Start > Körkortsforum > ALLT du behöver veta om säkerh…

ALLT du behöver veta om säkerhetskontrollen

hejsa 2020-11-21 00:56 ! Citera #
”Notera att trafikverkets människor enbart väljer 1 av punkterna 4-10”

Du menar att man kan få punkt 10 (tuta), sen är man klar bara sådär?
Har även hört från min vänn att han inte behövde utföra en säkerhets kontroll, stämmer detta?
Känns som att visa inspektörer kankse inte bryr sig like mycket och vill bli klar så snabbt som möjligt, men vad vet jag har aldrig tagit en uppkörning.
Iggy 2020-11-22 07:28 ! Citera #
hejsa 2020-11-21
”Notera att trafikverkets människor enbart väljer 1 av punkterna 4-10”

Du menar att man kan få punkt 10 (tuta), sen är man klar bara sådär?
Har även hört från min vänn att han inte behövde utföra en säkerhets kontroll, stämmer detta?
Känns som att visa inspektörer kankse inte bryr sig like mycket och vill bli klar så snabbt som möjligt, men vad vet jag har aldrig tagit en uppkörning.
När jag körde upp, fick kvinnan som körde upp innan mig kolla bara tutan :) ibland har man tur! Jag fick kolla broms- och styrservo!
Anniz 2020-12-04 11:49 ! Citera #
hejsa 2020-11-21
”Notera att trafikverkets människor enbart väljer 1 av punkterna 4-10”

Du menar att man kan få punkt 10 (tuta), sen är man klar bara sådär?
Har även hört från min vänn att han inte behövde utföra en säkerhets kontroll, stämmer detta?
Känns som att visa inspektörer kankse inte bryr sig like mycket och vill bli klar så snabbt som möjligt, men vad vet jag har aldrig tagit en uppkörning.
På min uppkörning igår bestod min säkerhetskontroll av att kolla så att tutan samt bromsservon fungerade.
Gäst 2020-12-04 14:41 ! Citera #
Tänk att folk oroar sig över säkerhetskontrollen. Det är ju superlätt 8-) Själv fick jag kontrollera däcken. Noggrann som man är drar jag fram skjutmåttet på samtliga däckmönster. Sedan berättade jag för kontrollanten att det var 6mm kvar på däcken. Då sa han bara ”Äeh! Hoppa in i bilen så kör vi ditt kräk!” Så tror inte de bryr sig så himla mycket. :x
Asdf 2020-12-22 00:50 ! Citera #
Så här kan min dag se ut

Jag vill att du kontrollerar så att .... fungerar, säg till mig när du är klar.

Prov 1 Vindrutetorkare och spolare på fram och bakrutan

Prov 2 Färdbromsen, alltså fotbromsen

Prov 3 Tuta och parkeringsbroms

Jag vill att du kontrollerar så att .... är okej, säg till mig om du hittar några brister eller när du är klar.

Prov 4 Däcken på bilen

Prov 5 Bilens hel och halvljus

Prov 6 Bromsljus och blinkers

Prov 7 bilens varningssystem

Osv..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest