Start > Körkortsforum > Tanka under min lektionstid

Tanka under min lektionstid

tisslan 2010-05-25 11:51 ! Citera #
Är det verkligen rimligt att tanka under min lektionstid? Mina tre senaste körlektioner har jag behövt tanka bilen... eftersom jag betalar ca 700 för varje körlektion och kör i 55 min blir det lite snabbt uträknat 13 kr/minut. Om det då tar 5 minuter att tanka bilen (vilket det iaf känns som att det gör så koster det mig 60 onödiga kronor. Är det någon som har något förslag på vad jag ska hitta på om det händer igen i framtiden? Jag kan ju inte direkt vägra tanka för då kommer vi ju inte ens frammåt. Känns lite dumt att ta upp det med min lärare också för hon blir lätt lite grinig och då förstör det ju resten av lektionen.
Johnny 2010-05-25 16:17 ! Citera #
Tycker du ska snacka med ägaren på körskolan eller de i receptionen om din situation. Du har betalt för att köra och lära dig. Att tanka en gång vore inte dumt så du kan lära dig att tanka också, men mer än det är onödigt.
tyra 2010-05-31 14:53 ! Citera #
Du kan juh fråga innan du sätter dig i bilen om den är tankad? har du kollat klockan när ni börjar lektionen och när ni avslutar den? kan juh vara så turligt att hon lagt på 5 minuter på varje ”tanka-lektion”
tisslan 2010-06-01 13:09 ! Citera #
tyra
Du kan juh fråga innan du sätter dig i bilen om den är tankad? har du kollat klockan när ni börjar lektionen och när ni avslutar den? kan juh vara så turligt att hon lagt på 5 minuter på varje ”tanka-lektion”



Nej det har jag aldrig tänkt på... har inte behövt tanka nå mer sen jag skrev inlägget så jag är nöjd :? Nu är det inte långt kvar till uppkörning, 14 dagar :D
headstrong_ 2010-08-21 19:08 ! Citera #
Känner igen det där, fast min körskolelärare pratar bort mina pengar istället.

Betalar 400kr för 40min, vilket alltså är 100kr på tio minuter. Min andra lektion stod hon och pratade med en annan elev 10 min och tredje lektionen 5 min. Hon snackade helt enkelt bort 150 spänn för mig.. Och det var inte ens mig hon pratade med! Sista lektionen nu sa jag ifrån när hon var tio minuter sen, och då fick jag till och med fem minuter extra plus de tio minutrarna jag missat.

Lycka till på uppkörningen! Jag har både teori och uppkörning på tisdag, är lite lagom nervös sådär :lol:
Malinn 2010-08-30 15:09 ! Citera #
Men oj :? tanka på körlektionen? Låter ju väldigt slöseri med tid, och PENGAR! Jag skulle bli galen :b jag :? blir otålig om min körlärare bara sitter och snackar utan att vi gör (kör) någonting, då springer ju liksom alla värdefulla små minuter i väg ju!
ponemelon 2010-09-03 14:05 ! Citera #
Jag tycker det är viktigt att våga ställa krav. på att läraren kommer i tid, bilen är tankad, inte pratar i telefon eller är oengagerad. dessutom tycker jag det borde finnas en prisjämförelse sajt för bilskolor, med omdömen.
boboo 2010-09-05 19:50 ! Citera #
Låter fördjävligt jag skulle nog tala med körskolan och få minuterna till godo
ziwei 2010-09-10 16:36 ! Citera #
Jag har också fått tanka med min körskola, visst är det viktigt att få lära sig även sådant, men jag tycker verkligen att det saknar relevans för bilkörningen i övrigt, och är något man kan lära sig privat. Vill man inte ta upp det med körläraren bör man verkligen ta upp det med någon chef, eller receptionisten i körskolan. Det är helt orimligt att bilen är otankad inför en körlektion.
Gäst 2010-09-14 13:18 ! Citera #
Vilka skräckhistorier. Vilka är det egentligen som granskar trafikskolorna och de enskilda trafikskolelärarna? Beter man sig såhär, så är det ju faktiskt att stjäla pengar från eleven, varken mer eller mindre, och det är såklart djupt oetiskt. Tycker ni ska klaga, hela högen, och eventuellt vända er till STR!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov