Start > Körkortsforum > Fick körkortet idag! Så gick d…

Fick körkortet idag! Så gick det till...

Alicia 2021-01-15 13:18 ! Citera #
Hej alla älskade människor på körkort online. Idag klarade jag min andra uppkörning och fick därmed körkort!!
Jag körde upp i västerås 10:45 idag (fredag), och det var inte en käft på vägarna. Rekomenderar starkt att köra upp runt 9-10 på en fredag för tack GUD vad lugnt det var!! Han jag körde med var jättetrevlig och vi småpratade lite.

Jag kuggade min första uppkörning 29 dec 2020. Tjejen sa att jag skulle vända med hjälp av en grusväg på en landsväg, jag försökte svänga runt men fick inte plats så kuggade på det. Om ni hamnar i samma situation, BACKA IN PÅ VÄGEN istället!! På motorvägen kuggade jag pga att jag bytte fil för att ge plats åt bilarna på avfarten. Hon sa att jag skulle anpassa hastigheten och ligga kvar i samma fil istället. (denna uppkörning var i hemlighet så jag dog när jag kuggade, vågade inte berätta för någon fyfan vad jag skämdes)

Idag på andra uppkörningen slapp jag göra säkerhetskontroll. Innan vi körde iväg frågade han vart jag bodde och bad mig köra hem till mig! Jag ba bruhh ok xD Körde ut från trafikverket mot löga, sen när vi nästan var framme bad han mig svänga in på den lokala matbutiken och göra en parkering brevid en annan bil. Eftersom det var snö fanns det inga linjer, (fyfan vad skönt), så jag bara svängde in ca 1 meter breved en annan bil och whips så var parkeringen godkänd. Sen körde vi motorväg (eftersom jag kuggade ville han se), och sen vända på lämplig plats. Jag körde in på en bostadsparkering och backade ut. Smidigt!

Tillbaka till trafikverket klickade han i massa punkter på sin ipad. När vi var framme bad han mig välja en parkering. När jag stängde av motorn sa han ”grattis”, and let me tell you jag börja böla där och då mitt framför honom. Jag var så glad!! Mamma väntade på parkeringen och jag sprang till henne bölandes, hon trodde jag hade kuggat igen lol. Men icke sa nicke! Hahahaha jag slet av övningskörningsskylten och hoppade in i bilen, sen lämnade jag av mamma hemma och drog ut en sväng och blastade $uicideboy$ am i right :lol:

Det har varit mycket upp och ned. TRO på er själva, jag intalade mig själv JAG HAR KÖRKORTET JAG HAR KÖRKORTET
Jag rekomenderar starkt att köra upp i västerås för er som hittar lediga tider här, det släpps väldigt ofta!! Det var väldigt skönt att köra upp på vintern mest för parkeringen inte är lika noga, och var extra noga med hastigheterna! Rekomenderar också starkt 9-10-11 tiden på fredagar för som sagt inte en kotte var på vägen.

Jag körde både körskola och privat.
Körde med trafikverkets manuella bil, en liten vit golf.
Det var -13 grader idag när jag körde upp!
Alla hade munskydd på sig så ha det ni också för att visa respekt

Det har varit en ära att lusläsa alla era forum kl 1 på natten. Tack för mig och vi syns på vägarna!

Ps skriv här om ni har några frågor! Mvh Alicia
L 2021-01-15 16:19 ! Citera #
Gratis till körkortet!!! :) själv har man kuggat många gånger pga massa små fel och är väldigt trött att jag fortfarande inte fått godkänt :/ har bokat ett nytt teoriprov om tre veckor då den förra åkte så får hålla tummarna att man klarar det ;) Kör försiktigt nu så syns vi på vägarna
Alva 2021-01-17 11:47 ! Citera #
Alltså Alicia, fkn legend är du!! Så bra jobbat, grattis!
Detta inlägget gjorde mig nästan taggad på min uppkörning, vilket verkligen behövs, är så nervös!
Skrämmande att de kan kugga en pga man inte riktigt lyckas med en vändning elr typ motorvägsgrejen, hade lätt gjort samma...

Så du körde upp privat nu, var det jobbigt att vänja sig vid den nya bilen?
Ställde de några frågor om typ trafikregler osv medan ni körde?
Alicia 2021-01-18 19:21 ! Citera #
L 2021-01-15
Gratis till körkortet!!! :) själv har man kuggat många gånger pga massa små fel och är väldigt trött att jag fortfarande inte fått godkänt :/ har bokat ett nytt teoriprov om tre veckor då den förra åkte så får hålla tummarna att man klarar det ;) Kör försiktigt nu så syns vi på vägarna
Kämpa kämpa kämpa jag tror på dig!! Jag tror på dig!!
Alicia 2021-01-18 19:33 ! Citera #
Alva 2021-01-17
Alltså Alicia, fkn legend är du!! Så bra jobbat, grattis!
Detta inlägget gjorde mig nästan taggad på min uppkörning, vilket verkligen behövs, är så nervös!
Skrämmande att de kan kugga en pga man inte riktigt lyckas med en vändning elr typ motorvägsgrejen, hade lätt gjort samma...

Så du körde upp privat nu, var det jobbigt att vänja sig vid den nya bilen?
Ställde de några frågor om typ trafikregler osv medan ni körde?
Hej Alva, tack!!

Det var inte alls jobbigt att köra deras bilar, snarare kul att få testa något nytt!
Första jag körde i var en lång bil typ passat, den andra en kort liten golf. Båda var najs och inget problem, dock var dragläget annorlunda på golfen än vad jag var van med. Då sa jag det till honom och han förstod precis. Så även fast det guppade lite ibland pga koplingen så var det inga bekymer :lol:

Nej ingen av dem testade mig på trafikregler osv, de lät mig köra och tjejen sa ”förhoppningvis kommer jag bara kunna sitta här medans du kör runt mig på en tur :lol: ” Jag fick ta intiativet till att prata och fick även ha radion på! Första uppkörningen var jag skittaggad och hade fett positiv energi, jag sa typ ”gud vad härligt att äntligen köra upp” och ”vilken rolig bil att köra!”. Hon jag körde med uppskattade det jättemycket sa hon och hon önskade fler var som mig, så jag rekomenderar att du är positiv och visar att du vill vara där liksom

Ps, klarade ju uppkörningen i fredags och har redan kört kors och tvärs genom hela stan med mina vänner :lol: Tog en sväng till pulkabacken häromdan det är såååå härligt att kunna låna mammas bil och köra iväg en sväng!!

Till sist vill jag bara önska dig lycka till på uppkörningen Alva!! Tänk logiskt och kör som du brukar så fixar du det galant!
Gäst 2021-01-18 19:41 ! Citera #
Alicia 2021-01-18
Hej Alva, tack!!

Det var inte alls jobbigt att köra deras bilar, snarare kul att få testa något nytt!
Första jag körde i var en lång bil typ passat, den andra en kort liten golf. Båda var najs och inget problem, dock var dragläget annorlunda på golfen än vad jag var van med. Då sa jag det till honom och han förstod precis. Så även fast det guppade lite ibland pga koplingen så var det inga bekymer :lol:

Nej ingen av dem testade mig på trafikregler osv, de lät mig köra och tjejen sa ”förhoppningvis kommer jag bara kunna sitta här medans du kör runt mig på en tur :lol: ” Jag fick ta intiativet till att prata och fick även ha radion på! Första uppkörningen var jag skittaggad och hade fett positiv energi, jag sa typ ”gud vad härligt att äntligen köra upp” och ”vilken rolig bil att köra!”. Hon jag körde med uppskattade det jättemycket sa hon och hon önskade fler var som mig, så jag rekomenderar att du är positiv och visar att du vill vara där liksom

Ps, klarade ju uppkörningen i fredags och har redan kört kors och tvärs genom hela stan med mina vänner :lol: Tog en sväng till pulkabacken häromdan det är såååå härligt att kunna låna mammas bil och köra iväg en sväng!!

Till sist vill jag bara önska dig lycka till på uppkörningen Alva!! Tänk logiskt och kör som du brukar så fixar du det galant!
Fick körkortet idag och jag måste säga att jag håller med om att prata med inspektören!! Det hjälper otroligt mycket med nervositeten att prata. Sen måste man tänka mer positivt om inspektörerna, de är oftast ganska trevliga och villiga att prata och lugna ner stressen under provet. Jag fick DEN BÄSTA inspektören idag och vi snackade om ett gemensamt intresse, vilket han tyckte var väldigt roligt, och det hjälpte mig enormt mycket att bara slappna av.

LYCKA TILL ALVA!! DU KLARAR DETTA!!!!
Lukasito 2021-01-18 21:22 ! Citera #
Tjena allihopa!
Först o främst , grattis till ditt körkort :)
Bra jobbat!

Jag klarade också min uppkörning idag, efter nästan två års körning både hemma och i körskola.. jag är sååå glad!!

Har kämpat och kämpat alltså.
Klarade teoriprovet första gången, men kuggade uppkörningen 3 gånger.

Första gången, katastrof, körde fel, fick motorstopp två gånger, höll på att köra in i en buss..

Andra gången, fick uppkörning med sån där elev som ska bli inspektör. Detta gjorde mig såklart sjukt nervös, missade en avfart, körde för fort... kaos igen.

Tredje gången, känner mig lugn och bekväm, kör en ganska bra uppkörning men råkar komma emot kanten när jag ska backa runt hörn, kuggad igen...

Trodde jag skulle ge upp.. fick ångest av allt som hade med körkort att göra. Mest pga nervositeten som uppstod innan uppkörning. Kändes som allt stog fast i min hjärna. Bokade till sist in fem nya körlektioner på en helt ny körskola.. Läraren lärde mig fyra fem nya saker som jag skulle tänka på, och vi bokade ny uppkörning idag. Körde en kort lektion innan uppkörningen så jag var varm i körningen.. tyvärr blev uppkörningen kl 16 och i min stad är det mörkt ute och rusningstrafik... yikes hur ska detta gå?

Fjärde uppkörningen (idag alltså) fick jag en trevlig kvinna i 40 årsåldern, vi körde alla saker jag kuggat på, jag klarar allt galant och hon har inte en enda anmärkning!! Wohooo!!!

Så jäkla glad jag är!
Till er som kämpar, ge inte upp! Tro mig jag vet hur jobbigt det känns, men till sist kommer ni klara det! Se till att vara utvilade, och ät något lätt innan uppkörningen , och håll fokus! Det är lätt att man glider iväg i tankarna.

Kör försiktigt!
Hope 2021-01-18 22:59 ! Citera #
Grattis med dit körkort :) jag kämpar fortfarande med att få körkort, jag er blivet underkänd 2 gånger nu för min manövrering, de 3 gånger du kuggat vilket fel hade du, kuggade du någon gånger för manövrering??
Lukasito 2021-01-18 23:18 ! Citera #
Ja, varje gång har det varit manövrering!
Mitt bästa tips till dig är att ta fler lektioner hos din körskola, eller om du känner att du kört fast i din utveckling, boka fem lektioner hos en annan körskola. Det var 100% det som fick mig att lyckas efter alla gånger jag kuggade!
Hope 2021-01-18 23:24 ! Citera #
Jag har bokat 5 lektioner med körskolan, men jag har små fel som jag göra mycket därför jag kuggat, och jag göra alltid fel igen och igen tycker jag Da jag fick min rapport från Trafikverket fick jag fel på flera punkter därför jag er så nervös att jag kommer göra de samma fel.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov