Start > Körkortsforum > Kuggade teori prov. Hur får ma…

Kuggade teori prov. Hur får man en ny tid

Elin 2021-02-07 21:39 ! Citera #
Jag bad direkt efter jag hade skrivit och kuggat om en ny tid hos min trafikskola. Jag skrev för några veckor sedan och fick 51 rätt, repeterade och pluggade ännu mer och ska ha andra teoriprovet imorgon. För er som skrivit en andra gång, upplevde ni att dem frågorna var svårare än första gången ni skrev? Jag vet att frågorna slumpas, men jag är väldigt nyfiken :), väldigt nervös är jag! Vill inte kugga denna gången
Dagid 2021-02-08 10:25 ! Citera #
Natti 2021-02-07
Hej,
Jag som startade tråden. Jag har nu gjort mitt andra teoriprov och fick 58 poäng!! Till er andra som har svårt att hitta tider. Jag pratade med trafikverket där de sa att man blir på en ”prioriterad” lista efter att man kuggat teorin första gången. Detta innebär att du får en ”förtur” till avbokade tider på deras hemsida innan de syns för andra som bokar teorin för första gången. Jag gick in ca 1 gång per timme på deras hemsida och fick en tid för nytt prov 3 dagar efter. Hoppas detta kan hjälpa någon som är i samma sits och inte hittar tider och lycka till !!!
Lät helt sjukt, var säker på att det bara var till sitt första prov man har företräde. Men det stämmer faktiskt som du säger:

”Du som ska göra kunskapsprov och körprov för första gången för behörighet B har företräde. Du har företräde till totalt två kunskapsprov och totalt två körprov. Observera att du efter dessa prov inte längre har företräde till de första lediga provtiderna, och därför kan få vänta längre innan du kan göra nytt prov.”
https://www.trafikverket.se/korkort/korkortsprov/personbil-och-latt-lastbil/kunskapsprov-b/

:?
Maria 2021-02-08 13:56 ! Citera #
Elin 2021-02-07
Jag bad direkt efter jag hade skrivit och kuggat om en ny tid hos min trafikskola. Jag skrev för några veckor sedan och fick 51 rätt, repeterade och pluggade ännu mer och ska ha andra teoriprovet imorgon. För er som skrivit en andra gång, upplevde ni att dem frågorna var svårare än första gången ni skrev? Jag vet att frågorna slumpas, men jag är väldigt nyfiken :), väldigt nervös är jag! Vill inte kugga denna gången
Jag upplevde att frågorna kändes som enklare men det tror jag nog också främst är pågrund av att jag visste hur frågorna på teorin var utformade och ungefär vad jag behövde plugga lite mer på. Många frågor på mitt andra teoriprov va nästan exakt som mitt första bara en lite annorlunda situation eller bild. Ett tips är läs igenom frågorna noga flera gånger då det räcker med att man missat ett ord och därmed missuppfattar frågan. Gå alltid tillbaka efter du svarat på alla frågor och gå igenom alla en extra gång innan inlämning. Främst av allt: STRESSA INTE och LYCKA TILL!!
hejsa 2021-02-24 15:22 ! Citera #
Gäst 2021-02-02
Måste man inte ha avklarat teoriprov för att ens kunna boka in uppkörningen? :| Du kanske menar att din trafikskola har en tid bokad åt dig på något vis? Aja, så går det när man inte pluggar ordentligt.
Nej, jag bokade uppkörningen innan teoriprovet. Sen när det kom tid bokade jag teoriprovet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo