Start > Körkortsforum > Uppkörning farsta tips

Uppkörning farsta tips

Gäst 2020-09-23 16:13 ! Citera #
Undrande 2020-09-23
Kan de vara så att den inte automat-startar utan gas som vissa bilar inte gör när parkeringsbromsen är i? Förstår inte hur en krypkörning inte kan ske med bromsen
Jag kan säga att jag inte hade parkerinsbromse i när jag skulle backa men sj kör jag Citroen och det är samma med den att man använder gaspedalen om man vill krypköra, bara trafikskolans bil som man krypkör med bromsen. Man reglerar med hjälp av bromsen för jag sa till inspektören jag håller på att backa men det funkar juh inte och så sa fråga jag honom krypkör man inte med bromsen? Han vara nej med gaspedalen jag bara aha okej. :)
Sannas 2020-09-30 09:46 ! Citera #
JAG KLARADE DET!
Gäst 2020-09-30 13:10 ! Citera #
Grattis
Gäst 2020-09-30 21:38 ! Citera #
Sannas 2020-09-30
JAG KLARADE DET!
Grattis!

Kör upp i Farsta nästa vecka, några generella tips? Vilken tid körde du upp? :lol:
Gäst 2020-09-30 21:39 ! Citera #
Stort grattis!

Vilken rutt körde du? Och vem hade du som inspektör? :D
sannas 2020-10-01 11:28 ! Citera #
Gäst 2020-09-30
Grattis!

Kör upp i Farsta nästa vecka, några generella tips? Vilken tid körde du upp? :lol:
Tack! jag körde upp kl 10:50 och hade Johnny :) kan lägga upp min uppkörning nedan :)
sannas 2020-10-01 11:29 ! Citera #
Jag var supernervös, näst in till skakade... gick ner till bilen och gick fram till en V60 disel automat. Han visar hur man ställer in sätet och jag får sätta mig. Min första tanke var ”VAD FAN ÄR DET HÄR FÖR RYMDSKEPP?!” .... Bilen var så moderna och jag kunde inte förstå hur jag skulle starta bilen ens, så jag fick fråga men det var tydligen inga problem. Efter detta fick jag vindrutetorkarna som säkerhetskontroll. Blir sedan ombedd att köra ut från parkeringen, min nervositet gör att jag backar ut åt fel håll... Får panik och frågar ”vad ska jag göra nu?!” han svarar med ”Vrid ratten” hahaha.

Vi kommer iaf ut på vägen, jag tar höger och sedan ut på motorvägen mot nynäshamn, han ber mig svänga av mot huddinge efter detta så jag ligger kvar i högerfilen och kör i 80 bakom en lastbil. Svänger av och han säger ”fortsätt mot huddinge”. Tredje avfarten i första rondellen och sedan rakt fram i andra, ut på landsvägen och han ber mig efter några kilometer att svänga höger, på grusvägen där får jag göra en hård inbromsning i 50 och sedan vända i korsningen. Tillbaka ut på landsvägen men köra tillbaka mot stockholm, där ska jag göra en väntersväng och kommer in i ett industriområde (40 km/h här) Dock hade jag blivit ”varnad” av min körlärare att många blir underkända här då dem anser att man ska köra 10 km/h här pga dålig sikt och högerregeln så jag körde 10 km/h. Fick sedan köra tillbaka och parkera hur jag ville på trafikverket.
Gäst 2020-10-01 21:23 ! Citera #
sannas 2020-10-01
Jag var supernervös, näst in till skakade... gick ner till bilen och gick fram till en V60 disel automat. Han visar hur man ställer in sätet och jag får sätta mig. Min första tanke var ”VAD FAN ÄR DET HÄR FÖR RYMDSKEPP?!” .... Bilen var så moderna och jag kunde inte förstå hur jag skulle starta bilen ens, så jag fick fråga men det var tydligen inga problem. Efter detta fick jag vindrutetorkarna som säkerhetskontroll. Blir sedan ombedd att köra ut från parkeringen, min nervositet gör att jag backar ut åt fel håll... Får panik och frågar ”vad ska jag göra nu?!” han svarar med ”Vrid ratten” hahaha.

Vi kommer iaf ut på vägen, jag tar höger och sedan ut på motorvägen mot nynäshamn, han ber mig svänga av mot huddinge efter detta så jag ligger kvar i högerfilen och kör i 80 bakom en lastbil. Svänger av och han säger ”fortsätt mot huddinge”. Tredje avfarten i första rondellen och sedan rakt fram i andra, ut på landsvägen och han ber mig efter några kilometer att svänga höger, på grusvägen där får jag göra en hård inbromsning i 50 och sedan vända i korsningen. Tillbaka ut på landsvägen men köra tillbaka mot stockholm, där ska jag göra en väntersväng och kommer in i ett industriområde (40 km/h här) Dock hade jag blivit ”varnad” av min körlärare att många blir underkända här då dem anser att man ska köra 10 km/h här pga dålig sikt och högerregeln så jag körde 10 km/h. Fick sedan köra tillbaka och parkera hur jag ville på trafikverket.
Åh förstår att nervositeten kan påverka, men skönt att du klarade dig! Tack för beskrivning! Nu är det bara att tuta och köra! :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 18:00
2
I går 13:14
8
I går 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest