haha!
elov5 2021-09-12 13:41 ! Citera #
Hej, min trafiskola bokade min förarprov i Lördag, 16 October, Sollentuna.
Det finns tider på helgerna, men bara om du bokar med trafiskolan.
Jag tror det är better på helgerna med inte så mycket trafik.
Abdinajib 2024-09-07 07:55 ! Citera #
Jag undrar om man kan hitta tid för uppkörning på nästa helg
M 2024-09-11 21:11 ! Citera #
Första gången bokade jag själv via Trafikverket webbsidan uppkörningen på en lördag .
De släpper tider då o då så det gäller att ha koll och kolla varje dag , flera gånger om dagen .

Andra gången bokade jag vardag på FM .
Mycket bättre ! Fanns mycket trafik när jag körde lördag .

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 20:12
9
I dag 19:02
1
I dag 16:38
24
I dag 16:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest