Start > Körkortsforum > Sluta kugga hela tiden!

Sluta kugga hela tiden!

hejsa 2020-12-03 01:06 ! Citera #
Björn He 2020-11-21
Men jag blev kuggad främst p.g.a. taskiga uppkörningsinspektörer. Jag råkade bl.a. komma upp i 50 km/tim på 30-sträckan på Södra Ringvägen, som går genom Västerås resecentrum, påstod inspektören åtminstone. Men det hade jag väl inte gjort om jag fått slippa köra en bil som kan öka farten även om man inte gasar, men jag hade tydligen inte lärt mig att dieselbilar kan göra det; det är väl inte så lätt att lära sig sånt. Den där bilen var en dieseldriven Volkswagen Golf, och framförallt diesel-Golfar är tydligen riktiga skitbilar.
Dieselbilar ska inte öka hastigheten på egenhand. Har övningkört med en volkswagen passat i 2år (ca 200tim) och aldrig har bilen ökat hastigheten själv. Med störst sannolikhet är det fel på bilen eller så hard du lyckast få gas pedalen att fastna i en kort stund. Detta ska kontrolleras under säkerhetskontrollen, men du borde själv varit mer uppmärknasam om hastigeheten och bromsat ner hastigheter.

Tycker dock att man ska vara snäll mot personer som uppkör eftersom ingen hinner känna sig bekväm i en ny bil under 30min, medans man kör.
2020-12-04 12:27 ! Citera #
hejsa 2020-12-03
Dieselbilar ska inte öka hastigheten på egenhand. Har övningkört med en volkswagen passat i 2år (ca 200tim) och aldrig har bilen ökat hastigheten själv. Med störst sannolikhet är det fel på bilen eller så hard du lyckast få gas pedalen att fastna i en kort stund. Detta ska kontrolleras under säkerhetskontrollen, men du borde själv varit mer uppmärknasam om hastigeheten och bromsat ner hastigheter.

Tycker dock att man ska vara snäll mot personer som uppkör eftersom ingen hinner känna sig bekväm i en ny bil under 30min, medans man kör.
Grabben skyller allt på bilen, LOL. Han lever i förnekelse!!!
Gäst 2020-12-05 08:59 ! Citera #
50 från 30 är en ganska stor fartökning. Man borde känna av om man ligger i 50 istället för 30, eller hålla koll på hastighetsmätaren. Vet att vissa dieselbilar kan vara svåra att hålla 30 med på 3:an om man trycker ner gasen det minsta, men om man råkar köra 35 km/h en kort stund är det en annan sak.
Björn He 2020-12-08 14:16 ! Citera #
Jag ägde en dieseldriven Ford Mondeo en gång och den ökade aldrig farten, vet inte varför. Orsaken till att uppkörningsbilen, som var en diesel-Golf, kunde ”dra iväg” är tydligen att dieseldrivna Volkswagen Golf är riktiga skitbilar.
Asdf 2020-12-22 00:26 ! Citera #
Lugn och fin!
Ni har förtur på 2 st teoriprov och 2st körprov! Alltså när ni bokar ert prov så ser ni tider som andra inte ser! Så ni går alltså före alla i kön som ska köra 3:e eller 35:e provet
Asdf 2020-12-22 00:35 ! Citera #
Jo dieselbilen kan ”gasa på av sig själv” alltså öka hastigheten genom att du har fel växel i! Händer ofta på körprov..
Tex. ligger i 40km/h aspiranten växlar upp till 4:an eller 5:an växel för att ”köra miljömedvetet” och då gör vridet i motorn att bilen drar iväg på tomgång istället som på en bensin stanna
Hehe 2021-01-04 18:01 ! Citera #
Haft körkort många år men det är så underhållande att läsa dessa trådar. Följ dom oroar sig var dom är lättast att köra upp är inte redo att ha ett körkort , när man inte oroar dig utan är trygg med att köra var som helst, då är man redo att inneha ett körkort.
? 2021-01-18 13:52 ! Citera #
Hei jag er blivet underkänd på manövrering 2 gångar nu, och skal till uppkörning snart igen,andre som er blivet underkänd på detta sätt och hur kan man förbättra sig??

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest