Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörningen på grund …

Kuggade uppkörningen på grund av 1 sak...

Piraten 2020-04-09 03:42 ! Citera #
php 2020-03-16
Sorgligt när de kuggar på en sådan sak. Har själv uppkörning i Lund nästa tisdag, hur var v60 att köra? Behövde du växla ner till ettan ofta? Vilken växel i vilken fart?
Tack i förhand!
Nu blev jag orolig...
Då du skriver behövde du växla ner till ettan mycket.

Hoppas du vet att växel 1 enbart används när bilden står helt stilla och aldrig någonsin annars.

Och du ska köra upp snart borde inte ställa en sådan fråga!

Och vilken växel man använder beror på lutning på vägen och så klart på bilen, dock märker man fort om det är fel växel, då det låter som bilen håller på att dö, och gasen svarar inte på samma sätt vid fel växel.

Känns tyvärr som du behöver köra mer innan uppkörning!
Dock lycka till och ta till dig alla råd.
Mvh
Börje Kugg 2020-04-10 20:33 ! Citera #
Tyvärr är oftast bedömningen extra tuff och överdrivet nitisk (ibland rentav felaktig) när två inspektörer sitter med i bilen. Är det en inspektör under utbildning ska den ofta visa sig duktig inför den som handleder.

Jag tycker det är skandal att statistiken för att de som prov som inte genomförs med medåk inte särredovisas. Alla som har erfarenhet av förarprov med medåk (både trafiklärare, inspektörer, och individer som genomfört körprov) kan vittna om att betydligt fler underkänns vid sådana prov.

Tyvärr så kan du i nuläget bara hoppas på bättre omständigheter vid nästa prov.

Tråkigt!

Det finns i övrigt många inkompetenta människor som arbetar på Trafikverket. Det är mest folk som kört buss, lastbil, taxi osv och en och annan avdankad gammal trafiklärare som blir trafikinspektörer. Tråkigt att du råkade ut för detta!

Ta det inte för hårt. Ta nya tag!
php 2020-04-11 19:07 ! Citera #
Piraten 2020-04-09
Nu blev jag orolig...
Då du skriver behövde du växla ner till ettan mycket.

Hoppas du vet att växel 1 enbart används när bilden står helt stilla och aldrig någonsin annars.

Och du ska köra upp snart borde inte ställa en sådan fråga!

Och vilken växel man använder beror på lutning på vägen och så klart på bilen, dock märker man fort om det är fel växel, då det låter som bilen håller på att dö, och gasen svarar inte på samma sätt vid fel växel.

Känns tyvärr som du behöver köra mer innan uppkörning!
Dock lycka till och ta till dig alla råd.
Mvh
Jaha man tog ändå körkortet, och nej tvåan i v60 blev motorstopp när du körde under 10 km/h, alltså krävs ettan i vissa fall även när bilen inte står stilla
Maria 2020-04-12 21:13 ! Citera #
Hur glömmer man att titta höger och vänster vid en järnvägskorsning? Tänk om du glömt det i verkligheten när du kör bil och det kommer ett tåg?

Man får körkortet när man förtjänar det helt enkelt. Du kommer få det senare!
Sad person 2020-04-13 17:03 ! Citera #
Piraten 2020-04-09
Nu blev jag orolig...
Då du skriver behövde du växla ner till ettan mycket.

Hoppas du vet att växel 1 enbart används när bilden står helt stilla och aldrig någonsin annars.

Och du ska köra upp snart borde inte ställa en sådan fråga!

Och vilken växel man använder beror på lutning på vägen och så klart på bilen, dock märker man fort om det är fel växel, då det låter som bilen håller på att dö, och gasen svarar inte på samma sätt vid fel växel.

Känns tyvärr som du behöver köra mer innan uppkörning!
Dock lycka till och ta till dig alla råd.
Mvh
Haha ser ut som att du inte alls vet mycket om att köra. Med dieselbilar så måste man oftast byta till ettan när man ska svänga in till en infart för annars får man motorstopp. Det var vad jag kände och behövde göra under provet. Jag brukade övningsköra privat med en bensin bil och då kunde jag starta bilen med tvåan i vissa tillfällen.

Jag kuggade uppkörningen pågrund av endast järnvägskorsningen. Visste redan reglerna men glömde bort att kolla under provet.

Jag bokade en uppkörning igen tre dagar senare och klarade det utan några problem alls. Var hur enkel som helst.

Jag har nu haft körkort i snart en månad så hela din svar är irrelevant.

Tycker inte du borde komma in i varje tråd och påstå saker direkt som att jag måste träna mer när allt jag gjorde var ett litet misstag och ändå klarade det tre dagar senare...

Läs igenom det du skriv en gång till för du kommer faktiskt fram som arrogant person som tror att hen vet allt när du skriver i dessa trådar. Läs igen... ”Piraten”
Sad person 2020-04-13 17:06 ! Citera #
Maria 2020-04-12
Hur glömmer man att titta höger och vänster vid en järnvägskorsning? Tänk om du glömt det i verkligheten när du kör bil och det kommer ett tåg?

Man får körkortet när man förtjänar det helt enkelt. Du kommer få det senare!
Det var ju bara ett misstag på ett bevakad järnväg (med trafikljus från alla håll). Kunde redan det teoretisk. Tyckte jag förtjänade det efter första uppkörningen för jag körde ändå perfekt den dagen.

Klarade det iallafall tre dagar senare utan några problem överhuvudtaget och har haft körkort i nästan en månad.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov