Hej alla älskade människor på körkort online. Idag klarade jag min andra uppkörning och fick därmed körkort!!
Jag körde upp i västerås 10:45 idag (fredag), och det var inte en käft på vägarna. Rekomenderar starkt att köra upp runt 9-10 på en fredag för tack GUD vad lugnt det var!! Han jag körde med var jättetrevlig och vi småpratade lite.
Jag kuggade min första uppkörning 29 dec 2020. Tjejen sa att jag skulle vända med hjälp av en grusväg på en landsväg, jag försökte svänga runt men fick inte plats så kuggade på det. Om ni hamnar i samma situation, BACKA IN PÅ VÄGEN istället!! På motorvägen kuggade jag pga att jag bytte fil för att ge plats åt bilarna på avfarten. Hon sa att jag skulle anpassa hastigheten och ligga kvar i samma fil istället. (denna uppkörning var i hemlighet så jag dog när jag kuggade, vågade inte berätta för någon fyfan vad jag skämdes)
Idag på andra uppkörningen slapp jag göra säkerhetskontroll. Innan vi körde iväg frågade han vart jag bodde och bad mig köra hem till mig! Jag ba bruhh ok xD Körde ut från trafikverket mot löga, sen när vi nästan var framme bad han mig svänga in på den lokala matbutiken och göra en parkering brevid en annan bil. Eftersom det var snö fanns det inga linjer, (fyfan vad skönt), så jag bara svängde in ca 1 meter breved en annan bil och whips så var parkeringen godkänd. Sen körde vi motorväg (eftersom jag kuggade ville han se), och sen vända på lämplig plats. Jag körde in på en bostadsparkering och backade ut. Smidigt!
Tillbaka till trafikverket klickade han i massa punkter på sin ipad. När vi var framme bad han mig välja en parkering. När jag stängde av motorn sa han ”grattis”, and let me tell you jag börja böla där och då mitt framför honom. Jag var så glad!! Mamma väntade på parkeringen och jag sprang till henne bölandes, hon trodde jag hade kuggat igen lol. Men icke sa nicke! Hahahaha jag slet av övningskörningsskylten och hoppade in i bilen, sen lämnade jag av mamma hemma och drog ut en sväng och blastade $uicideboy$ am i right
Det har varit mycket upp och ned. TRO på er själva, jag intalade mig själv JAG HAR KÖRKORTET JAG HAR KÖRKORTET
Jag rekomenderar starkt att köra upp i västerås för er som hittar lediga tider här, det släpps väldigt ofta!! Det var väldigt skönt att köra upp på vintern mest för parkeringen inte är lika noga, och var extra noga med hastigheterna! Rekomenderar också starkt 9-10-11 tiden på fredagar för som sagt inte en kotte var på vägen.
Jag körde både körskola och privat.
Körde med trafikverkets manuella bil, en liten vit golf.
Det var -13 grader idag när jag körde upp!
Alla hade munskydd på sig så ha det ni också för att visa respekt
Det har varit en ära att lusläsa alla era forum kl 1 på natten. Tack för mig och vi syns på vägarna!
Ps skriv här om ni har några frågor! Mvh Alicia