Start > Körkortsforum > Uppkörning i vänersborg tips

Uppkörning i vänersborg tips

Gäst 2020-08-11 21:30 ! Citera #
Jag kommer berättar också. Lycka till
A 2020-08-11 22:05 ! Citera #
Tack! De samma!
Gäst 2020-08-17 14:28 ! Citera #
Hej har du redan kört? hur gick det.?
A 2020-08-17 14:46 ! Citera #
Nu har jag kört, tyvärr kuggade jag , är så arg och ledsen...

Inspektören va trevlig men men..

Blev kuggad pga placering. På vägar som hasigheten är 90 km/h eller mer ska man ligga så nära linjen till diket (höger) som möjligt och om hastigheten är mindre än 90km/h ska man ligga så nära mittlinjen som möjligt. Det är helt nytt för mig, har inte blivit lärd såhär och har pratat med 4 st andra med körkort och dom har inte heller hört om detta. Är de verkligen såhär?
Det va enda felet. Fick fickparkera vilket gjorde mig rädd och förvånad, ärlig talat var de min första fickparkering i hela mitt liv, men jag klarade det konstigt nog.

Nästa lediga tid är väll nästa år antar jag..
Gäst 2020-08-17 15:01 ! Citera #
Ge inte upp, det kommer gå bra nästa gång.Har aldrig hört om den angående placering, det är väldigt konstigt. också med fick parkering? hur gör man det?. har aldrig fick pakerat. är väldigt nervös nu. kommer köra i vänersborg igen. du kan kolla för att många avboka varje dag. du kan inte vänta tills nästa år. hur är den med trafikverket bil? är det svårt att köra? vad har du fått för säkerhetskontroll?
A 2020-08-17 15:27 ! Citera #
Det säger dom nära också, att nu är se så nära att jag inte borde ge upp. Hade verkligen behövt körkortet nu pga jobb, så stress också.

Jag har inte ens övat en enda gång på fickparkering för ingen av mina vänner eller sambo behövde göra de på uppkörningen. Kan bero på att i Vänersborg finns de JÄTTE mkt sånna rutor, det är enkelriktade gator nästan i hela centrum. Är förvånad över att jag ens lyckades. Jag vet inte vad som är rätt sätt men jag körde brevid bilen som jag skulle fickparkera bakom och ställde ratten så långt in till höger de gick (de va på höger sida, smal enkelriktad gata) sen backade jag långsamt, när jag va inne i rutan rättade jag till på däcken rakt, sedan ratten åt vänster och sen körde jag frammåt lite och rättade till bilen, konstigt nog fick jag in den.

Bilen va nyaste volvo v60. Den va ok att köra, de enda som va ovant för mig va att gasen reagerade väldigt lätt , på min egna V50 måste man trycka in mer för att öka, men min är äldre så de beror på de antar jag. Hände lätt att jag körde för fort, men saktade såklart ner när jag märkte de och inspektören sa inget om de.

De där med placeringen vill jag hitta information om någon stans eftersom som sagt, ingen av dom jag känner med körkort har hört talas om de, att se ska va på de sättet. Låter ologiskt enligt dom.
Tex. Kör man 80km/h och ska ligga så nära mittlinjen som möjligt då underlättar det ju inte för dom som vill köra om tex..
A 2020-08-17 15:28 ! Citera #
Just de, jag fick ingen säkerhetskontroll alls, den va jag faktiskt lite nervös över, haha.
Gäst 2020-08-17 15:37 ! Citera #
Har aldrig hört om såna placering, är nu väldigt förvirrad. jag tror inte på den trafikinspektoren , det är väldigt konstigt. om du vill köra upp i vänersborg igen kan du kolla upp nu , jag har sett några lediga dagar, den 31 och 21 augusti. jag kommer berätta hur min gick på onsdag. ge inte upp.
A 2020-08-17 15:49 ! Citera #
Ja snälla, berätta gärna hur de gick för dig, skulle va tacksam! :) berätta gärna om du behövde fickparkera och om du behövde göra säkerhetskontroll.

Jag körde tex inte i en enda rondell (kanske inte finns i vänersborg) eller på motorväg . Dock väg där de är 100km/h men inte motorväg.

Och de där med placeringen vet jag inte om jag vågar göra på nästa uppkörning, om jag inte hittar text om de ngn stans ”svart på vitt” om du förstår vad jag menar.

Stort lycka till till dig! Kämpa på, å gör ditt bästa, mer än så kan du inte göra! :)
Anna 2020-08-17 21:15 ! Citera #
Sonen ska köra upp i Vänersborg o har redan kuggat 2 ggr i Göteborg o just Vänersborg hade tid snart. Trafikskolan har inga lediga tider innan. Ska åka upp dit med honom på onsdag o köra runt o behöver tips på var vi kan köra nånstans. Då kan han få lite hum om staden. Känner inte till Vänersborg så ge mig tips. Vad ska vi tänka på. Han var sjukt nervös senast så allt blev helt fel.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov