Start > Körkortsforum > Handskar på uppkörning?

Handskar på uppkörning?

Blober 2010-10-20 18:20 ! Citera #
Jag tror att skinnhandskar är bäst då, eftersom bomullsvantar kan ge ett ostadigt grepp eftersom det inte blir så mycket friktion mot ratten. Annars sätt på fläkten? Då visar du även på att du kan reglera dem :) Men se då till att det inte är för kallt i bilen men lite svalt borde inte göra något om du säger att du gärna har det så :)
Gäst 2010-10-26 01:01 ! Citera #
Handskar skall inte vara några problem, absolut inte om du har bra grepp i dem. Det viktiga är att du som passagerare tar av dig kläder som kan påverka säkerheten vid en kollision. Som t. ex ytterkläder som påverkar att bilbältet sitter alldeles för slappt.
sebbbbbbeee 2010-11-10 10:38 ! Citera #
Klart du får ha handskar på dig! hade själv handskar på mig när jag körde upp, har så dålig blodtillförsel i mina händer samt att det var vinter:D
Terrarie 2010-12-04 13:16 ! Citera #
Jag har oftast mina skinnhandskar på mig när jag övningskör, funkar bäst så. Dock behöver jag ta av dem ibland när körläraren blåser på värmen på fullt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest