Start > Körkortsforum > Ni som gjort prov, vilka frågo…

Ni som gjort prov, vilka frågor kom upp som inte fanns med på körkot online?

Johnny 2020-07-20 02:41 ! Citera #
Nu har jag främst pluggat på denna sida och ville då veta om det är något viktigt som inte finns här.

Tack!
sunbeam 2020-07-20 12:45 ! Citera #
Jag pluggade elevcentralen, Ikörkort och körkortonline.
Mitt prov liknade elevcentralens mest!

Specifika frågor kommer jag inte riktigt ihåg.. men rekommenderar att plugga skyltar.

Tror allas prov är lite olika dock..
Emil Barvehed 2020-07-21 12:53 ! Citera #
Jag har pluggat ca 11 timmar på elevcentralen och gjort typ 50 sluttest
Och gjort alla moment inne på plugga och öva mer på. Och jag har läst ut boken. Jag skriver upp om 2 dagar tror ni att jag klara det. På sluttesten inne på elevcentralen så får jag minst 62 av 65 rätt. Vad tror ni??
kampenkörkort 2020-07-22 00:27 ! Citera #
Skriv gärna hur det går o du får 62 av 65 på elevcentralen hade det varit shysst att veta vad du får på provet.
sunbeam 2020-07-22 09:17 ! Citera #
Emil Barvehed 2020-07-21
Jag har pluggat ca 11 timmar på elevcentralen och gjort typ 50 sluttest
Och gjort alla moment inne på plugga och öva mer på. Och jag har läst ut boken. Jag skriver upp om 2 dagar tror ni att jag klara det. På sluttesten inne på elevcentralen så får jag minst 62 av 65 rätt. Vad tror ni??
Jag tror det kommer gå bra :)
Det jag skulle rekommendera är att plugga skyltar och att försöka göra ett annat test på någon annan sida (se att dina kunskaper sitter med andra slags frågeformuleringar)
Z 2020-07-22 10:27 ! Citera #
Jag skrev mitt prov igår. 57/65. Blev förvånad över att det inte var så svåra frågor som jag hade tänkt mig, men alla får ju självklart olika frågor. Pluggade ca 1 månad, använde elevcentralen och läste boken en gång och för mig var det bäst att bara nöta sluttest, tror jag landade på 45 st. Men alla pluggar bäst på olika sätt. Gör det inte svårare än det är bara. Kuggar man får man bara göra det en gång till, har uppkörning kvar sen är det Äntligen klart! Men plugga plugga tills du / ni känner er redo.
Lycka till
Sebster 2020-07-22 10:55 ! Citera #
I min mening var det ganska lite tekniska frågor om bilen. Det enda jag kom ihåg var en lamp-fråga men annars inget. Jag skulle rekommendera att fokusera på frågor om säkerhetstänk, typ om företräde, väjningsplikt och sånt. Tyckte också att frågorna liknade de frågor som fanns på elevcentralen.

Lycka till!
acknan 2020-07-22 15:14 ! Citera #
Håller med föregående, jag fick inte så mycket tekniska frågor/datum och sånt. Utan mest bilder med högerregel och passera cykel på landsväg och sånt. Tror jag fick att passera en cykel säkert i olika varianter 3 gånger.
Anni 2020-07-22 15:24 ! Citera #
Är det någon som vet om de där 5 frågorna som inte räknas med i provet finns med tex här på körkortinline eller vad för slags frågor de är? Och vet någon om statistik frågorna räknas med?

Har kuggat teorin 2 gånger (fick 50 poäng sist, 52 krävs ju) hade inte övat alls då men nu har jag tränat som fasiken, nytt pov på fredag, jag behöver verkligen mitt körkort, tips på teorin snälla? :)
Z 2020-07-22 15:56 ! Citera #
Jag pluggade endast på denna sidan och läste boken en gång. Gjorde de tidsbegränsade testerna tills jag hade klarat alla frågor och satte ca 95%+ varje gång jag gjorde testet. Igår gjorde jag teoriprovet. De hade en massa skumma frågor som jag inte kände igen. Kan säga att jag såg nog inte en enda fråga som finns med här på körkortsonline. Dock är vissa extremt lika. Så då var det inte ett större problem.

Men tillräckligt många för att jag skulle svara fel på en massa. Dock fick jag precis 52 rätt så det var godkänt i slutändan. Men jag känner att jag borde plugga mer. Kanske läsa boken igen. Vill inte riskera göra massa fel ute i trafiken sen framöver heller. Även fast jag all förmodan får körkortet.

Gör uppkörningen i morgon så får se vad som händer.. haha

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor