Start > Körkortsforum > Kuggade idag

Kuggade idag

Thinker 2020-08-22 15:07 ! Citera #
Jag har hört folk säga att trafikverket är lättare för elever som kommer från trafikskolor. inte säker på om det är sant.
Jossan 2020-08-22 16:00 ! Citera #
Jag VET vem du pratar om och min upplevelse varcrcakt identiskt. Jag körde ass dåligt och hon bara skrek på mig - jag däremot är både gift och har 2 barn och tar ingen skit....

Så ringde och klagade på hur hon bemötte mig och att jag aldrig vill ha henne igen! Chefen ringde upp både mig och traffikskolan som bekräftade att flera av hsns kunder har samma upplevelse. Jag har i efter hand förstått att hon är erkänd i jkp så klaga till receptionen så kanske något görs.....

Har en till snart men inte med henne lol
gäst 2020-08-22 19:10 ! Citera #
Vilken plats är det här?
Christina 2020-08-22 22:54 ! Citera #
gäst 2020-08-22
Vilken plats är det här?
I Södertälje
gäst 2020-08-23 09:13 ! Citera #
Jag har bokat mitt test @södertälje i september. Jag har hört att inspektörer är trevliga där, inte säker på vem som är den här personen är?
Daniel 2020-08-25 17:22 ! Citera #
Ge inte upp. Låt aldrig en trött och grinig inspektör från Trafikverket sabba din resa mot körkortet.
Har du kommit så pass långt fram att du endast har förarprov kvar så måste du bita ihop.
När jag höll på (2018) så kuggade jag på min första förarprov (uppkörning). Inspektören klagade på allt, trots att jag bevisligen körde bra, då jag valde att ha med min bilskollärare. Men jag svalde det han sa, gick hem och surade in 5-6 timmar för att sen få blodad tand igen.

Jag gick in på deras hemsida och bokade privat för det fanns en tid redan veckan efter. Tänkte att det få bära eller brista.
Väl på körprovet så kommer samma inspektör och jag tänker att nu är det kört. Men icke. Trots att jag själv tyckte mig köra sämre andra gången så godkände han mig. Kanske hade han en bättre dag? Ni vet ju att dessa personer är ju bara människor också. Han berömde mig för bra körning och sa i stil med: ”Så här skulle du kört förra veckan, då hade du klarat det redan då”.

Sen körde vi tillbaka till trafikverket och han skrev under lappen om godkänd behörighet. Den lyckan efter är svårslagen. Då är allt slit, tårar och elände värt det.

Mamma var med mig, så sprang till parkeringen där hon satt och sa till henne att sätta sig i passagerarsätet och slänga den förbannade ”gröna skylten”. Sen körde jag hem :)

Nu har väl den där ”köra slut på 2 tankar om dagen” känslan försvunnit, men fortfarande lika kul att köra bil. Älskar mitt körkort och är bland det bästa som hänt mig, förutom min fru och mina barn.

Så ge inte upp. Våga misslyckas, men våga också sätta er på hästen igen. Plötsligt händer det som Triss reklamen så fint säger.

Sen ska jag tillägga att dagen jag tog körkort så köpte jag mig precis innan en mineralvatten från Ramlösa där de stod: ”Du fixar allt” på. De hade ju såna loggor ett tag. Om det var vattnet som hjälpte mig vet jag inte hehe, men tror ni på sånt så ha med er nån maskot eller gör nått positivt och bra innan ni sätter er i bilen. Bara du vet vad som funkar för just dig.

LYCKA TILL
Gäst 2020-09-02 23:09 ! Citera #
Ge inte upp! Kuggade oxå på min första uppkörning för 3 dagar sen, gjorde oxå misstag, såg till och med på inspektörens padda under att hen redan hade skrivit underkänt. Men faktum är att de flesta kuggar på första försöket.
Halo 2020-09-02 23:15 ! Citera #
Gäst 2020-09-02
Ge inte upp! Kuggade oxå på min första uppkörning för 3 dagar sen, gjorde oxå misstag, såg till och med på inspektörens padda under att hen redan hade skrivit underkänt. Men faktum är att de flesta kuggar på första försöket.
Men hur länge hade du hunnit köra innan du kunde se resultatet på paddan? För när jag tabbat mig tidigt under provet och tänkt att nu är jag deg kugga, att om jag kör bra resten av provet så kanske inspektören ändrar sin bedömning..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov