Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörningen på grund …

Kuggade uppkörningen på grund av 1 sak...

Sad person 2020-03-16 12:02 ! Citera #
Kuggade uppkörningen på grund av en sak. Hela min uppkörning gick bra. Även om jag aldrig hade kört en V60 så manövrerade jag den helt okej. Kuggade på grund av att jag inte kolla runt i en bevakad järnvägskorsning även om jag ändå gjorde det.

I min uppkörning hade jag oturen som fick två inspektörer i en och samma bil. En av de skulle lära sig, det var därför. Detta betydde då att jag hade två personers ögon på mig. Hela uppkörningen tyckte jag gick bra. Jag märkte av att jag glömde kolla när jag passera en bevakad järnvägskorsning och gjorde det då den tredje gången.

När jag fick min resultat sa de att det bara var pågrund av järnvägskorsningen. Jag sa att jag kolla på den sista gången och mannen som var på utbildning erkände att jag gjorde det men att det inte var tillräckligt vilket jag inte förstår...

Kvinnan som är en 60 årig tant nekade det även om mannen som satt där framme erkände det. Hon började fråga mig teoretiska frågor och jag svarade rätt. Istället började hon dra upp andra saker för att ge mig en anledning för att kugga mig.

Även om jag kollade runt järnvägskorsningen den tredje gången så vet de att jag gjorde det men ville bara inte säga det utan istället kugga mig. Jag lyckades göra allt annat ganska bra. Har bokat en ny uppkörning för nästa vecka. Ska se vad de kommer säga nu...
vertical 2020-03-16 17:10 ! Citera #
Vart körde du upp?
Sad person 2020-03-16 18:31 ! Citera #
vertical 2020-03-16
Vart körde du upp?
Göteborg
php 2020-03-16 18:57 ! Citera #
Sorgligt när de kuggar på en sådan sak. Har själv uppkörning i Lund nästa tisdag, hur var v60 att köra? Behövde du växla ner till ettan ofta? Vilken växel i vilken fart?
Tack i förhand!
Sad Person 2020-03-16 20:07 ! Citera #
php 2020-03-16
Sorgligt när de kuggar på en sådan sak. Har själv uppkörning i Lund nästa tisdag, hur var v60 att köra? Behövde du växla ner till ettan ofta? Vilken växel i vilken fart?
Tack i förhand!
Tvåan funkade ganska bra men håll kopplingen lite när du svänger och var redo på att växla ner till ettan. Så fort du åker över runt 35/40 är fyrans växel lämplig och när du åker på en påfart så hoppa gärna över från trean till femman. Annars vid rondeller så är det mest lämpligt med trean eller tvåan beroende på situation. Kolla alltid på varvmätaren

Körde så bra idag. Det ända anmärkningen jag fick var järnvägskorsningen. Kunde lika gärna ha sagt det till mig och inte kuggat hela min uppkörning pågrund av den lilla saken...
Förare 2020-03-16 22:19 ! Citera #
Sad Person 2020-03-16
Tvåan funkade ganska bra men håll kopplingen lite när du svänger och var redo på att växla ner till ettan. Så fort du åker över runt 35/40 är fyrans växel lämplig och när du åker på en påfart så hoppa gärna över från trean till femman. Annars vid rondeller så är det mest lämpligt med trean eller tvåan beroende på situation. Kolla alltid på varvmätaren

Körde så bra idag. Det ända anmärkningen jag fick var järnvägskorsningen. Kunde lika gärna ha sagt det till mig och inte kuggat hela min uppkörning pågrund av den lilla saken...
Vad tråkigt.
Det är upp till trafikinspektören om du kuggar eller inte.

Lycka till nästa gång!
Sad person 2020-03-16 23:15 ! Citera #
Förare 2020-03-16
Vad tråkigt.
Det är upp till trafikinspektören om du kuggar eller inte.

Lycka till nästa gång!
Tack så mycket. Känner mig som skit just nu. Har bokat en tid nästa vecka. Är inte orolig för min körning utan bara att jag råkar göra likadana misstag. Allt jag behövde göra var att kolla höger och vänster i den bevakade järnvägskorsningen och är ganska säker på att jag hade fått den. Vet inte vad jag ska göra...
Förare 2020-03-17 14:35 ! Citera #
I Farsta vet jag att det mycket folk som blev kuggade pga detta ( pendeln).
Men som sagt, slappna av på uppkörningen, håll koll på hastigheten och planera din körning.
Eco driving till och med behövs mycket, så kämpa hårt!
Gäst 2020-03-17 23:48 ! Citera #
Sad Person 2020-03-16
Tvåan funkade ganska bra men håll kopplingen lite när du svänger och var redo på att växla ner till ettan. Så fort du åker över runt 35/40 är fyrans växel lämplig och när du åker på en påfart så hoppa gärna över från trean till femman. Annars vid rondeller så är det mest lämpligt med trean eller tvåan beroende på situation. Kolla alltid på varvmätaren

Körde så bra idag. Det ända anmärkningen jag fick var järnvägskorsningen. Kunde lika gärna ha sagt det till mig och inte kuggat hela min uppkörning pågrund av den lilla saken...
Hur kan du komma med tips till någon som ska köra upp i en helt annan stad? Visserligen är det samma bilmodell, men alla bilar slits olika mycket, så jag kan garantera att deras bil inte alls är likadan som den som du körde..
Sad person 2020-03-18 00:03 ! Citera #
Gäst 2020-03-17
Hur kan du komma med tips till någon som ska köra upp i en helt annan stad? Visserligen är det samma bilmodell, men alla bilar slits olika mycket, så jag kan garantera att deras bil inte alls är likadan som den som du körde..
Jag var aldrig bekväm med bilen men körde ändå ganska mjukt. Motorbromsningen fungerade ganska bra och jag hoppade över växlar ganska smidigt. Jag förstog däremot nästan aldrig hur bilen fungera. Hand bromsen var en knapp och för att starta bilen så fick man vrida på en knapp till höger. Allt var obekant men så fort du börjat rulla så är det lungt

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest