Start > Körkortsforum > Uppkörning farsta tips

Uppkörning farsta tips

sannas 2020-09-22 19:57 ! Citera #
Hej! jag har min uppkörning på måndag kl 10:50. Är så NERVÖS!
Både för att jag inte känner till bilen men och så att jag ska kugga för små fel.
Har kollat upp att jag kommer få låna en Volvo v60 automat och googlat lite. Är det någon som har tips?
Gäst 2020-09-22 20:35 ! Citera #
Fick också en Volvo V60 på min uppkörning i Södertälje, har inte kört i Farsta men har hört att det är svåra vägar där inte för att skrämma upp dig elr så. Jag kuggade min körning pga jag var ovan med bilen, kunde inte manövrera den för den va helt olik vad jag tidigare kört + för jag va så nervös att mina ben skakade och jag inte hade ngn fokus. försök att inte vara nervös andas djupt & kolla noga i alla speglar, haka inte upp dig på småfel
Gäst 2020-09-22 21:21 ! Citera #
Bilen är lätt att hantera kan jag säga va inte rädd för det en sak ska du veta att man krypkör med gaspeldalen idenna bil inte med bromsen så glöm ej det. Koncentrera dig på körningen och lycka till.
Gäst 2020-09-22 22:16 ! Citera #
Gäst 2020-09-22
Bilen är lätt att hantera kan jag säga va inte rädd för det en sak ska du veta att man krypkör med gaspeldalen idenna bil inte med bromsen så glöm ej det. Koncentrera dig på körningen och lycka till.
Hur kommer det sig att man krypkör med gaspedalen med den bilen? Det är automatbil
Gäst 2020-09-22 22:34 ! Citera #
För att jag körde en volvo v60 automat från trafikverket på min uppkörning och jag började krypköra med bromsen så som jag vet att alla automat bilar är även från min trafikskola men när jag skulle backa runt ett hörn med denna bil funkade det ej så frågade jag inspektören och han sa att man krypkör med gaspedalen men va försigtigt trycker man mycket så åker den fort så det gäller att ha foten fort på bromsen ett tips bara. Ha det bra.
Gäst 2020-09-22 22:36 ! Citera #
Det finns även olika automat bilar vissa krypkör man med gaspedalen andra med bromspedalen.
Gäst 2020-09-22 23:23 ! Citera #
sannas 2020-09-22
Hej! jag har min uppkörning på måndag kl 10:50. Är så NERVÖS!
Både för att jag inte känner till bilen men och så att jag ska kugga för små fel.
Har kollat upp att jag kommer få låna en Volvo v60 automat och googlat lite. Är det någon som har tips?
Automatbilen i Farsta är lätt att köra, något större bil. Du kommer troligtvis få anvisningar att åka mot Stockholm, därifrån till- hökarängen, tallkrogen, tyresö/Skarpnäck eller bagarmossen. Det kommer vara lungt på vägarna men ändå något trafikerat. Kör enligt hastighetskyltarna, och var redo på att få backa runt ett hörn/backparkering. Lycka till!
Gäst 2020-09-22 23:41 ! Citera #
Farsta är inte svårt alls, vet inte varför folk säger det. Enkla vägar. Har du bara kört lite runt i Farsta, Länna, Haninge så är det inga problem med vägarna.
Undrande 2020-09-23 14:12 ! Citera #
Gäst 2020-09-22
För att jag körde en volvo v60 automat från trafikverket på min uppkörning och jag började krypköra med bromsen så som jag vet att alla automat bilar är även från min trafikskola men när jag skulle backa runt ett hörn med denna bil funkade det ej så frågade jag inspektören och han sa att man krypkör med gaspedalen men va försigtigt trycker man mycket så åker den fort så det gäller att ha foten fort på bromsen ett tips bara. Ha det bra.
Kan de vara så att den inte automat-startar utan gas som vissa bilar inte gör när parkeringsbromsen är i? Förstår inte hur en krypkörning inte kan ske med bromsen
Sannas 2020-09-23 14:14 ! Citera #
Gäst 2020-09-22
Automatbilen i Farsta är lätt att köra, något större bil. Du kommer troligtvis få anvisningar att åka mot Stockholm, därifrån till- hökarängen, tallkrogen, tyresö/Skarpnäck eller bagarmossen. Det kommer vara lungt på vägarna men ändå något trafikerat. Kör enligt hastighetskyltarna, och var redo på att få backa runt ett hörn/backparkering. Lycka till!
Tack för tipsen!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov