Start > Körkortsforum > Uppkörning Sollentuna hastighe…

Uppkörning Sollentuna hastighet

Koko 2020-11-21 18:50 ! #
Hej! Ska snart köra upp i Sollentuna (Djupdalsvägen 12) och undrar vad hastigheten på vägen är när man kör ut från Trafikverket och direkt till höger? Sedan när man åker rakt fram och sedan svänger vänster till trafikljusen och sedan vänster igen (där det finns en bussfil på höger sida) är det samma hastighet där också? Längre fram blir det ju 50 km/h men vad är det innan? Om man istället svänger vänster direkt från Trafikverket vad är hastigheten där? Ngn som vet :)? Jag har även en fråga gällande avstånd till fordon framför på motorväg. Man ska ju hålla minst 3 sek men säg att ett fordon framför dig på motorvägen kör 70 på en 100 väg ska du sänka hastigheten ytterligare för att hålla avstånd även fast du kör jätte sakta på 100 vägen?
Gäst 2020-11-21 18:55 ! #
Jag tycker att du ska avboka din tid. Du är uppenbart inte redo för uppkörning.
Kolo 2020-11-21 19:02 ! #
Du är uppenbart inte tillräckligt smart för att hjälpa andra människor. Inte så lätt då det inte finns skyltar. Hoppas Ärligt inte att du har körkort för då kör du säkert på någon och skyller på att hen hade väjningsplikt
Koko 2020-11-21 19:06 ! #
Gäst 2020-11-21
Jag tycker att du ska avboka din tid. Du är uppenbart inte redo för uppkörning.
Och vad vet du om jag är redo eller inte? Det är trots allt mina körlärare som vet så kom inte hit o grina för att andra tar körkort Före dig. Har du inget vettigt att komma med så säger du inget helt enkelt :)
Iggy 2020-11-21 19:22 ! #
Hej Koko!

Hade själv uppkörning i Sollentuna nyss, och om jag minns rätt är det en 30-väg precis utanför TV. Men som sagt, det är inte skyltat när du kör ut från TV. Kom ihåg att ibland är det oskyddade trafikanter på den vägen, och även mycket vattenpölar, så det gäller att inte skvätta ner någon! :)

Lycka till med uppkörningen nu! :)
Koko 2020-11-21 19:25 ! #
Iggy 2020-11-21
Hej Koko!

Hade själv uppkörning i Sollentuna nyss, och om jag minns rätt är det en 30-väg precis utanför TV. Men som sagt, det är inte skyltat när du kör ut från TV. Kom ihåg att ibland är det oskyddade trafikanter på den vägen, och även mycket vattenpölar, så det gäller att inte skvätta ner någon! :)

Lycka till med uppkörningen nu! :)
Tack så mycket! Hoppas det gick bra för dig :). Blev lite osäker för den när man svänger vänster längst fram efter att ha åkt ut från Trafikverket och sedan vänster igen där det finns en bussfil och vanlig fil så känns det som typ en 50 väg men antar väl att det är 30 där också tills en ny skylt kommer :)
Iggy 2020-11-21 19:37 ! #
Koko 2020-11-21
Tack så mycket! Hoppas det gick bra för dig :). Blev lite osäker för den när man svänger vänster längst fram efter att ha åkt ut från Trafikverket och sedan vänster igen där det finns en bussfil och vanlig fil så känns det som typ en 50 väg men antar väl att det är 30 där också tills en ny skylt kommer :)
Var så god!

Och tack! Det gick bra. Lyckades på första försöket! :)

Om du pratar nu om danderydsvägen så är den en 50-väg. Sollentunavägen är 50 men vissa bitar 30 på vardagar mellan 7-17. Det är bra idé att åka dit för att kika det innan du kör upp eller kolla på google maps street view :) (men lita inte helt på google maps, vissa bilder kan va gamla. Och lita inte helt på mitt minne heller, haha)
Koko 2020-11-21 19:40 ! #
Ja det var danderydsvägen jag syftade på! Såg ingen skylt när jag svängde från malla silverstolpes väg men vad bra att du sa att det var 50 då! Tack så mycket :)
Gäst 2020-11-21 21:30 ! #
Koko 2020-11-21
Och vad vet du om jag är redo eller inte? Det är trots allt mina körlärare som vet så kom inte hit o grina för att andra tar körkort Före dig. Har du inget vettigt att komma med så säger du inget helt enkelt :)
Lol, jag har redan körkort :)
Koko 2020-11-22 01:06 ! #
Gäst 2020-11-21
Lol, jag har redan körkort :)
Tveksamt

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo