Start > Körkortsforum > Fick körkortet idag! Så gick d…

Fick körkortet idag! Så gick det till...

Gäst 2021-01-18 23:42 ! Citera #
Lukasito 2021-01-18
Tjena allihopa!
Först o främst , grattis till ditt körkort :)
Bra jobbat!

Jag klarade också min uppkörning idag, efter nästan två års körning både hemma och i körskola.. jag är sååå glad!!

Har kämpat och kämpat alltså.
Klarade teoriprovet första gången, men kuggade uppkörningen 3 gånger.

Första gången, katastrof, körde fel, fick motorstopp två gånger, höll på att köra in i en buss..

Andra gången, fick uppkörning med sån där elev som ska bli inspektör. Detta gjorde mig såklart sjukt nervös, missade en avfart, körde för fort... kaos igen.

Tredje gången, känner mig lugn och bekväm, kör en ganska bra uppkörning men råkar komma emot kanten när jag ska backa runt hörn, kuggad igen...

Trodde jag skulle ge upp.. fick ångest av allt som hade med körkort att göra. Mest pga nervositeten som uppstod innan uppkörning. Kändes som allt stog fast i min hjärna. Bokade till sist in fem nya körlektioner på en helt ny körskola.. Läraren lärde mig fyra fem nya saker som jag skulle tänka på, och vi bokade ny uppkörning idag. Körde en kort lektion innan uppkörningen så jag var varm i körningen.. tyvärr blev uppkörningen kl 16 och i min stad är det mörkt ute och rusningstrafik... yikes hur ska detta gå?

Fjärde uppkörningen (idag alltså) fick jag en trevlig kvinna i 40 årsåldern, vi körde alla saker jag kuggat på, jag klarar allt galant och hon har inte en enda anmärkning!! Wohooo!!!

Så jäkla glad jag är!
Till er som kämpar, ge inte upp! Tro mig jag vet hur jobbigt det känns, men till sist kommer ni klara det! Se till att vara utvilade, och ät något lätt innan uppkörningen , och håll fokus! Det är lätt att man glider iväg i tankarna.

Kör försiktigt!
Grattis till dig vad roligt att du klarade det :) har också kämpat med mitt körkort i nästan två år och än idag fortsätter jag och kämpar röven av mig att bli godkänd. Allting handlar om viljan så kommer det att gå! Fick du bara göra om det som du kuggat på eller var det allting?
Gäst 2021-01-18 23:48 ! Citera #
Detta var exakt vad jag fick göra idag:

Parkering
Backning
Start i lutning
Oskyddade trafikanter
Körning i körfält
Körfältsbyte
Gatukorsning
Signalreglerad korsning
Cirkulationsplats
Passerande av stillastående fordon
Körning på landsväg
Sväng från landsväg
Motorväg/motortrafikled
Körning mot mål

Allt jag kuggat på innan har bottnat i kass manövrering och dålig planering. Detta tränade jag bort på fem lektioner.
Gäst 2021-01-18 23:50 ! Citera #
Det enda jag slapp göra om igen var säkerhetskontrollen. Jag klarade den på min första uppkörning och har därför inte behövt göra det igen.. ska nämna att säkerhetskontrollen bestod av att tuta en gång och rycka i säkerhetsbältet. Löjligt.
Hope 2021-01-18 23:59 ! Citera #
Gäst 2021-01-18
Det enda jag slapp göra om igen var säkerhetskontrollen. Jag klarade den på min första uppkörning och har därför inte behövt göra det igen.. ska nämna att säkerhetskontrollen bestod av att tuta en gång och rycka i säkerhetsbältet. Löjligt.
Har du bara kuggat på 2 grejer ?? Jag kuggade på 5 punkter.
En fråga 2021-01-19 11:55 ! Citera #
Alicia 2021-01-15
Hej alla älskade människor på körkort online. Idag klarade jag min andra uppkörning och fick därmed körkort!!
Jag körde upp i västerås 10:45 idag (fredag), och det var inte en käft på vägarna. Rekomenderar starkt att köra upp runt 9-10 på en fredag för tack GUD vad lugnt det var!! Han jag körde med var jättetrevlig och vi småpratade lite.

Jag kuggade min första uppkörning 29 dec 2020. Tjejen sa att jag skulle vända med hjälp av en grusväg på en landsväg, jag försökte svänga runt men fick inte plats så kuggade på det. Om ni hamnar i samma situation, BACKA IN PÅ VÄGEN istället!! På motorvägen kuggade jag pga att jag bytte fil för att ge plats åt bilarna på avfarten. Hon sa att jag skulle anpassa hastigheten och ligga kvar i samma fil istället. (denna uppkörning var i hemlighet så jag dog när jag kuggade, vågade inte berätta för någon fyfan vad jag skämdes)

Idag på andra uppkörningen slapp jag göra säkerhetskontroll. Innan vi körde iväg frågade han vart jag bodde och bad mig köra hem till mig! Jag ba bruhh ok xD Körde ut från trafikverket mot löga, sen när vi nästan var framme bad han mig svänga in på den lokala matbutiken och göra en parkering brevid en annan bil. Eftersom det var snö fanns det inga linjer, (fyfan vad skönt), så jag bara svängde in ca 1 meter breved en annan bil och whips så var parkeringen godkänd. Sen körde vi motorväg (eftersom jag kuggade ville han se), och sen vända på lämplig plats. Jag körde in på en bostadsparkering och backade ut. Smidigt!

Tillbaka till trafikverket klickade han i massa punkter på sin ipad. När vi var framme bad han mig välja en parkering. När jag stängde av motorn sa han ”grattis”, and let me tell you jag börja böla där och då mitt framför honom. Jag var så glad!! Mamma väntade på parkeringen och jag sprang till henne bölandes, hon trodde jag hade kuggat igen lol. Men icke sa nicke! Hahahaha jag slet av övningskörningsskylten och hoppade in i bilen, sen lämnade jag av mamma hemma och drog ut en sväng och blastade $uicideboy$ am i right :lol:

Det har varit mycket upp och ned. TRO på er själva, jag intalade mig själv JAG HAR KÖRKORTET JAG HAR KÖRKORTET
Jag rekomenderar starkt att köra upp i västerås för er som hittar lediga tider här, det släpps väldigt ofta!! Det var väldigt skönt att köra upp på vintern mest för parkeringen inte är lika noga, och var extra noga med hastigheterna! Rekomenderar också starkt 9-10-11 tiden på fredagar för som sagt inte en kotte var på vägen.

Jag körde både körskola och privat.
Körde med trafikverkets manuella bil, en liten vit golf.
Det var -13 grader idag när jag körde upp!
Alla hade munskydd på sig så ha det ni också för att visa respekt

Det har varit en ära att lusläsa alla era forum kl 1 på natten. Tack för mig och vi syns på vägarna!

Ps skriv här om ni har några frågor! Mvh Alicia
Kuggade du på parkeringen första gången? Eller klarade du parkeringen också första gången?

Jag tänkte mest på att de bad dig att göra parkeringen igen trots att du klarade just parkeringsmoment första gången?

Jag har också min uppkörning snart så därför (andra försök)
En fråga 2021-01-19 11:56 ! Citera #
Lukasito 2021-01-18
Tjena allihopa!
Först o främst , grattis till ditt körkort :)
Bra jobbat!

Jag klarade också min uppkörning idag, efter nästan två års körning både hemma och i körskola.. jag är sååå glad!!

Har kämpat och kämpat alltså.
Klarade teoriprovet första gången, men kuggade uppkörningen 3 gånger.

Första gången, katastrof, körde fel, fick motorstopp två gånger, höll på att köra in i en buss..

Andra gången, fick uppkörning med sån där elev som ska bli inspektör. Detta gjorde mig såklart sjukt nervös, missade en avfart, körde för fort... kaos igen.

Tredje gången, känner mig lugn och bekväm, kör en ganska bra uppkörning men råkar komma emot kanten när jag ska backa runt hörn, kuggad igen...

Trodde jag skulle ge upp.. fick ångest av allt som hade med körkort att göra. Mest pga nervositeten som uppstod innan uppkörning. Kändes som allt stog fast i min hjärna. Bokade till sist in fem nya körlektioner på en helt ny körskola.. Läraren lärde mig fyra fem nya saker som jag skulle tänka på, och vi bokade ny uppkörning idag. Körde en kort lektion innan uppkörningen så jag var varm i körningen.. tyvärr blev uppkörningen kl 16 och i min stad är det mörkt ute och rusningstrafik... yikes hur ska detta gå?

Fjärde uppkörningen (idag alltså) fick jag en trevlig kvinna i 40 årsåldern, vi körde alla saker jag kuggat på, jag klarar allt galant och hon har inte en enda anmärkning!! Wohooo!!!

Så jäkla glad jag är!
Till er som kämpar, ge inte upp! Tro mig jag vet hur jobbigt det känns, men till sist kommer ni klara det! Se till att vara utvilade, och ät något lätt innan uppkörningen , och håll fokus! Det är lätt att man glider iväg i tankarna.

Kör försiktigt!
Klarade du säkerhetskontroll första gången eller ej?

Fick du göra om säkerhetskontroll andra försöket?
M 2021-01-19 12:43 ! Citera #
En fråga 2021-01-19
Klarade du säkerhetskontroll första gången eller ej?

Fick du göra om säkerhetskontroll andra försöket?
Hej,
Jag gjorde oxå uppkörning 3 gånger sen gjorde jag mitt 4e förra vecka. Men istället för manuell körde jag med automat och inspektören sa att jag inte behövde göra säkerhetskontroll. Det räckte från första gång.
Alicia 2021-01-19 14:28 ! Citera #
En fråga 2021-01-19
Kuggade du på parkeringen första gången? Eller klarade du parkeringen också första gången?

Jag tänkte mest på att de bad dig att göra parkeringen igen trots att du klarade just parkeringsmoment första gången?

Jag har också min uppkörning snart så därför (andra försök)
Hej En fråga!

På min första uppkörning gjorde jag ingen parkering förutom i slutet vid trafikverket. Troligtvis eftersom jag tydligt kuggade i början av uppkörningen tog vi raka vägen tillbaka utan att testa mig på flera moment hahah

På andra uppkörningen bad han mig göra en parkering på valfri ruta brevid en annan bil! Eftersom jag kuggade på vändning och motorväg så gjorde vi dessa moment, men man tänkte inte ens på det eftersom vi körde en normal runda liksom

Lycka till med din uppkörning!!
En Fråga 2021-01-19 18:52 ! Citera #
M 2021-01-19
Hej,
Jag gjorde oxå uppkörning 3 gånger sen gjorde jag mitt 4e förra vecka. Men istället för manuell körde jag med automat och inspektören sa att jag inte behövde göra säkerhetskontroll. Det räckte från första gång.
Så om jag förstår det rätt så fick du endast utföra säkerhetskontrollen allra första gången?


Medan dessa gångerna behövde du inte göra om SK alls?
Andra gången (manuell)
Tredje gången (manuell)
Fjärde gången (automat)

I så fall ser jag ett tydligt mönster, kanske gäller det så för alla :)
En Fråga 2021-01-19 18:53 ! Citera #
Alicia 2021-01-19
Hej En fråga!

På min första uppkörning gjorde jag ingen parkering förutom i slutet vid trafikverket. Troligtvis eftersom jag tydligt kuggade i början av uppkörningen tog vi raka vägen tillbaka utan att testa mig på flera moment hahah

På andra uppkörningen bad han mig göra en parkering på valfri ruta brevid en annan bil! Eftersom jag kuggade på vändning och motorväg så gjorde vi dessa moment, men man tänkte inte ens på det eftersom vi körde en normal runda liksom

Lycka till med din uppkörning!!
Tusen tack för hjälpen! Riktigt snällt utav dig! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov