Hej,
Jag körde upp i Södertälje Förra veckan och kan hjälpa dig en hel del.
Jag körde upp på en Manuell växlad bil, I Södertälje använder dem Volkswagen Passat Manuell (Diesel)
Om du ska köra Automat så kommer du köra en Volkswagen Golf Automat (Diesel)
Eftersom jag Körde Volkswagen Passat Manuell så kan jag säga att bilen har 6 växlar. Bilen åker bäst på 3:ans växel när du åker 50 km/h. Jag fick svänga vänster från trafikverket och köra i Södertälje Hamn, sedan körde jag upp på E4:an mot Stockholm. Jag fick svänga in på en villa område (30 väg).
Håll en låg hastighet kolla hela tiden höger vänster. sedan fick jag backa runt ett hörn på en lutning. Jag fick köra landsväg (70km/h. Komihåg att det finns en hel del rondeller släpp gasen innan rondeller.
Håll Hastigheten
Du kommer förmodligen få göra en Backparkering så öva på det. Du kommer säkert få köra om lastbilar på motorvägen eftersom dem kör 80km/h.
Jag kan säga att Uppkörningen är som en lotteri även om man kör bra kan dem kugga dig pga små fel. Ibland kan man köra jävligt dåligt och dem Godkänner. Jag Kan säga detta eftersom jag har kuggat innan men jag klarade det förra veckan.
Tro på dig själv, ta det lungt, Va självsäker om du inte är det se ut att vara det.
Hoppas det hjälper
Följande provinnehåll ingick i mitt körprov:
Vändning med manövrering
Backning
Oskyddade trafikanter
Körning i körfält
Gatukorsning
Körfältsbyte
Cirkulationsplats
Signalreglerad korsning
Körning på landsväg
Infart på landsväg