Start > Körkortsforum > Kuggade teori prov. Hur får ma…

Kuggade teori prov. Hur får man en ny tid

Natti 2021-02-02 13:43 ! Citera #
Kuggade teoriprovet idag med 51 poäng och har uppkörning om 20 dagar. Problemet är att man inte får köra upp med kuggat teoriprov. Alla tider som finns är efter min uppkörning och kan inte boka om min uppkörning då de första tiderna är i augusti. Någon som hamnat i en liknande situation och lyckades ni få en ny tid för teoriprov? Hur gick ni tillväga?
Gäst 2021-02-02 13:51 ! Citera #
Måste man inte ha avklarat teoriprov för att ens kunna boka in uppkörningen? :| Du kanske menar att din trafikskola har en tid bokad åt dig på något vis? Aja, så går det när man inte pluggar ordentligt.
Gäst 2021-02-02 15:51 ! Citera #
Knepigt att gå upp på provet om man inte är helt säker på att lyckas.
Särskilt nu under pandemin då då antalet testtillfällen är starkt begränsat.

Lycka till med att hitta nytt provtillfälle!
Gäst 2021-02-02 22:38 ! Citera #
Var frågorna svåra på provet? Be din trafikskola att boka in ett nytt prov såfort som möjligt de har alltid tillgång till nya tider! ;) lycka till nästa gång
Natti 2021-02-03 09:51 ! Citera #
Jag gjorde teoriprovet för ett år sedan och klarade med nästan alla rätt men provet gick ut då jag inte kunde göra uppkörningarna pga sjukdom. Det var mycket svårare nu än då. Inga som helst frågor om alkohol, bromssträcka eller liknande. De flesta frågor va i form av videoklipp där du skulle utse vilka faror som finns och hur föraren bör agera. Många frågor som hade med växel och göra vilket jag inte studerat alls då det inte kom på mitt teoriprov förra gången och hade ingen vidare koll heller då jag kör automat.
Gäst 2021-02-03 10:30 ! Citera #
Jag kuggade också provet igår med 1 poäng men jag hittade tid för imorgon. Ett tips till dig är att titta alltid på hemsidan där man bokar för bara på nån liten stund kan du hitta en tid som är innan uppkörningen. Det kan va nån person som ändrat sig i sista sekunden.
Igår direkt efter att jag fick underkänt tittade jag flera gånger om lediga tider, bara på nån sekund kom 4/2 upp och jag boka direkt.
Kolla inte bara på ett ställe, kolla på flera och ibland kan det finnas fler tider utanför stockholm som nyköping osv.
Lycka till!
Eh 2021-02-03 14:44 ! Citera #
Det är inga frågor om växling på teoriprovet... Majoriteten rör trafiksäkerhet och ev. riskfyllt beteende samt sunt förnuft. Hur kan man ens kugga på TP om man har kört i trafik tidigare?
svar till eh 2021-02-03 16:13 ! Citera #
Det är sant att det finns frågor som rör växel på teoriprovet. Bara för att du inte fått det så betyder det inte att det inte finns. Det går även att kugga TP om man kört i trafik innan. Jätte onödig kommentar av dig har du inget bra att skriva så skriv inget alls nästa gång!
Gäst 2021-02-04 10:10 ! Citera #
Tips är att sitta och uppdatera sidan hela tiden så fort du har tid! Det är ofta det kan dyka upp tider som andra har avbokat! Kolla även långt utanför din egen stad också, jag tex skrev teoriprovet i Karlstad fast jag är från Uppsala... Men det var värt det! Man får nog acceptera i dessa tider att man kan behöva åka långt för sina prov :( Speciellt om man bor i storstäderna.
Natti 2021-02-07 21:07 ! Citera #
Hej,
Jag som startade tråden. Jag har nu gjort mitt andra teoriprov och fick 58 poäng!! Till er andra som har svårt att hitta tider. Jag pratade med trafikverket där de sa att man blir på en ”prioriterad” lista efter att man kuggat teorin första gången. Detta innebär att du får en ”förtur” till avbokade tider på deras hemsida innan de syns för andra som bokar teorin för första gången. Jag gick in ca 1 gång per timme på deras hemsida och fick en tid för nytt prov 3 dagar efter. Hoppas detta kan hjälpa någon som är i samma sits och inte hittar tider och lycka till !!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov