Start > Körkortsforum > Ni som gjort prov, vilka frågo…

Ni som gjort prov, vilka frågor kom upp som inte fanns med på körkot online?

Anni 2020-07-22 16:10 ! Citera #
På mina 2 tidigare prov var det jätte mycket frågor om statistik, miljö och fordonkännedom (vilket inte direkt är mitt starkaste ämne) , blev jätte besviken när det endast var ett par frågor om vägmärken tex.. Men nu när jag läser vad andra har fått verkar de som om jag är den enda som fått mest sånna frågor, konstigt..

Sen en sak som var jätte konstig, hon som jobbade där sa att man kunde räcka upp handen och fråga om det är något man inte förstår. Jag gjorde det, det var alltså en fråga som jag inte förstod MEN det gjorde inte hon heller som jobbar på Trafikverket, så hon kunde inte hjälpa mig. Hur är de ens möjligt..
sunbeam 2020-07-22 16:47 ! Citera #
Anni 2020-07-22
På mina 2 tidigare prov var det jätte mycket frågor om statistik, miljö och fordonkännedom (vilket inte direkt är mitt starkaste ämne) , blev jätte besviken när det endast var ett par frågor om vägmärken tex.. Men nu när jag läser vad andra har fått verkar de som om jag är den enda som fått mest sånna frågor, konstigt..

Sen en sak som var jätte konstig, hon som jobbade där sa att man kunde räcka upp handen och fråga om det är något man inte förstår. Jag gjorde det, det var alltså en fråga som jag inte förstod MEN det gjorde inte hon heller som jobbar på Trafikverket, så hon kunde inte hjälpa mig. Hur är de ens möjligt..
Låter som du fick ett mer komplext prov! Det verkar som det varierar så kraftigt, så man kan aldrig vara för säker på teorin. Rekommenderar ändå att försöka plugga genom olika sidor / olika prov.

Den fråga du nämner kanske var en testfråga?

Jag hade också en knasig på mitt prov, och tyckte egentligen inte att något av alternativen stämde..
Anni 2020-07-22 20:28 ! Citera #
sunbeam 2020-07-22
Låter som du fick ett mer komplext prov! Det verkar som det varierar så kraftigt, så man kan aldrig vara för säker på teorin. Rekommenderar ändå att försöka plugga genom olika sidor / olika prov.

Den fråga du nämner kanske var en testfråga?

Jag hade också en knasig på mitt prov, och tyckte egentligen inte att något av alternativen stämde..
A det var väll de. Hoppas verkligen att nästa prov som e på fredag inte innehåller massa frågor om statistik, kemi osv. denna gången. Nu har jag lärt mig en del om statistik osv men om jag kommer ihåg det på fredag är en annan femma..

Känns så konstigt bara för alla säger att det är så mkt lättare att ta körkort i sverige än i tex Finland för att där är dom jätte noga med allt på uppkörningen. Men tex teorin verkar ju vara lättare där, min sambo som jag övningkör med tog sitt i Finland och där på teorin får man ca 30 frågor om vägmärken och olika påståenden med bild som man ska svara ja eller nej på typ som ”får man köra rakt fram här”..
Gäst 2020-07-28 10:12 ! Citera #
Jag gjorde provet igår och klarade med 61 rätt har pluggat på gratisfrågorna här Elevcentralen och läst litegrann i boken på de jag inte förstår

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor