Start > Körkortsforum > Tanka under min lektionstid

Tanka under min lektionstid

tonk 2010-09-23 16:13 ! Citera #
Fy vad dåligt gjort av läraren/skolan, vänd dig till str och kolla upp det. Tycker också att du borde få dina bortkastade pengar tillbaka, så gör man bara inte.
robbo 2010-09-27 19:30 ! Citera #
Tycker också du ska säga emot, tanka ska du inte behöva göra under din körlektion ett flertalet gånger. Visst någon gång kan jag förstå (har även jag vart med om) men att lägga ner flera minuter på flera lektioner på sånt trams känns extremt onödigt. Säg till kanske har läraren ingen aning om att du tycker så här! :)
Gäst 2010-11-05 23:22 ! Citera #
Vad skumt. Jag har aldrig blivit tvungen att tanka under min körtid. Tycker att det är något som borde vara ganska uppenbart, alltså att bilen ska vara tankad och klar inför nästa elev som ska köra. Om inte bilen är i körklart skick så borde du som sagt få lite extra tid att köra på som tar igen den tid som gått förlorad åt att tanka bilen. Det är inte mer än rätt. Prata med din lärare, det är allt du kan göra. Har lärt mig att det inte är förrän du börjar ställa krav på dina rättigheter, som du faktiskt får dem tyvärr. Ingen vill behöva vara den som klagar såklart, men det är lika mycket fel att bara låta det fortsätta fast du känner dig felbehandlad. Stå på dig! :)
Mieville 2010-11-08 17:09 ! Citera #
Ja nog ska man inte behöva tanka under lektionstid, maken till oproffesionalism, vet hut!
Jag frågade dock en gång om vi kunde åka och tanka så man har gjort det en gång.
marcuswiberg 2010-11-11 15:08 ! Citera #
Det var de värsta! Klart du ska säga ifrån, om du inte vill göra de själv ta med en av dina föräldrar!
Greta 2010-12-09 21:56 ! Citera #
Hej,

Att tanka bilen är en nödvändighet. Att göra det vid ett lektionstillfälle tycker jag är rimligt, det är en process som man skall gått igenom inan man åker ut på egen hand. Att däremot tanka bilen med en elev mer än en gång är tankespritt. Vi som trafiklärare är väl medvetna om att det är mycket pengar man betalar i dagens samhälle för att få ta sitt körkort. Själv uppskattar jag uppriktighet och hade genuint blivit glad om min elev ifrågasatt varför vi skall ta dyrbar tid till att tanka som vi redan gått igenom. Lägg upp det på rätt sätt så får du ut mycket av det med. Du skall inte sitta i bilen och känna att du lika gärna kunde eldat upp pengarna. Att inte glömma så är vi alla människor och ibland kommer man inte ihåg allt. Som någon tidigare skrev till dig, ta tiden, gör det på ett snyggt sett. Nämn det. Ta det däremot med din lärare, kan du inte ”faca” det så byt lärare. Omväxling förnöjer!

Lycka till med körkortet
Hogo 2019-11-14 20:28 ! Citera #
Hemskt.
Jag blev blåst på många minuter o fick nu minska körlektioner f. skolan, avbokade många,det är inte ok att tanka under lektionen det är inte ok att stå i kö på motorvägen o inte lägga på extra minuter sen,det är ej ok att missa att jag har betalat o säga att jag har inte för att kvinna med samma namn finns oxå inbokad på körlektioner i samma skola o dag ..
Jag tycker att det är kass skola o rekommenderar inte...den.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo