Start > Körkortsforum > Bra tips att klara kunskapspro…

Bra tips att klara kunskapsprovet Nån ?

Gäst 2010-04-17 16:25 ! Citera #
Nån här som kan skriva hur man kan klarar kunskapsprovet lättast era upplevelser om hur man klarar det ?
Trashers 2010-04-18 19:18 ! Citera #
Tja !!

Den frågan skulle jag också villa ha svar på, men för min egen del så sitter jag mycket framför datorn hemma och pluggar frågor!! har läst igenom boken nu ett par gånger. Men allt tar verkligen tid. När man läser boken fler än en gång så sitter ganska mycket faktiskt!! Sen finns ju alltid bra sidor som denna typ, med körkortsfrågor. Mycket bra plugg !!

// micke
Gäst 2010-05-11 22:44 ! Citera #
Läs boken minst 2-3 gånger öva massa frågor på internet och tänk på dem när du e ute och åker bil.. du kommer nog att klara provet då!! b

// Caroline
Billy Andersson 2010-05-14 01:57 ! Citera #
Håller med Caroline, tänk på teorin när du kör bil, då faller många bitar på plats!

Men se till att du inte gör för mycket test, utan du måste förstå innebörden av varför man inte ska göra det och varför man ska göra det osv.
bandyman 2010-05-14 16:02 ! Citera #
Som förra skrev är du ute och åker med någon så tänk på vad du skulle göra om du satt bakom ratten och varför du skulle göra så.
Phywe 2010-05-16 16:20 ! Citera #
Jag tror att man måste fundera på hur man lättast lär sig saker och ting, vissa lär sig bäst genom att lusläsa boken många gånger medans andra lär sig bäst genom att sitta framför datorn. hur tar du till dig kunskap bäst?
Gäst 2010-06-17 20:06 ! Citera #
Hej

Kombinera teorin med din körning!
NymN 2010-08-07 00:25 ! Citera #
Jag tycker det mesta i boken är lätt och logiskt och som folk säger, bra att nöta när man kör med bilen... Men gud vad jobbig rabbelfaktan är! Men det är väl bara att repetera mycket så sitter den med antar jag...
Gäst 2010-08-16 03:09 ! Citera #
Håller med alla andra
Gäst 2010-08-19 19:26 ! Citera #
Min planering:

Har en bok som heter Körkortsboken. Åkte till Skåne för en vecka sen, 65 mil... då vart det läsa dags :P
Mitt trick är att läsa den, sen göra hund flikar på alla ställen jag känner att jag kommer behöva läsa igen, som tex hur tjocka däcken ska vara, eller sidor med många vägskyltar. Sånt man ska memorera.

Sen kommer jag sitta o nöta frågor på nätet, frågor som man inte klarar utan att ha läst minst en teoribok enligt mig. Utan teoribok fick jag 20 av 65. Nu får jag närmare 50. Och efter varje gång lär jag mig galet mycket tack vare rättningssystemet.

Det sista jag kommer göra är att läsa den igen, boken alltså, en vecka innan provet. Sen bara sitta o nöta frågor, som om jag var på provet på riktigt.

Nu kommer alla tro att jag gör reklam eller något, men boken jag har ”Körtkortsboken” med en bil på framsidan är jag galet nöjd med. Mycket tack vare att jag fick 20 p av 65 innan, sen läste jag allt, sen woops uppe i 50p gränsen.

Hoppas detta hjälpt någon
Mvh
Simon Eriksson

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 11:10
8
I dag 00:25
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo