Start > Körkortsforum > Vilken blir er första MC!

Vilken blir er första MC!

Alex 2010-05-18 17:14 ! Citera #
Hej! tänkte bara se vad ni andra hade tänkt skaffa som första Motorcykel. Själv så har jag äntligen köpt min drömhoj, En Harley-Davidson V-rod, så nu är det bara körkortet som saknas innan man får ge sig ut själv och glida.

Så vad kommer bli eran första MC?

//Alexander
Phywe 2010-05-21 18:32 ! Citera #
Min första MC kommer troligast att bli någon billig 80-talare typ Honda eller Kawazaki. Billig att äga och inte hela världen om man tippar eller så.
Gäst 2010-06-17 20:47 ! Citera #
Hej

En Suzuki, utan tvekan!
Gäst 2010-08-04 23:15 ! Citera #
En bra nybörjar-MC är utan tvekan Honda TransAlp. Mycket allround och inte för tung (väger 200 kilo) innan man har fått helt koll på allting och lärt sig handskas med motorcyklar i låga hastigheter.
Gäst 2010-08-09 18:01 ! Citera #
Har köpt en Yamaha FZ6 ’05 :) Definitivt en drömhoj!!
nis-olof 2010-08-11 16:10 ! Citera #
Det kommer att bli en Kawasaki 750 Vulkan
Monarken 2010-08-24 04:24 ! Citera #
Min första hoj jag köpte och använde för övningskörning var en Suzuki GSX550ES från -84. Den fungerade bra men jag kan inte rekommendera att äga en sådan. Mycket strul och meck. Sålde den till ett par killar som även de skulle övningsköra.

Därför köpte jag en Kawasaki Versys -08, vilken fungerar ungefär 10ggr bättre än min första. Måste sälja den och lägga MC-livet på hyllan ett tag. Är inte gjord för MC-körning tyvärr. Får omedvetna muskelspänningar kring skulderbladen efter jag kört. De kommer så ofta att jag och min flickvän döpt dem efter var de sitter.

Kent-Arne är till vänster och Arne-Arne är till höger. Fånigt? Definitivt. Obehagligt och smärtsamt? Mer än definitivt.

Mvh
/Monarken
Luddef 2010-09-06 13:00 ! Citera #
Min första hoj blev en Honda CBR 125-R, lite sportig hoj. Men den var väldigt liten och seg. Men perfekt första hoj! Ingen ketchup effekt utan en 4taktare med lätt acceleration. Väldigt lätt att manövrera och kul att köra, bara tråkigt att jag aldrig fick körkortet!

/ mvh
carinas 2010-11-27 19:27 ! Citera #
Troligen blir min första hoj en kawazaki så man inte behöver känna sig så rädd om den ifall man tippar.
Men dröm hojen är en harley med härligt aphäng.Åker sådan ofta med vänner.
Jag är glidar typen så inget sportigt.
Gäst 2011-02-14 13:51 ! Citera #
Min första blir en Honda VFR 750. Lite för tung och svårkört för mej egentligen, men sambon envisas med att vi ska ha en sån. Och med lite träning kanske jag också vänjer mej vid den. Det största problemet är egentligen när man ska leda den, backa den eller vända den. Lika nervöst varje gång eftersom det känns att jag inte kommer klara att hålla den upprätt om det blir för mkt vikt på en sida...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I dag 22:20
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest